Kan deze oetlul alsjeblieft gauw aangegeven worden en gearresteerd?

Stel je niet zo aan!
De kans dat zo'n drone en vliegtuig echt raakt is maar 1 op de miljoen of zo.
En wat in de kranten staat moet je met een korreltje zout nemen, dat is hoofdzakelijk stemmingmakerij.

Nee, Ashikaga heeft gelijk!

Ook al is de kans op een ongeluk klein, het zijn juist dit soort incidenten, waardoor de hobby in eenkwaad daglicht gesteld word.
Of het nu stemmingmakerij is of niet, of het gevaar nu echt is of slechts denkbeeldig, die stemming slaat door dit soort zaken heel hard om richting een kant die niet goed is voor ons.

Dus, al was het maar op grond van "in gevaar brengen van een hobby", toch arresteren die vent!

Paul, ik woon in de aanvliegroute van Schiphol en al zou ik hier vanuit mijn huis een drone omhoog sturen dan kan ik gegarandeerd een vliegtuig raken.
De Zwanenburgbaan is nog veel makkelijker, daar zag ik net de Emirates A380 overheen komen en dan zit ie op denk ik zo'n 50 meter boven de weg, dus de kans dat ik hem daar kan raken, zelfs met een voetbal is 100%.
Dus beweren dat de kans 1 op een miljoen is klopt niet.
En 1 drone in een straalturbine bij de start of landing kan catastrofaal zijn.

Ik rij elke dag naar mijn werk en dan kom ik onder de banen door.
Er zijn genoeg plekken om je auto neer te zetten en met je speelgoedje daar rond te gaan vliegen.
Ik snap niet dat er niet meer gecontroleerd wordt door de politie.
Als ik zo;n dronefiguur daar bezig zou zien dan sla ik de zender uit zijn hand en bel de politie.
Ik ben al 5 kennissen kwijtgeraakt in een vliegtuigcrash (MH17), ik wil niet dat andere mensen dat ook gebeurt, en helemaal niet in Nederland.

GJ

Helemaal met Ashikaga en Brutus eens!
Wel of geen reëel gevaar, de tijd zal het leren, maar in de pakweg 70-80? jaar dat er met modelvliegtuigen gevlogen wordt is er nog niet zoveel negatieve aandacht voor geweest als de laatste 2 jaar door die multi cowboys.
Het vaak onverantwoordelijke gedrag van deze gasten heeft helaas ook al veel negatieve gevolgen gehad voor de groep veilige modelvliegers.
Wat mij betreft een zware straf voor dit soort figuren, ze brengen zeker ook de kleine luchtvaart en heli`s in gevaar.

Laatst bewerkt:
Stel je niet zo aan!
De kans dat zo'n drone en vliegtuig echt raakt is maar 1 op de miljoen of zo.
Dat kan best zijn maar zelfs die kans is nog te hoog als er een simpele manier is om hem 0% te maken. Niet met zo'n drone in de buurt van een vliegveld vliegen!
En dan is er zo'n oetlul (mogelijk zelfs drie) die zelfs langs de landingsbaan gaat vliegen. Waarschijnlijk om mooie plaatjes van een landend vliegtuig te kunnen maken. Wel dan is de kans op een "aanvaring" vele malen groter.
Nu is het nog alleen wachten op zo'n figuur die het in z'n botte hersens haalt om boven de landingsbaan te gaan hangen om een mooie opname te kunnen maken. Dan is de kans op een aanvaring zelfs nagenoeg 100%!!!

En wat in de kranten staat moet je met een korreltje zout nemen, dat is hoofdzakelijk stemmingmakerij.
Daar ben ik het wel mee eens maar dan blijft mijn bovenstaande reactie nog steeds 100% gelden.

Ik sluit me aan bij GJ. De politie moet hier meer op handhaven. En ik snap dat dit makkelijker gezefd is dan gedaan. Maar feitelijk komt het er op neer dat deze dronevliegers op die locatie pure wetsovertreders zijn. Dus nog strengere wetgeving is niet nodig. Handhaving wel.

Max

Hoorde het bericht op de radio, als een woordvoerder van zo'n instantie dat meld lijkt me dat verre van stemmingmakerij.

Steek vooral lekker je kop in het zand... Wat GJ al aanhaalde: Als ik zo'n gast zie is het hommeles. Onze hobby heeft al genoeg te lijden onder dit soort idioten.

Tja sorry, de sarcasme smileys waren op.

Maar de personen die zulke fratsen uithalen zijn m.i. dezelfde personen welke kansberekeningen erop los laten (hoe groot is de kans dat je er echt 1 raakt etc.) en andere drogredenen bedenken om hun stupide gedrag goed te praten.
Ik kan best naar 3 km hoogte vliegen. De lucht is zo ruim, de kans dat ik iets raak is nihil want iemand schreef op internet dat de kans maar 1 op 11 miljoen is.
Daarnaast heb ik zo wel hele gave filmpjes voor op verjaardagen.
En een bericht uit de Telegraaf? Vast aangedikt want de Telegraaf is net als de Privé een sensatieblad.
Wellicht is het een idee dat bijv. Rolls Royce en Airbus i.p.v. bevroren kippen eens een paar drones op hun motoren en toestellen afvuren. Dan zul je zien dat er helemaal niets kan gebeuren.
Lees de reacties van diversen hier op dit forum er maar op na.

Zulke individuen zijn niet de multikoptervliegers zoals bijv. de drone racers.
Nee, zulke lui zijn in mijn ogen gewoon een stelletje droeftoeters met het IQ van een rozijn.

Never mind.... het kwartje wil blijkbaar niet vallen....

Het verhaal schijnt wel echt waar te zijn.
De receptioniste van mijn werk woont zo'n beetje onder de Zwanenburgbaan en er schijnt zoveel politie geweest te zijn dat ze dacht dat er een aanslagpleger actief was.
Voor alle mensen die denken dat het allemaal wel meevalt.
Ga morgen eens naar Amsterdam, afslag Lijnden en dan kom je vanzelf bij de Zwanenburgbaan.
Als je een vlieger oplaat met zo'n 100 meter touw kan je gegarandeerd gratis een stukje meevliegen.
Zo laag zitten ze daar (turkish airlines heeft daar een keer iets TE laag gezeten en die landde aan de verkeerde kant van de A9.
Ga met je droontje spelen in Halfweg, klap een motor in en met wat geluk kan je zien hoe een verkeersvliegtuig wat auto's van de A9 afmaait.
Doomscenario?
Misschien wel, maar ik wil het niet uitproberen.

En over die drones de motoren inschieten ipv kippen...
Laten we dan ook die idioten die die drones besturen de motoren inschieten....

Ik weet van iemand die motoren repareert dat een vogeltje (meeuw) al enorme schade aan kan richten.

GJ

Buiten dat die motoren op kippen getest worden, NIET op drones met carbon, metaal, en andere harde stukjes: Zelfs als die drone vlak langs het vliegtuig schiet, kan een piloot die op de hand vliegt een schrikreactie vertonen.... en dat wil je niet op 10 of 20 meter boven de baandrempel....

Maar het doet er niet toe hoe groot het risico wel of niet is.... er zijn ANDERE droeftoeters waar we ons het meeste zorgen over moeten maken, en dat zijn die droeftoeters die de Telegraaf lezen.... Dat zijn namelijk degenen die stemmen, en dus als die met zijn allen bang zijn voor drones, dan worden drones (en dus ook modelvliegtuigen) verboden, zo simpel is dat....

Die kun je niet verbieden die kutkrant te lezen, en er zijn er veel te veel van om er effectief iets aan te doen, dus is de enige andere oplossing, voorkomen dat er zoiets in de krant komt. En dat lukt alleen, als zoiets niet gebeurt.

Dus: opknopen aan de hoogste boom, zo'n achterlijke mongool!

OK, nog een keertje dan :D Volgens mij is het jullie nog niet zo geheel duidelijk.
Mijn eerste reactie was sarcastisch bedoeld maar was blijkbaar niet zo goed te interpreteren.
Ik herhaalde in die reactie enkel wat reacties van anderen uit andere topics van o.a. dit forum. ;)

Mijn persoonlijke daadwerkelijke mening is dat:
Figuren welke zulke fratsen uithalen oogkleppen op hebben en een plaat ter dikte van een kluisdeur voor hun kop.
Kansberekeningen en legio andere drogredenen weten deze figuren te verzinnen enkel zodat zij het goed kunnen praten hoe hun afwijkende gedrag beter zou moeten zijn dan normaal boeren logisch verstand.
Deze personen zou je inderdaad het beste op kunnen sluiten daar zij naar mijn mening direct 1001 redenen weten te bedenken waarom het hun schuld niet zou zijn indien er iets mis gaat.

OK, nog een keertje dan :D Volgens mij is het jullie nog niet zo geheel duidelijk.
Mijn eerste reactie was sarcastisch bedoeld maar was blijkbaar niet zo goed te interpreteren.
Ik herhaalde in die reactie enkel wat reacties van anderen uit andere topics van o.a. dit forum. ;)

Mijn persoonlijke daadwerkelijke mening is dat:
Figuren welke zulke fratsen uithalen oogkleppen op hebben en een plaat ter dikte van een kluisdeur voor hun kop.
Kansberekeningen en legio andere drogredenen weten deze figuren te verzinnen enkel zodat zij het goed kunnen praten hoe hun afwijkende gedrag beter zou moeten zijn dan normaal boeren logisch verstand.
Deze personen zou je inderdaad het beste op kunnen sluiten daar zij naar mijn mening direct 1001 redenen weten te bedenken waarom het hun schuld niet zou zijn indien er iets mis gaat.

Sarcastische opmerkingen komen niet zo goed over als je ze zo opschrijft, gelukkig verhelder je het nu.

Wij zitten als vliegclub in de aanvliegroute van vliegveld Eindhoven dus acties van dit soort idioten kunnen we missen als kiespijn. Ik hoop dat de politie er iets mee kan....

Overigens, elke discussie over "het risico van aanvaring" is volkomen onzin. Je moet er gewoon niet vliegen, punt! Ook als het risico 0,000000001% is.

Volkert

Laatst bewerkt:
Ik zie maar een oplossing:
Een verbod op drones.

Misschien niet nu, maar pas na een fataal ongeluk.
(Laten we het niet hopen)

Op zich ben ik het met je eens Sander maar er is nu al een enorme discussie over wat nu een "drone" is. Om een simpel einde aan die discussie te maken zijn er al stemmen opgegaan om gewoon modelvliegen in z'n geheel te verbieden. Dan is direct alle risico weg. En heel misschien mag er dan op een paar speciale plekken onder streng toezicht nog met modellen gevlogen worden. Dan moet je echt lid zijn van de club die daar het veld heeft en krijg je een rooster wanneer je mag vliegen omdat de wachtrij zo lang is. En als het op "jouw dag" of tijdstip net slecht weer is dan heb je pech.
Met andere woorden zo makkelijk is "verbieden die drones" helaas niet. Maar de regel dat je niet met een modelvliegtuig van welke aard dan ook in de buurt van een vliegveld mag vliegen is wel simpel en te handhaven. Dan heb ik het niet over de verenigingen die wel in de buurt of zelfs op een vliegveld vliegen. Dat gaat altijd in overleg en met medeweten van de luchtvaart autoriteiten op dat vliegveld. In goed overleg en met onderlinge samenwerking kan er heel erg veel.
En als er dan zo'n zuurstok met het iq van een rozijn wordt gepakt met een vliegtuigje (want een drone is ook een vliegtuigje) in de buurt van een landingsbaan. De cel in! En verplicht van die gruwelijke filmpjes bekijken van vliegtuig ongelukken. Dan krijgt zo'n figuur heel misschien een klein beetje het idee wat er kan gebeuren. Hoewel of een "rozijn" dat kan snappen is natuurlijk maar de vraag. ;)

Op zich ben ik het met je eens Sander maar er is nu al een enorme discussie over wat nu een "drone" is. Om een simpel einde aan die discussie te maken zijn er al stemmen opgegaan om gewoon modelvliegen in z'n geheel te verbieden. Dan is direct alle risico weg. En heel misschien mag er dan op een paar speciale plekken onder streng toezicht nog met modellen gevlogen worden. Dan moet je echt lid zijn van de club die daar het veld heeft en krijg je een rooster wanneer je mag vliegen omdat de wachtrij zo lang is. En als het op "jouw dag" of tijdstip net slecht weer is dan heb je pech.
Met andere woorden zo makkelijk is "verbieden die drones" helaas niet. Maar de regel dat je niet met een modelvliegtuig van welke aard dan ook in de buurt van een vliegveld mag vliegen is wel simpel en te handhaven. Dan heb ik het niet over de verenigingen die wel in de buurt of zelfs op een vliegveld vliegen. Dat gaat altijd in overleg en met medeweten van de luchtvaart autoriteiten op dat vliegveld. In goed overleg en met onderlinge samenwerking kan er heel erg veel.
En als er dan zo'n zuurstok met het iq van een rozijn wordt gepakt met een vliegtuigje (want een drone is ook een vliegtuigje) in de buurt van een landingsbaan. De cel in! En verplicht van die gruwelijke filmpjes bekijken van vliegtuig ongelukken. Dan krijgt zo'n figuur heel misschien een klein beetje het idee wat er kan gebeuren.

Dat is inderdaad het meest besproken en lastige deel "Wat is een drone" maar jouw reactie herbergt wellicht wel een mogelijke oplossing.
Pannenkoeken die hun drone willen laten landen op de Polderbaan of hun drone zo hoog mogelijk willen gaan zijn niet over 1 kam te scheren met bijv. weer die drone racers.
Dus stellen dat alle multikopters/drones of geef het een naampje verbannen moeten worden is te kort door de bocht.
Wel is bijv. voor te stellen dat je met dit spul enkel op verenigingen gevlogen mag worden.
En om te voorkomen dat de overheid wilde beslissingen maakt welke modelvliegen in het algemeen betreffen is het belangrijk dat een orgaan zoals een KNVvL in contact staat met de overheid (maar dat is weer een ander topic....).

Hoewel of een "rozijn" dat kan snappen is natuurlijk maar de vraag. ;)
Waarschijnlijk niet vanwege hun denkwijze.
Als ze zouden beschikken over logisch verstand en empathie haalden ze zulke fratsen al in de eerste plaats niet uit.

Inmiddels ontvouwt zich een parallelle discussie met het verhaal van Peter Den...
Lijkt mij sowieso verstandig om in de discussie zoveel mogelijk zuiver te schrijven zonder drang naar 'ondertonen', dat houdt het draadje 'to the point', willen wij de de zaak voor de modelvliegerij goed kunnen behartigen. Als het zo doorgaat zijn we straks verdoemd tot slechts de simulator...

Dit trof ik bij RTL
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/vliegen-met-een-drone-dit-zijn-de-regels

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/cda-strengere-regels-voor-drones-en-een-campagne

Back