Kan deze oetlul alsjeblieft gauw aangegeven worden en gearresteerd?

Deze race is al lang gelopen, ook al typen we het hele forum er mee vol met onze ongenoegens
hoeveel draadjes gaan nu al over dit onderwerp.

Het grote publiek kan best wel leren onderscheid te maken tussen Drones en modelvliegtuigen.
De media ook.

Nu de Wetgevers nog.

Nou.... dat is dus zo makkelijk nog niet.... anders was het er al, en men is daar al minstens 3 jaar over aan het steggelen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de firefly: drie kantelbare props en een delta-vleugel. Start en land als een drone, vliegt als een vliegtuig. Word zowel beroepsmatig gebruikt (in de landbouw, om bijvoorbeeld onder of overbemesting vast te stellen) maar ook door gewone recreatievliegers....

Een racequad is een puur recreatief ding wat nul gevaar oplevert mits gebruikt waarvoor bedoeld, maar is qua technische kenmerken totaal NIET te onderscheiden van een FPV gevlogen drone voor luchtopnamen (zowel professioneel als recreatief)....

Als je onderscheid wilt maken tussen drones en overige toestellen dan moet je dat volgens mij niet doen op uiterlijke kenmerken, maar op gedrag. Dus het vliegen op verboden plekken bestraffen, of dat nou met een multicopter, vleugeltoestel of vlieger aan een touwtje is. Wat dat betreft snap ik het verzinnen van nieuwe regels niet. Je mocht al nooit in de buurt van vliegvelden vliegen, en terecht niet.

Als "drone" vlieger voel ik me soms een voetbalsupporter die gewoon voor het voetbal komt.
Martin

Nou... DIE regels zijn er allang, MAAR dáár houd men zich dus niet aan.... En de reden daarvoor, is dat de instapdrempel zo laag is dat iedere mongool (excusez le mot) zo'n ding kan kopen en er mee aan de slag kan.... En dat dus ook doet.

En de handhaving.... tsja... die is ERG moeilijk, en moet uitgevoerd worden door gewone politiemensen. Nu niks ten nadele van gewone politiemensen, maar die zijn dus niet in staat om te handhaven op grond van "híér mag iets wel en dáár mag dat niet", dus blijft er niks anders over dan het maar helemaal aan banden te leggen....

En hoe jij je ook voelt, dat doet niks af aan dat JUIST voor bovenstaand (we gaan straks allemaal over één kam geschoren worden) vanaf het allereerste begin gewaarschuwd is, en dat "de gemiddelde drone vlieger" vanaf het allereerste begin de hakken in het zand zette, stellig beweerde dat het allemaal wel mee zou vallen, en gewoon zijn eigen gang ging, onder het luid roepen van "de vooruitgang hou je niet tegen".

Inderdaad, die hou je helaas niet tegen. Maar soms, héél soms, zou ik willen van wél....

Laatst bewerkt:
Dus analoog hieraan ook alle voetbalstadions dan maar sluiten ;)
Het valt trouwens ook allemaal nogal mee, behalve de opinie dan. Per dag sterven er in Nederland ongeveer 50 mensen a.g.v. roken. Toch maakt daar haast niemand zich druk om. Al verbied je de hele modelvliegerij, het is niet eens een druppel op de gloeiende plaat.

Martin

Het artikel geeft wel bijzonder weinig informatie, zijn die drone-vliegers direct na het vliegen opgepakt of zijn deze elders opgepakt en hoe weet men dan dat het dezelfde zijn?...

Dus analoog hieraan ook alle voetbalstadions dan maar sluiten ;)
Het valt trouwens ook allemaal nogal mee, behalve de opinie dan. Per dag sterven er in Nederland ongeveer 50 mensen a.g.v. roken. Toch maakt daar haast niemand zich druk om. Al verbied je de hele modelvliegerij, het is niet eens een druppel op de gloeiende plaat.

Martin

Je slaat de spijker op zijn kop.... Je verbind er alleen de verkeerde conclusie aan: Voetbal en roken hebben ENORME sociale en economische impact. Geen politicus die daaraan zijn handen wil branden.
Niemand ligt wakker van een verbod op modelvliegen, behalve wij.

Dus heeft het weinig zin parallellen te trekken met voetbal of roken, of te denken dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen....

Ik trok de conclusie dat haast niemand zich druk maakt om 50 doden per dag a.g.v. roken en dat zo ongeveer iedereen zich druk maakt om nul doden a.g.v. de modelvliegerij. Wat klopt daar niet aan?

Dat niemand wakker ligt van een verbod, behalve wij dan, ben ik wel met je eens. Maar misschien is het gewoon koudwatervrees en zien de politici uiteindelijk ook wel in dat de bestaande regels goed genoeg zijn. Gelukkig zie ik nu dat de handhaving rond Schiphol zijn vruchten afwerpt.

Martin

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pilot-flying-into-heathrow-airport-says-drone-hit-plane-a6988666.html zei:
“It transpired that an object, believed to be a drone, had struck the front of the aircraft.”

Eerst maar eens brokstukken vinden dan. Met de drone-crash hype kun je niet voorzichtig genoeg zijn.

Martin

Die laatste die tegen de nosecone in LHR is gekomen is wel een hele domme gast zeg.

Die heeft zeker nog nooit van "wake turbulence" gehoord , met zo'n klein ding in de wake van een voorgaand toestel ; "drone" op z'n kop , onbestuurbaar en weg is tie...... dom dom dom.....

Cor

Een plastic zak, op 1700 voet???? Moet die vent toch ook éérst uitleggen hoe die plastic zak daar dan komt....

Jemig zeg, wat ze ook allemaal al niet verzinnen om tegen vliegtuigen aan te gooien hè.

Een plastic zak op 1700ft idd, de eigenaar van die zak moet ook gelijk op de brandstapel ;)

Tijd om de handhaving van het verbod op plastic zakken strikter te stellen!

Mja, punt is wel dat dit hele gedonder een soort hype begint te raken (drone hier, drone daar) in de publieke opinie en dat alles wat op afstand bestuurbaar is en kan vliegen de zwarte piet krijgt toegespeeld.

Oh wacht, zwarte piet mocht eigenlijk ook al niet meer volgens de overheid. :D

Back