kan dit in een axial exo

hoi ik krijg binnen kort een axial exo kit binnen en nu heb ik de volgende motorset nog liggen en vroeg me af of deze in de axial past.
het gaat on het volgende.
1:8 Brushless Set 1700 Kv

Highlights & details

Uitgangsvermogen 555 W
Incl. programmeerkaart
Incl ventilator met beschermingsrooster
Beschrijving

De ideale aandrijving wanneer u uw auto met verbrandingsmotor wilt ombouwen naar een krachtige brushless aandrijving of uw bestaande electromodel verder wilt optimaliseren. Deze combinatie zorgt met een uitgangsvermogen van ruim 500 W voor een flinke power onder de kap.

Uitvoering

Regelaars: vooruit, achteruit en remmen
Ventilator met beschermingsrooster
Geëloxeerd aluminium koellichaam
Ingebouwde beveiliging tegen onderspanning
Volautomatische detectie van neutrale stand
Triple-Security-systeem (temperatuuruitschakeling / overbelastingsuitschakeling / kortsluiting-uitschakeling)
BEC 5 V/2 A
Twee Set-Up LED's
Steekverbindingen: accu: T-stekker, radiografische besturing: JR / Futaba, Motor: 4 mm stekker met vergulde contacten
Programmeerkaart met de functies: snelheid achteruit (uit, laag, middel, hoog), versnelling (standaard, laag, middel, hoog), automatische rem in neutraal / Drag Brake (uit, laag, middel, hoog), Accutype (NiMH, NiCd, Li-poly 2S, Li-poly 3S).
Regelaar: Afm. (l x b x h) 45 x 44,7 x 42.9 mm, 149 g
Motor: Afm. (Ø x L) 36 x 61 mm, 265 g, lengte van de as: 14,5 mm.
Omvang levering

Brushless motor
Brushless regelaar
Programmeerkaart
Handleiding.
Technische specificaties

KV (rpm/volt) 1700
Efficiëntie 85 %
Cellenaantal Li-poly 2 - 4
Belastbaarheid (1s / 30 s / 5 min.) 150 A / 100 A / 75 A
Voedingsspanning 7,2 - 14,8 V
Afgiftevermogen 555 W
Afstand montageschroefdraad 25 mm
Toerental 24656 omw/min
As-Ø 8 mm
Cellenaantal NiCd/NiMH 6 - 12

Modelcraft;PW-850M
full

en mocht iemand ervaring met de axial exo hebben misschien dat die genen dan ook zou kunnen zeggen welke pinion(aantal tands) ik moet bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
zal prima passen. Aan de afmetingen te oordelen zal het tussen een 550 mtoor zijn, ofwel zelfde diameter als een standaard 1:10 motor, maar dan iets langer.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten is de as diameter die aangegeven staat.
8mm geloof ik niet helemaal, zou wel erg lomp zijn. Ik denk eerder dat de as diameter 5mm zal zijn.

verder is het geen setje met een immens vermogen oid, dus je zult neit alles kapot trekken er mee. wel is het een vrij laagtoerige motor, je zult dus haast wel op 3s of 4s lipo moeten gaan rijden, anders zal de auto wel erg traag worden denk ik.

zal prima passen. Aan de afmetingen te oordelen zal het tussen een 550 mtoor zijn, ofwel zelfde diameter als een standaard 1:10 motor, maar dan iets langer.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten is de as diameter die aangegeven staat.
8mm geloof ik niet helemaal, zou wel erg lomp zijn. Ik denk eerder dat de as diameter 5mm zal zijn.

verder is het geen setje met een immens vermogen oid, dus je zult neit alles kapot trekken er mee. wel is het een vrij laagtoerige motor, je zult dus haast wel op 3s of 4s lipo moeten gaan rijden, anders zal de auto wel erg traag worden denk ik.

Als aanvulling, 3s en 4s accu's kan je lastig kwijt of je moet zonder binnen-body gaan rijden. Zelf heb ik een 4600 4pole 550 motor erin dat rijdt lekker op 2s.

Er zit inderdaad een 5 mm als in en 3s lipo heb ik ook al.het hoeft ook geen speed monster te worden maar wel veel kracht hebben .
Ben van plan er veel mee op los zand en modderachtig terrein mee te rijden.
Hoop dat dit hiermee kan.

Hoi allemaal even leven blazen in een oud topic van mij..
Rijd nu al een tijdje met de bovengenoemde set in mijn exo en dit gaat op zich perfect tot een paar dagen geleden.tijdens het rijden op klinkers plots totaal geen aandrijving meer na dat ik een klein jumpje had gemaakt op een vluchtheuvel,naar de auto toe en een beetje gas geven wel de motor horen maar geen aandrijving.
Auto gedemonteerd en wat bleek de complete motor steun afgebroken en gescheurd bij het midden dif.
Reeds andere besteld en deze word van de week geleverd en ingebouwd,maar voor die tijd het volgende.

Maar nu mijn vraag ik rijd nu met de volgende tandwiel verhouding 52 spur en 17 pinion motor temperatuur nog niet boven de 50 graden gehad( gemeten met temp gun) ik zou nu graag iets meer snelheid hebben en wat trekkracht inleveren( trek er nu een rolstoel met 30 kilo wegend kind mee weg)of trek er zelfs wielies mee.ik heb de volgende Spurs liggen 48 ,50 , 54 tands en nog een 20 tands pinion .
Welke verhouding kan ik er nu het beste opzetten om meer snelheid te krijgen en minder vermogen met volgas wegrijden.

Ofwel de 20 tands pinion ofwel de 50 of 48 spur.
Pinion ga je het meeste merken denk ik. Of combi van grotere pinion en kleinere spur .

Als ik nu de pinion verander naar de 20 tands gaat logische wijs ook mijn temp omhoog is dat nog meer als ik ook de spur verklein

jep,dus eerst pinion en dan temps geregeld meten.
Kan het nog door de beugel,dan kan je aan de spur beginnen.

Leuk om zo'n topicje tegen te komen.
rij zelf ook met een exo met een tekin Rx8 truggy motor en een hobbywing regelaar erin, past allemaal nog net maar hij gaat nu wel als een tierelier! Ikzelf heb er mod1 tandwielen in zitten, 14t pinion en 44t spur.
dat motorsteun probleem is al langer bekend, de nieuwere kits hebben een geüpdate motorsteun waarbij er 2 platte hexschroeven van boven erin gaan ipv 1 setscrew.

Back