kan een nitromotor tegen water?

Ja die zijn ook goed. Ik zou de GT3 nemen. 10 model geheugen, dus koop je er nog eens een auto bij, koop je een ontvanger en kan het zo op dezelfde zender.

hoi, ontvanger kwam dit weekend binnen!!!!! meteen uitgeprobeerd natuurlijk, en hij deed het geweldig. ik ben daarom op het strand van hoek van holland gaan rijden, omdat me dat leuk leek. na 20 min. gereden te hebben, sloeg de motor af en klonk hij heel vreemd. wat bleek: weer 2 kogellagers helemaal versplinterd, een kapotte koppelingsklok en een versleten hoofdtandwiel van mijn middendif. ik heb toch wel een idee dat dit met de positie van mijn motor heeft te maken. hoe test je dit?

Er moet een fractie speling tussen de tandwielen zitten, een papier ertussen steken bij montage van de motor.
Kijk ook eens of de motor niet schuin staan. Stel dat er 1 kogellager of zo gewoon versleten was, dan sloopt dat ook de rest eens er slag of zo op komt.
Zelf heb ik het wel nog nooit gehad moet ik zeggen.

Mooiste is als je wat foto's neergooit van de schade..

dat middendif is niet versleten, dat zal waarschijnlijk "gestript" zijn.
te grote klap kan dat veroorzaken. springen bijvoorbeeld. zijn wel meer zaken, maar daar weten andere mensen veel meer van dan ikzelf ;-)
gevolg is hetzelfde, vervangen.

Als het de kogellagers van de koppelingsklok waren, kan dat op zich best met motorpositie te maken hebben.
.

Of je rijplek is glad verkeerd: Strand is meestal vochtig zand, vochtig van zeewater om het erger te maken.
Alle keren dat ik op een zeestrand ging rijden vroeger, had ik binnen een half uur dergelijke schade (kapotte tandwielen, kapotte lagers, kapotte cardan of dogbone koppelingen).

Strand-zand is over het algemeen héél erg scherp. Nattigheid laat het nogal plakken, en Zeezout maakt het ongeloofelijk corrosief. Zeezout zelf, is in droge vorm ook behoorlijk "schurend"... Nat, zout zand is echt zo'n beetje het allerergste wat je een setje open draaiende tandwielen, lagers of assen van een RC auto aan kunt doen......

Groet, Bert

jah :) ook al gehad op het strand. Na 20 draait gewoon niets meer en moet je alles weer vrij "kloppen". En dan erna zo snel mogelijk met de compressor erop en overdreven veel WD40 overal in spuiten. Als je niet meteen kunt deftig schoonmaken, idd overal snel roest anders

Je gaat je dan afvragen waarom mensen daar massaal gaan liggen als het een beetje warm wordt.

Back