kan een nitromotor tegen water?

heb nu even gereden met mijn auto'tje, maar het lijkt wel alsof hij geen kracht heeft. zelfs een klein hobbeltje kan hij niet meer op! dit zal vast wel aan mijn afstelling liggen,maar weet iemand hoe ik dit moet oplossen? dus welk schroefje staat te arm of te rijk?

rens

ff 1 ding tegelijk.

Hoe klinkt het?
komt de motor wel op toeren, en zakt hij in toeren bij belasting?
Of blijft hij hoog in de toeren?
Rookt de motor? komt er olie uit de uitlaat?

hoe komt de spuugregel uit ?
spuugregel is dat je even een spuugje op je vinger legt, en die vinger op de kop van de motor houdt.
is de nattigheid binnen 2 sec weggebrand, is de motor te warm. moet hij dus rijker.. op de hoofdnaald.
duurt het langer dan 2 sec of gaat de nattigheid helemaal niet weg, is het goed.

hoe loopt de motor stationair?
als je de motor een tijd stationair laat draaien, kun je dan in 1 keer volgas geven, of slaat hij dan af?

hoi,

als ik vanuit stationair in een keer volgas geef, komt er veel rook en olie uit tot plus/min 3 sec. daarna valt het vermogen weg en zakt hij in toeren. geef ik dan weer gas slaat hij af of klinkt hij heel zwaar en gaat daarna in een keer weer volle toeren. stationair staat goed, klinkt goed en met de pinchtest kom ik goed uit(na 4 sec. slaat hij af). hij blijft hoog in de toeren bij belasting, maar er komt gewoon geen vermogen. als ik hem dan een klein duwtje met mijn voet geef, sprint hij weg. ik heb hem uitgetest terwijl het miezerde en de koelkop blijft gewoon normaal en het water verdampt pas na 6 sec.

rens

Ik denk toch een combinatie van te rijk en toch ergens valse lucht, een probleem met de carburateur. Hoe veel stelschroeven zitten er op de carburateur?

Waarom worden alle problemen direct aan valse lucht toegekend? Met de huidige motoren als alle O-ringen en pakkingen op hun plek zitten en de schroeven aangedraaid is er zowat geen kans op valse lucht.

Rijk oppakken en inhouden op de hoge toeren iklinkt bij mij gewoon te rijk op de LSN en te arm op de HSN.Draai de HSN een halve slag uit en de LSN een halve slag in, dan moet die beter worden denk ik.

Oja, dat kan het ook goed zijn. Haha :) klinkt logisch.
Vaak wordt te ingewikkeld gedacht. Wel mijn manke iig

Wat roelof zegt. Lsn minder rijk, hsn rijker.
Dat gleuf schroef ding is je stationair schroef. Zorg dat je gasschuif ongeveer één mm open staat. Dat is meestal een goede begin waarde.

De stationair moet je op gevoel afstellen, met name het veranderen van de LSN geeft een verandering op de stationaire loop waardoor je de stationair weer moet corrigeren.

Je verhaal verteld eigenlijk best mooi wat er gebeurt.

stationair. volgas = zwaar geluid, hoop rook en olie, na een paar tellen loopt hij door.

dit verteld je, dat hij stationair brandstof aan het verzamelen is.
oftewel, te rijk.
die brandstof moet er eerst uit voor hij lekker kan gaan draaien, dus hoor en zie je dat de motor wat moeite heeft om dat spul eruit te krijgen.

daarna komt hij lekker op toeren, waarna in alsnog instort.
klinkt als te weinig brandstof, weinig rook, motor gaat klemmen/vastlopen en zakt in elkaar.
Daar kun je met een beetje pech een hoop schade aan overhouden..
als mijn beeld klopt, is dit te arm.

Dus ff roelof zn tip uitproberen ;-)

hoi,

hij loopt nu heel mooi en goed. maar er zit wel iets naars aan wat ook de reden was dat deze vraag is gesteld: als ik verder dan 35 meter van mijn auto af zit met mijn zender, reageerd hij helemaal niet meer, heel naar allemaal, want ik had hem bijna onder een auto gereden.... betekend dit gewoon dat ik een nieuwe zenderset nodig heb of kan dit worden gefixt. alle accu's zijn goed opgeladen, dus daar ligt het niet aan. het is een 2.4 ghz zender

rens

Waarschijnlijk ligt het probleem eerder in je receiver accu- of batterijen pakketje; een slecht contact of slecht vermogen. Er kan niet veel mis gaan met een 2,4gHz zender; als ie het doet op 10 mtr, doet ie het ook op 100mtr vermits je accu pack goed is. Met een slecht accupack kan je problemen krijgen welke jij beschrijft...

hoi,

die zender is nu niet meer het probleem: ik heb een kogellager van mijn koppeling gesloopt )-: hij sloeg af omdat mijn koppeling tegen het vliegwiel aan ging, waar nu dus ook beschadiging op zit )-: weet iemand waar je deze kogellagers kan kopen? ik heb al op conrad gekeken, waar ik mijn buggy heb gekocht, maar daar kan ik ze niet vinden.

rens

nee, die niet. het is een kogellager met een groter ringetje eraan vast gelast. misschien moet ik ook een nieuw vliegwiel? deze heeft een hele grote uitgeslepen circel erin.

rens

vliegwiel kan dat wel hebben. lekker laten zitten.

Meet het lager eens op.
- buitendiameter
- binnendiameter
- breedte (hoe dik is het lager)

normaal staat dit trouwens gewoon beschreven in je handleiding.
is een onderdeel van de auto namelijk.
als je geen handleiding hebt, is google je vriend..
er is nog maar weinig wat niet op internet staat.

Staat me wat van bij, dat de koppeling van die Rex twee flenslagers heft, en daartussen niks (geen afstandbus of wat dan ook), waardoor de lagertjes het snel begeven.
Ik had bij die van mij twee flenslagers, en tussen de flenslagers (meen ik) twee gewone lagertjes geplaatst, en daarmee bleef die koppeling stukken langer goed functioneren.

Bestel gelijk maar een hele hoop van die flenslagertjes, als ik me niet vergis, zit dezelfde maat ook in de stuur-parallellogram, en dan gaat je auto een stuk beter sturen ook....

Groet, Bert

Back