Ga alsjeblieft niet met zulke kleine vermogens "knoeien". Koop een goede soldeerbout, als het even kan temperatuur geregelde, en neem dan MINIMAAL 50Watt.
Koop daar een paar punten bij voor de verschillende werkzaamheden want met de juiste punt kan je alles solderen.
Soldeerboutjes van 12,5 Watt, of soms zelfs minder, zijn veel te zwak en hebben voor veruit de meeste soldeerklussen een te geringe warmte capaciteit. Daardoor koelt de punt te veel af en ben je veel te lang bezig alles op te warmen voordat het soldeer voldoende vloeit en een goede verbinding maakt.
De meeste mensen geloven het niet maar de kans dat je met een 12Watt soldeerboutje elektronica onderdelen te heet stookt is groter dan wanneer je een 50Watt bout gebruikt.
Vele jaren heb ik met de diverse Weller bouten gewerkt. Deze waren allemaal 50 tot 60W. De temperatuur werd met "slimme" punten geregeld en was redelijk constant. Dat werkte allemaal prima.
Later kwam er een elektronisch geregeld soldeerstation. Die bout was maar liefst 80W. Daar soldeerden we ALLES mee, een stuk afschermingsblik maar ook de SMD onderdelen, inclusief de IC's! Ook dat ging uitstekend.
Nu werk ik met een JBC (niet JCB Niek

) soldeerstation dat een piek vermogen heeft van niet minder dan 130W en een continu vermogen van 80W. Hier heb ik 4 verschillende soldeerpunten bij waarmee ALLE elektronica onderdelen gesoldeerd worden. Zelfs SMD ledjes van 0,6x1mm!
Met dit vermogen kan ik in één keer doorgaan met het solderen van alle 64 pootjes van een singel chip microprocessor. Met zo'n klein boutje zou na 3 of 4 pootjes de punt zoveel warmte kwijt zijn geraakt dat je niet verder kan. Doe je dat toch dan soldeer je niet maar dan "plak" je de zaak aan elkaar. Dat geeft slechte verbindingen en als je de bout er lang op zet om de zaak toch goed door te laten vloeien stook je het IC veel te heet.