Kan iemand mij helpen? Wat is de naam van dit schip?

Ik heb bewondering voor jou, dat je het ziet zitten om eventueel dit schip te reinigen en af te bouwen.
Ik zou het, met 25+ jaar ervaring in de houten scheepsmodellen niet zien zitten.
Je mag beginnen met het aangekoekte vuil voorzichtig te verwijderen (hogedrukreiniger of sopje mag je vergeten :) )
Plannen van een vergelijkbaar schip opsnorren (en evt. kopen)
Dan moet je een gans assortiment rondhout, latjes en balkjes aankopen, om nog te zwijgen van het ontbrekende beslag.
Het moeilijkste in onze branche is een schip met kanonnen, dat dwars getuigd is (met dwarsmasten).

Ik zou je als beginnend modelbouwer dus aanraden om te beginnen met een model zonder kanonnen, dat bij voorkeur enkel langsgetuigd is (dus zonder dwarsmasten).
Ongetwijfeld zullen meerdere van de collega-bouwers het hier niet mee eens zijn, maar houtbouw vraagt diverse skills die je je eigen moet maken door oefening.

Waarschijnlijk ben je onder de indruk van dit toch wel mooie model, en is de vraagprijs doorslaggevend, maar ik denk dat er wel bouwdozen op de markt zijn die een jonge modelbouwer kunnen aanspreken, en niet direct een grote hap uit je beperkte budget nemen. Het voordeel hiervan is dat je naast wat lijm en verf direct alle benodigde materialen hebt.
In ieder geval, welkom bij deze schitterende hobby, en succes op het pad dat je wil inslaan.
Laten we zeggen u ziet dit online en u wil het kopen. Wat zou u hierop bieden?

Ja, dat is hem, zelfde achterkant en inderdaad de luxere gemakken, 76 kanonnen, formaat klopt ook. Mooi schip. En genoeg te vinden over hem. Een hele serie video's zelfs.
Als dit het is wat je kan kopen zou ik niet te veel bieden, er komt nog heel wat bij dat aangeschaft moet worden.ik zou beginnen met een bod van max 30 euro

Ik lees deze een beetje te laat maar ik herkende wel direct welk schip dit is, aangezien ik met dat pakket in mijn handen hebt gestaan. Dus het was geen moeilijk raadsel.
Inderdaad het Spaanse schip San Juan Nepomuceno. Mogelijk is dit pakket van Artensia Latina?
Nieuw te koop voor € 300,00

Back