Kan niet kiezen , welke ESC !!

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door STRATUS, 26 apr 2012.

  1. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    Hey Ron,

    Goblin gekocht?? Alain heeft er ook eentje ondertussen...

    grtz!
     
  2. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    JA JA , ik heb hem gekocht , maar heb hem nog niet , nog een paar daagjes hoop ik ..
    en dan nog zien dat we hem in de lucht krijgen ..
    De SETUP met de SAVOX servo's is nog nie zo simpel ..
    Maar ja , moeilijk gaat ook hé ..

    Grtz
    Ron
     
  3. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Uiteraard! Maar deze Savox kunnen gewoon extreem stroom vreten...Die condensatoren kunnen ongeveer 3A per stuk leveren en zijn extreem laagohmig dus een pack van 4 kan 12A peak extra leveren... Ik heb ze bij de CAP King gekocht in de US was 7$ geloof ik inclusief transport. De BEC wacht ik nog heel ff mee want WR komt met een nieuwe 18s BEC uit binnenkort. Die draai ik dan op 6s. En als het te lang duurt ga ik voor de 8s WR versie. Ik heb trouwens het nieuwe 45C 12s 5000 GensAce pakket besteld bij rotorquest, ben benieuwd. Waar bestel jij de YGE?
     
  4. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei ,

    ik heb het X7 forum eens doorgelezen en de VIDEO's bekeken ..
    Misschien toch een goede optie om geen BEC te nemen maar gewoon een 2500 RX Lipo .. dan is er geen enkel probleem , je gaat wat de hoogte in met het gewicht, maar OK .
    Ah GENS ACE lipo's , 12S , kun jij die dan balanceren ... of zijn het 6S packs ?
    Ik bestel heel veel bij WOH ... daar heb ik ook de YGE besteld , allee bijna besteld .. want ik moest nog even dit draadje starten om van alles zeker te zijn ..
    Dus ik ga misschien voor een 7.4 RX Lipo ...

    Grtz
    Ron
     
  5. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Ja dat kan inderdaad. Hoef je nergens meer over na te denken. Ik wil graag een constante spanning dus ik ga denk ik voor de BEC. gensace pakket Is een 2x6s pack aan elkaar geplakt dus ik laad ze parallel met een icharger 3010 en een efuel 60A power supply....
     
  6. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Ah zo , dan is het laden geen probleem , dan hebben ze dat veranderd , want in het verleden was dit wel een probleem , tja de LIPO cellen , dat is nog zoiets om even over te discussiëren , heb jij al ervaring met die GENS ACE lipo's , zijn ze goed ?

    Hmmm , de spanning is inderdaad niet zo stabiel als een BEC ..
    Maar kan dat de pret niet drukken , gewoon wat meer opladen , na 1 dagje vliegen van een vlucht of 3-4 en dan gewoon weer aan de lader ... ik denk dat dit de veiligste en properste oplossing is voor het SAVOX 2271 -2272 ( probleem ) ..
    Of andere servos kopen , kan ook nog , de FUTABA's vragen het minste aan stroom heb ik gelezen , Mr Mel heeft dat eens nagemeten .. maar die dingen zijn PePerDuur ..

    Ik heb eens gekeken naar het gewicht van een BEC systeem en condensators , ongeveer een 50 gram
    Een RX lipo 2500 25C GENS ACE weegt 175 gram ,
    Dus een 125 gram zwaarder ... da gaat nog he ..
    Dus we gaan nu even wachten totdat mautje zijn BEC systeem op punt heeft en dan kunnen wij nog allemaal omschakelen naar dit BEC systeem ... ;-)

    Grtz
    Ron
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  7. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Nee ik heb die lipos nog nooit geprobeerd maar hoor er erg goede verhalen over. En ze waren maar een paar tientjes duurder dan de 65C nanotechs en waren daarbij ook nog eens 118 gram lichter dus ik durfde het wel aan! De Savoxen zijn super voor deze setup, ze zijn supersterk maar daarbij ook zeer snel. Daar kan Futaba niet aan tippen voor dat geld. Nadeel is de bijbehorende stroompieken. 8s BEC plus Cap pack is 45 gram, dus een RX lipo is een stuk zwaarder, maar ik zou me met deze configuratie niet zo druk maken om 130 gram meer of minder.... :)
     
  8. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Ja ik heb ze ook al willen bestellen , maar ze waren onmiddellijk uitverkocht toen ik al de melding via e mail had gekregen dat ze binnen waren .
    En ik zie op de website van rotorquest dat deze 12S 5000 45C packs pas verwacht worden op 05/08/2012 . Dus das veel te lang wachten hé .
    Ja die 130 gram die gaat het voor mij alleszins niet maken .
    Maar ik wil wel graag eens zien hoe jouw BEC systeem er gaat uitzien .


    Grtz
    Ron
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  9. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Ja ik had ze al geschreven dat ik echt geluk heb gehad dat ie nog in voorraad was. Dat Cap Pack is echt super simpel. Ik suit de BEC gewoon standaard met de 2 BEC draden aan in de vbar, zo dichtbij als mogelijk bij de servo's. Ik neem vervolgens een losse BEC draad met stekker die ik los gekocht heb, soldeer 4 condensatoren aan mekaar vast (plus aan plus, en min aan min) Soldeer de plus en de min van de BEC kabel eraanvast en dan een krimpkousje eromheen. die BEC stekker prik ik er dan gewoon bij in de vbar, net als je met een RX pack zou doen, en klaar is kees!
     
  10. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei mautje ,

    Dus 4 condensators aan mekaar in parallel dat snap ik ..
    De gewone BEC , die soldeer je aan de + en - kabel van de ESC of ?
    deze + en - van deze BEC gaat in de V BAR ..
    Dan het CAP pack met een appart kabeltje ook in de V BAR of met een V KABEL samen waar de normale BEC steekt in de V BAR ..

    Misschien even op schema zetten , ik heb een gemaakt , als jij dit kan aanvullen ..
    [​IMG]

    Grtz
    Ron
     
  11. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Hoe kan ik zo'n plaatje plaatsen?
     
  12. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei mautje ...

    Ik doe het op de volgende manier ..
    Ik maak gewoon een foto van de tekening die ik maak .
    Dan haal ik die foto binnen bij PHOTOBUCKET , dit is een GRATIS site waar je je fotos en video's kan plaatsen .
    http://photobucket.com/
    Dan klik op de IMG code onder de gemaakte foto ..
    [​IMG]
    je krijgt zo een code of 4 maar je moet de IMG aanklikken .
    Dan "Ctrl c"
    En "Ctrl v" in dit forum
    En dan staat ze erop ..

    Dus dit onderstaande zouden we correct moeten kunnen aansluiten ..

    [​IMG]

    De HYPERION PHASE SENSOR , blauwe lijn , gaat naar de achterzijde , onderste aansluiting van de V BAR .
    De rode kabel wordt bij een van de drie kabels aangesoldeerd van de motor .
    Of hoeft deze sensor niet , en kunnen we de programmeerkabel aansluiten van YGE op dit kanaal van de V BAR ?
    Dit weet ik al ondertussen , je moet zelf een kabeltje maken en deze aansluiten op de programkabel van de YGE en de andere kant naar de ingang van de Speed Sense input ..

    Het CAP Pack , naar een vrij kanaal op de V BAR ..
    ( rechterzijde ) van BEC op vrij kanaal van de V BAR ..
    ( linkerzijde van BEC ) naar een LIPO cel ?, 6S , dit snap ik even nog niet , hoe doe je dat in de praktijk ?

    Normaal sluit ik de BEC aan op de + en - kabel van de ESC ..
    Maar dat is dan 12S en dat mag niet ... hier zit ik dus even vast .

    De rest is goed denk ik zo .. ;-)

    Grtz
    Ron
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  13. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    FF testen of dit werkt...

    [​IMG]
     
  14. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Ok, dat werkt. Daar gaan we dan; eerst A aansluiten, je hebt dan common ground gekregen, B activeert de BEC, spanning op de 2 BEC kabels, daardoor spanning op de vbar, receiver krijgt spanning, cap pack krijgt spanning. Cap pack is nog leeg dus gedraagt zich als kortsluiting dus eerst een flinke piekstroom (inrush current) maar das maar heel kort. BEC moet dus kort ff flink werken. C aansluiten, D aansluiten. Nu krijgt YGE spanning via een weerstand (waarde is op basis van 6s, ik weet nog niet of dit de juiste waarde wordt. YGE wordt actief maar kan niet echt vermogen leveren met zo'n weerstand ertussen. Het voorkomt de vonk (maar dat heeft de YGE niet nodig want regelt dat intern) maar is een extra veiligheid. Als je iets fout hebt gedaan of fout gaat (zender vol gas staan, YGE setting verloren, etc.) dan wordt je niet in stukjes gehakt. Alles ok en geinitialiseerd? Dan E aansluiten en alles is ready to go. Je hebt bij de YGE geen sensor nodig voor de governor want de YGE heeft daar al een interne voorziening voor. Zie in de tekening de kabels naar T en G. G heeft wel een verloopkabeltje nodig maar dat heb ik niet getekend.....

    Hou er rekening mee dat tijdens programmeren van de YGE er maar maximaal 6V gebruikt mag worden want de progcard II knalt er anders uit...

    Groeten,

    Maurice
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  15. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Maurice ,

    SUPER , dit is het correcte schema , enkel de weerstand moet je nog even zien welke je dan gaat plaatsen ..
    Mooi , hier heeft iedereen iets aan die met de POWER SAVOX 2271 en 2272 servo's gaat vliegen zonder de BURNOUT op de servo's te krijgen .
    Mr. Mel geeft tekst en uitleg op YOU TUBE hoe je de V BAR op GOVERNERMODE kunt laten draaien , dus dat is ook goed , en met de bijbehorende info van YGE komen we er wel .

    [​IMG]

    Een grotere foto van het verloopstukje ..

    [​IMG]

    Dan de volgorde van inpluggen , das ook even opletten dan , goed de kabels labelen dan .
    Dit is volgens mij het enige nadeel van dit gebeuren , zoveel stekkers , hier kan het ook goed mis mee gaan hé .
    Maar OK , daar zal ieder zijn mening wel over hebben .. ;-)

    Nu als de nieuwe BEC 18S uitkomt van WR , dan hebben we misschien een iets gemakkelijkere aansluiting ?

    En nu maar hopen dat we de bouwdoos zo snel als mogelijk kunnen bekomen ..

    Grtz
    Ron
     
  16. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    Heb je een mooi overzicht van gemaakt! Alleen het motor plaatje klopt niet, ik heb serienummer 0005... ;-)
    Nee hoor, want met een 18s bec sluit ik um nog steeds op 6s aan.... :) In normale(re) servo configuraties zou dat uiteraard kunnen maar met deze jongens ga ik voor safe. Is trouwens altijd beter hoor, wat je er niet bij doet, hoef je er ook niet af te halen.....Ik heb trouwens net Rogier van rigidheli gesproken. de Goblin landt volgende week! Woehoe!!! Hij bestelt de nieuwste YGE160HV met koelplaat (niet extreme want die past niet in de Goblin) mee, de Western Robotics 8s BEC (ik heb nog een WR 6s BEC liggen die tot 16A peak gaat maar ik ga dat risico dus niet nemen!) Ik ga um waarschijnlijk op 8,2V vliegen, dat is volgens Savox geen enkel probleem..... Dan vreet ie het meeste vermogen dus misschien dat ik toch voor 7,3V ga, keuzes, keuzes.... ;-)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  17. Hi-SkyPER

    Hi-SkyPER

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Lommel(B)
  18. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    @ Maurice ,

    Ja ik heb ook het nieuws gekregen dat ze er volgende week zullen zijn ..
    Dus dat is al goed ..
    Ah die koelplaat , die wil ik ook nog hebben , die moet ik ook bestellen .
    is altijd beter hé .
    Mooi , volgende week worden hier weer 2 GOBLINS gebouwd denk ik zo . ;-)

    @ Alain ,

    Mooi Mooi , maar welke servo's gebruik je , want daar gaat het hele verhaal nu net om hier , maar Alain , prima setup met die KONTRONIK ..
    Ik ben daar nu ook nog altijd zeer tevreden mee ,
    Maar nu gaan we de V STAB governer eens zijn werk laten doen ..

    Grtz
    Ron
     
  19. mautje

    mautje

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    176
    @Ron

    ik lees net dat ze bij Rotorquest over een dag of 10 nog 10 stuks 12s packs binnen gaan krijgen en dan wordt het Augustus dus als je zo'n pack wilt kun je um misschien reserveren?

    Gr. Maurice
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2012
  20. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Maurice ,

    Ja dan zal ik dat zeker doen ..
    Ik ga me eens 1 12S Pack bestellen ..

    Welke SHIPPING methode kies jij ?

    Shipping Method
    Please select the preferred shipping method to use on this order.

    Canada Post1.73(kg)
    Priority Worldwide INTL, EDD: www.canadapost.ca $139.97
    XPressPost International, EDD: May 04, 2012 $74.56
    Small Packets Air, EDD: up to 2 weeks $51.29
    Parcel Surface, EDD: 1 to 3 months $39.08

    FedEx
    International Economy $159.67
    International Priority $177.01



    Grtz
    Ron
     

Deel Deze Pagina