het leek mij wel eens leuk om eens te experimenteren met het maken van een kanalen boegschroef.
ik had het al eens gezien bij Alex Sijbranda met zijn binnenvaart schip.
ik wil deze gaan maken van diverse loodgieters materialen die ik thuis nog heb leggen (ik ben al jaren loodgieter/cv-monteur en sinds kort pijpfitter) en diverse andere buisjes e.d. die ik nog over heb van andere projecten.
het enige probleem was dat ik alles moet doen met alleen maar handgereedschap een simpele boorkolom en een soldeerbrandertje.
dit zijn de vorderingen tot nu toe.
ik heb een oude schroefaskoker (6) ingekort en daar aan het uiteinde een soldeer einddop (10) voor pijp 35 op gesoldeerd.
deze koker gaat ook weer draaien in een andere koker.
in de dop heb ik aan de zijkant een opening gemaakt.
ik had ook nog een soldeerverloop (9) van 42 naar 54 in de kast leggen.
deze dient als huis waar later de kanalen op worden gesoldeerd.
op dit verloop heb ik een plaatje koper gesoldeerd ,waar ik weer een koker (7) doorheen heb gemaakt.
(4,5) zijn pasbusjes.
(1) is de as.
(2) is een kogellager
(11) is een bronzen busje wat nog in de schroefas zat.
(12) is de schroef.
busje (3en4) zitten op elkaar gesoldeerd en druk je keel erg strak op schroefaskoker (6).
op busje (3) moet later de servo aangesloten worden om (10) te laten draaien en het water in de goede richting te stuuren

de zwarte vlakken worden de vierkante kokers

tips en kritiek is welkom.
ik had het al eens gezien bij Alex Sijbranda met zijn binnenvaart schip.
ik wil deze gaan maken van diverse loodgieters materialen die ik thuis nog heb leggen (ik ben al jaren loodgieter/cv-monteur en sinds kort pijpfitter) en diverse andere buisjes e.d. die ik nog over heb van andere projecten.
het enige probleem was dat ik alles moet doen met alleen maar handgereedschap een simpele boorkolom en een soldeerbrandertje.
dit zijn de vorderingen tot nu toe.
ik heb een oude schroefaskoker (6) ingekort en daar aan het uiteinde een soldeer einddop (10) voor pijp 35 op gesoldeerd.
deze koker gaat ook weer draaien in een andere koker.
in de dop heb ik aan de zijkant een opening gemaakt.
ik had ook nog een soldeerverloop (9) van 42 naar 54 in de kast leggen.
deze dient als huis waar later de kanalen op worden gesoldeerd.
op dit verloop heb ik een plaatje koper gesoldeerd ,waar ik weer een koker (7) doorheen heb gemaakt.
(4,5) zijn pasbusjes.
(1) is de as.
(2) is een kogellager
(11) is een bronzen busje wat nog in de schroefas zat.
(12) is de schroef.
busje (3en4) zitten op elkaar gesoldeerd en druk je keel erg strak op schroefaskoker (6).
op busje (3) moet later de servo aangesloten worden om (10) te laten draaien en het water in de goede richting te stuuren

de zwarte vlakken worden de vierkante kokers

tips en kritiek is welkom.