kds 450

@Johan:

Misschien niet echt volledig wat je zoekt, maar waarom geen HK450 bestellen van HobbyCity?

Ik zie dat je een beginner bent, en deze heli zal daarom aansluiten bij je needs. Daarbij moet je hem eerst nog bouwen. Dit is enorm goed voor je leerproces, voor wanneer je b.v. iets moet vervangen wat kapot is gegaan.

Hij is ook nog eens goedkoop, en hij is aangeprezen voor zijn vlieggedrag. Je kan meteen electronica voor een leuk prijsje meebestellen en dan ben je (Exclusief Tx en Rx) klaar voor 160 euro incl verzendkosten.

Koop er dan een Futuba 6EX of een Spektrum DX6i bij en zit je aan de 300 euro. Dan heb je dus een zender die langer dan je eigen heli meegaat en dat is natuurlijk ook altijd een voordeel.

Ik ben de HK450 momenteel zelf ook aan het bouwen, de 1e keer dat ik een heli bouw. Ik moet zeggen dat het me goed afgaat. Als je tegen een probleem aanloopt kan je altijd op fora terecht of gewoon youtube afspeuren op filmpjes die je kunnen helpen.

Let wel, dit is alleen een suggestie van wat mij het meest verstandig lijkt. :) Zeker omdat je er zo veel bouw & afstel ervaring mee opdoet.

Groetjes,

Hezz

Hoi Hezz.
Niet om je tegen de haren in te strijken hoor.Echt allerminst.
Ik ben erg benieuwd hoe jouw HK450 zich gaat houden straks.
Vlieg je er 3D moves mee?
Ik heb veel revieuws gelezen op RCGroups.
Dat Forum uit Amerika.
Die gasten gaat net even dieper op zaken in dat wij Hollanders dat doen op Forums heb ik het idee.
Nu las ik dus dat die HK450 van HobbyCity wat kwaliteits materiaal problemen heeft.
Onderdelen op de plastik kop die spontaan afbreken tijdens vliegen enzo.
Ook veel last van dolgedraaide boutjes.
Nu heb jij toevallig zo'n HK450, en hoop dat het je gaat bevallen.
Ik zat namelijk ook te denken aan zo'n HK450.
Maar heb uiteindelijk na doorlezen van het Forum aldaar, toch maar besloten om een KDS450 te nemen.
Moet je zeggen, dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over het materiaal van deze KDS450S.
Komt ook met plastik kop en staart.
Maar het materiaal verschilt zoveel met bijv de Esky Belt CP die ik ook heb..
Ik vind het gemakshalve erg belangrijk dat de onderdelen van de heli waarmee ik vlieg makkelijk voorhanden zijn en dan ook nog leverbaar door verschillende Weshops hier in Holland.
Nu weet ik dat (bijna) alle parts van jouw HK450 uitwisselbaar zijn met een ander merk 450 CP heli.
Maar, ik bedoel te zeggen: waarom niet een paar euro's er bij leggen en dan kiezen voor een 'kloon' 450 CP waarvan het materiaal gewoon bewezen beter is?
Al die gasten die problemen hebben gehad met hun HK450 qua materiaal zullen het toch niet voor hun lol posten op het Forum.
Direkt gaan voor een dure Trex450SEV2 is natuurlijk helemaal toppie.Maar gelukkig zijn er 450 klonen die zich kwalitatief ook al bewezen hebben.
Ik vermoed wel dat het verschil in kwaliteit tussen de 'klonen' onderling absoluut aanwezig is en dat het wel degelijk uitmaakt wel merk 'kloon' iemand besluit te nemen.
Daarom ben ik reuze benieuwd hoe jouw HK450 het straks gaat houden.
Dat ie in den beginnen voorbeeldig en strak zal vliegen daar twijfel ik geen seconde aan.
Maar hoe houdt ie zich na veelvuldige vluchtjes.
We weten allemaal dat heli's (elektro en brandstof) nogal last kunnen hebben van trillingen.
Dat het materiaal dan na de benodigde vlieg uurtjes te lijden heeft staat als een lange paal boven het water uit.
Vandaar mijn persoonlijke keuze voor de KDS450S.
dat zelfs mijn KDS450 het qua materiaal degelijkheid niet haalt bij een Trex 450, dat moet ik ook toegeven.
Maar vraag me erg af hoe het verschil dan is tussen jouw HK450 en mijn KDS450S.
Afgaande op de referenties en vliegervaringen van Forums ben ik daarom erg benieuwd naar jouw ervaringen met de HK450 op vooral de langere duur.
Ik hoop mijn KDS450S volgende week te kunnen vliegen.
Ben ook erg benieuwd hoe die heli zich zal houden op de langere duur.
Ik kan geen 3D vliegen, maar wel behoorlijk hard raggen met mijn huidige heli's.
Dat ook dan het materiaal al behoorlijk belast kan worden is mij wel duidelijk geworden het afgelopen jaar.
Vlieg namelijk met 3 stuks HM60B's.
Vr Gr Erwin

Hey Erwin,

wat dat aan gaat ben ik het qua kwaliteit volledig met je eens, ik had ook niet enorm veel verwacht van een barebone van $35. Deze heli is voor mij puur om te bouwen, en ervaring op te doen. Ook een beetje om te 3D'en, waar ik net mee begin, zodat ik een paar keer flink de grond in kan boren zonder dat ik een diepe steek in m'n hart voel!

Ik vlieg een andere 450 size heli, vergelijkbaar met de KDS450. Dat is mijn main heli zegmaar.

Wat ik lees over de HK is verder allemaal positief, en wat betreft afbrekende plastic onderdelen. Dit lijkt me gemakkelijk op te lossen door de CNC Aluminium upgrades aan te schaffen. Deze zijn net uitgebracht, en net zo goedkoop als de rest van de heli. Je hebt bijvoorbeeld al een CNC swash voor 5 dollar.

Nu moeten deze onderdelen zich uiteraard nog bewijzen, maar hey, ik ga het gewoon proberen. Het maakt me niet gek veel uit als hij zich de spreekwoordelijke pleuris in vliegt, omdat hij dus zo cheap is.

Mij lijkt het voor deze jongen een verstandige keuze, omdat je niet je gloednieuwe KDS de grond in wilt boren om vervolgens voor +/- 50 euro schade per crash te betalen.

Wat mijn ervaring mij verteld is dat bij een gemiddelde crash het volgende stuk gaat:
1x Hoofdrotorbladen
1x Featheringshaft
1x Hoofdas
1x Bladhouders
1x Flybar

Met een beetje heli zit je met deze onderdelen al gauw tegen de 50 euro aan te hikken.

Met een HK daarintegen zijn de onderdelen een stuk goedkoper. Het is dus misschien handig om te kijken of het rendabel is.

Bijvoorbeeld: Je vliegt lekker rond met je HK, en er breekt een blad af. (Heel rigoureus maar stel je voor) Je dondert naar de grond en je hele kop ligt aan gort. 10 dollar verder en je hebt een nieuwe kop.

De KDS daarintegen zal daarin een stuk duurder zijn!

Het is aan Johan om deze afwegingen te maken en zelf te beslissen wat hij wilt, vandaar dat ik de keuze ook voor hem openlegde.

Groetjes,

Hezz

ik heb mij door een ander draadje in dit forum laten overhalen om een HK-450 te bestellen.

niet alle onderdelen waren op stock maar toch al een mooi hoopje om met te beginnen knutselen...

SKU Description Qty
HK-450 HK-450 CCPM 3D Electric Helicopter 1
GA-410 Assan GA-410 Tail Lock Gyro 1
HXT900 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro S 3
TGY-3 Turnigy 2S 3S Balance Charger. Dir 1
VS-3 VS3 16.2g / 2.5kg / .09sec Servo 1
AM1043-30CM 30CM Servo Lead Extention (JR) 26 1
Z22003S20C ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C 2
KA450H KD KA450H 3200kv brushles Heli Mot 1
TR_PC TURNIGY BESC Programming Card 1 (oops teveel besteld mss later nog een turnigy ESC kopen ??)

HXT036A hexTronik PRO 36A BESC w/ PC Progr 1
HXTUSB01 hexTronik USB Key for HXT BESC 1

Nu nog een tx/rx en nog wat spulletjes voor de sevo's aan te sluiten een een pinion.

ben benieuwed... nogmaals dank voor jullie advies ;-)

Oke Super.
Hoop dat de heli gaat bevallen.
Om zoiets te proberen voor die paar knaken lijkt me ooit ook wel wat.
We houden elkaar wel in het oog.
Vr Gr E

Gefeliciteerd met je aankoop Johan.

Hoop dat je een hoop leert van de bouw. :) En laat even weten hoe het gaat. ;) Start een bouwdraadje?

-Hezz

zal zeker een bouwdraadje opstarten, zal wel wat advies nodig hebben.
Heb wel al enkele prachtige handleidingen en toffe filmpjes gevonde.

Maarja de realiteit is altijd nog net iets anders....

Posting Date Posting Time Drop-off Point
18-Jun-2009 18:08 Pick Up Service

Date # Location Delivery Status
18-Jun-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
18-Jun-2009 Hong Kong Processed for departure.
19-Jun-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 19-Jun-2009
20-Jun-2009 Belgium Arrived and is being processed.
20-Jun-2009 Belgium Pending customs inspection.

hopelijk houden de lieve mensen van de doaune mijn pakje niet te lang in beslag.
Wie regelt het belgische transport voor honkong post eigenlijk ?

Back