KDS 450C staart servo schokt

Ik heb net even aan de servo gezeten.
als ik deze heen en weer beweeg gaat dit in kleine schokjes (zonder de accu aan gesloten)
Ik den zelf dat er wat siliconen op de staart as gespoten moet worden?

ik ga het nu meteen kopen en zal kijken wat het resultaat is

neuh, dan is hoogstwaarschijnlijk een tandje (of stukje tand) afgebroken

Deze komt hij per omwenteling van het tandwieltje tegen, en dan lopen de tandwielen dus even een tel extreem stroef, of het loopt vast.

Dus OF een nieuw tandwielsetje erin
of een andere staartservo.

Voor dit maatje heli zou je voor een ds510 van align kunnen gaan, of een 9257 van futaba
1 maatje groter dan je nu hebt, maar houdt het erg lang uit...

Die spray zou een statische lading op kunnen lossen.
maar als hij niet vliegt, krijg je geen statische lading, dus is dit niet je probleem.

Dus OF een nieuw tandwielsetje erin
of een andere staartservo.

Voor dit maatje heli zou je voor een ds510 van align kunnen gaan, of een 9257 van futaba
1 maatje groter dan je nu hebt, maar houdt het erg lang uit...
+1
Nick

geen trim (schuifjes op zender) of subtrim (in software zender) ingesteld?

Oke ik heb geen idee wat voor tandwiel ik dan zal moeten bestellen maar dus dan word het een nieuwe servo.

heel erg bedankt voor jullie hulp dan ga ik voor de align

soms kan het een beetje knutselen zijn, maar de 450 size gaan redelijk vlot kapot.

Haha ja je hebt gelijk! Ik nam het type van Student over ;) Ik vloog ooit mijn kds450sv ook met een ds520 servo op de staart. Als gyro had ik de Spartan Quark (super combinatie staart-gyro). Ik zou alle servo's van de kds vervangen voor kwalitatief betere. Bij mij gaf 1 swashservo toendertijd ook problemen.

dat maakt niet uit dank u wel

alleen ben ik er net achter gekomen dat mijn servo link helemaal krom staat. (het stokje van de servo naar de staart) deze staat echt krom en zit heel veel spelling in. Ik kwam heb daar nooit echt op gevallen maar ik zal kijken voor een nieuwe en dan denk ik ook maar een beter servo zijn deze algin servo's echt veel beter?

erg veel is beter dan de kds servo's...

de align servo is een groot stuk beter, en blijft heel.
de futaba 9257 is minimaal net zo goed, waarschijnlijk zelfs beter

Dat "stokje" hoort dus recht te zijn..
is dit echt zo krom gebogen, of staat het gewoon onder spanning?
Normaal zitten er een stuk of 2 houdertjes aan de staart, die dit stokje vasthouden.

dat klopt hij staat echt heel erg krom ik heb hem recht gebogen maar de servo schokt ook op de grond dus het ligt echt aan de servo.

maar welke servo is het best de futaba 9257 of de servo algin ds520 of ds525 welke is hier van het best dan zal ik die gelijk bestellen

het stokje moet idd zo recht mogelijk zijn , anders krijg je weer wrijving en dat wil je niet.
speling zoveel mogelijk weg werken als dat kan ...
hoe minder speling hoe strakker de staart ;)

DS520 past prima heb ik ook op mijn kds450C gehad

de tandwieltjes van de servo?
das niet zo moeilijk hoor!!!! gewoon met een klein ster schroevendraaier los schroefen ,en servo armpje even verwijderen en je maakt hem zo open :thumbsup:

kwestie van even proberen...

de servo gears (tandwielen) kun je gewoon bestellen
maar zou toch voor de align DS520 gaan krijg je geen spijt van

Gr nick

oke maar erstaat wel bij dat deze servo voor de 500 series is is er niet een andere voor de 450 serie?
word het dan niet een
Align DS425M servo?

dus veel sterker en beter ;)
bij de align 450 word standaard ook de ds420 geleverd deze word HEEL vaak gelijk vervangen door de DS520 ;)

DS425M kan ook maar zou de DS520 nemen of de futaba

oke en de DS520 is iets duurder maar heeft ook metalen tandwielen? en is deze echt beter dan de DS425? en past die grote DS520 wel op mijn heli of is dat geen probleem?

en wat zal het verschil zijn tussen de DS520 en de DS525 want die is namelijk bijna €10 goedkoper

DS525M heeft metalen tandwielen , de DS520 niet deze zijn plastic ook weer veel goedkoper om de gears te vervangen mocht dit nodig zijn

Back