Psygho (Emil)
Forum veteraan
Hoi,
Ik ben al wat gewend met de quadcopters, en kan op zich tail in hoveren met een kds450c. Dus tijd om verder te gaan...
Echter met het verbreden van mijn hover skills loop ik tegen een visueel probleem aan. De heli is niet goed genoeg zichtbaar voor mij.
Heel eerlijk hij is gewoon te klein! Ik heb een afwijking van -5,5 aan beide ogen, en heb dus wat moeite met kleine dingen, dichtbij wil het wel maar na een meter of wat word het wel spannend. Dus das niet veilig, en ook al vlieg ik wild in de middle of nowhere, met niemand erbij, ik wil dit niet, ik voel me er zelf niet zeker bij. (ik heb al felgekleurde staartvinnen geprobeerd,licht gevende tail rotor en andere optische truukjes zoals ledjes, en dergelijken, allen zonder succes.
(Voorbeeld Een funjet was ook geen goed idee. Maar een twinstar met opgefokte motoren, welke net zo snel ging, was weer prima te doen.) Een mirage 200 was een makkie!! Size mattters!
Wat ik ook wel een flink nadeel vond met een stukje onderhoud dan wel knutselen, dat het allemaal wel erg klein en priegelig was... Waren allemaal m2.5 boutjes, als dat nu eens m3 was, was het al een heel stuk beter werken....
Enfin, nu komen we op een punt, waarvan ik zeg en nu ??
Het moet ook wel een beetje betaalbaar zijn. De crash kosten van een kds, en van een align 450 vallen reuze mee, das geen probleem.
Voor zover ik kan nazien valt het met een 500/550 ook nog wel mee, alleen heeft deze een torque tube, wat voor beginners dan weer niet handig is. (zo lees ik) De 550 heeft dit zover ik kon zien weer niet. De 500/550 supercombo's vindt ik qua prijs wel erg interresant!
Gezien het verleden met de kds, wil ik eingelijk wel een stapje hoger naar align, ik ben wel een zeurpiet wat dan aangaat.
Hoewel met de kds450c niet veel mis was, behalve de servo's, hoor ik jullie toch altijd weer, pak dan de echte, de align. Ik wil die stap op zich wel eens maken, kijken of het zoveel scheelt. een align sport, moet ook veel beter vliegen dan een kds450c volgens vele...
Wat zijn mijn eisen:
Ik ben lerende... en dat gaat super langzaam! Ik zoek een RUSTIGE STABIELE heli. Of lees, van nature zo rustig, en stabiel mogelijk,de rest zit hem in de afstelling, dat weet ik..
Dus wat hoveren, en RUSTIG rondjes vliegen, als ik hier ooit aan toe kom...
Geen 3d of andere ongein, gewoon rustig hoveren, en hopenlijk ooi wat rond vliegen.
Wel wil ik iets wat gewoon lang meegaat, en niet om de paar vluchten slijt of weet ik veel wat. Normale onderhoud daargelaten. Liever iets meer betalen, en degelijkheid kopen, dan goedkoop en blijven upgraden...
Een lang verhaal... Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen..
Alvast bedankt!
Ik ben al wat gewend met de quadcopters, en kan op zich tail in hoveren met een kds450c. Dus tijd om verder te gaan...
Echter met het verbreden van mijn hover skills loop ik tegen een visueel probleem aan. De heli is niet goed genoeg zichtbaar voor mij.
Heel eerlijk hij is gewoon te klein! Ik heb een afwijking van -5,5 aan beide ogen, en heb dus wat moeite met kleine dingen, dichtbij wil het wel maar na een meter of wat word het wel spannend. Dus das niet veilig, en ook al vlieg ik wild in de middle of nowhere, met niemand erbij, ik wil dit niet, ik voel me er zelf niet zeker bij. (ik heb al felgekleurde staartvinnen geprobeerd,licht gevende tail rotor en andere optische truukjes zoals ledjes, en dergelijken, allen zonder succes.
(Voorbeeld Een funjet was ook geen goed idee. Maar een twinstar met opgefokte motoren, welke net zo snel ging, was weer prima te doen.) Een mirage 200 was een makkie!! Size mattters!
Wat ik ook wel een flink nadeel vond met een stukje onderhoud dan wel knutselen, dat het allemaal wel erg klein en priegelig was... Waren allemaal m2.5 boutjes, als dat nu eens m3 was, was het al een heel stuk beter werken....
Enfin, nu komen we op een punt, waarvan ik zeg en nu ??
Het moet ook wel een beetje betaalbaar zijn. De crash kosten van een kds, en van een align 450 vallen reuze mee, das geen probleem.
Voor zover ik kan nazien valt het met een 500/550 ook nog wel mee, alleen heeft deze een torque tube, wat voor beginners dan weer niet handig is. (zo lees ik) De 550 heeft dit zover ik kon zien weer niet. De 500/550 supercombo's vindt ik qua prijs wel erg interresant!
Gezien het verleden met de kds, wil ik eingelijk wel een stapje hoger naar align, ik ben wel een zeurpiet wat dan aangaat.
Hoewel met de kds450c niet veel mis was, behalve de servo's, hoor ik jullie toch altijd weer, pak dan de echte, de align. Ik wil die stap op zich wel eens maken, kijken of het zoveel scheelt. een align sport, moet ook veel beter vliegen dan een kds450c volgens vele...
Wat zijn mijn eisen:
Ik ben lerende... en dat gaat super langzaam! Ik zoek een RUSTIGE STABIELE heli. Of lees, van nature zo rustig, en stabiel mogelijk,de rest zit hem in de afstelling, dat weet ik..
Dus wat hoveren, en RUSTIG rondjes vliegen, als ik hier ooit aan toe kom...
Geen 3d of andere ongein, gewoon rustig hoveren, en hopenlijk ooi wat rond vliegen.
Wel wil ik iets wat gewoon lang meegaat, en niet om de paar vluchten slijt of weet ik veel wat. Normale onderhoud daargelaten. Liever iets meer betalen, en degelijkheid kopen, dan goedkoop en blijven upgraden...
Een lang verhaal... Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen..
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: