kds 450c te klein, maar ben nog wel lerende!!,___(update: Trex 550 v2 combo gekocht.)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Parallel laden is niks riskants aan hoor. Met serie laden moet je opletten in welke volgorde je ze inplugt maar voor parallel laden hoef je echt geen duo lader te hebben.
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Parallel laden durf ik ook wel, en ja dat duurt dan 2x zolang...
    En nee das niet handig... Qua crash kosten, is een 600 "iets" duurder, maar vooral het accu verhaal houd me toch wel echt tegen... Die zijn best prijzig als je de 3s 2200 gewen bent. ;)

    Heb momenteel enkel nog "maar" 3 aparte 50 wat ladertjes, dus dat zal tzt vervangen worden door 1 lader welke "iets" meer kan doen, tussen de 80 en 120 wat zou prettig zijn. Heb een 12-14 ampere voeding, dus dat is al voor elkaar...

    Mischien vanmiddag nog even kijken op een club, (had een uitnodiging gekregen) en dan hoop ik mijn keus te maken...
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Vandaag "even" op club bezoek geweest.
    Toch wel erg gaaf, wat een grote machines zijn dat toch! 1meter 38 rotordiameter. Das toch wel behoorlijk!

    Ook nog hele mooie rigid heli's gezien, erg mooi allemaal!

    Heb ook zeker genoten van mijn aangeboden proefles! Was flink wennen... Achteraf hoorde ik dat er geen hh gyro inzat, en moet zeggen, dat het voor mijn doen wel behoorlijk waaide, maar ik er op zich niet eens zoveel last van had. De quadcopers moet je al meer sturen met de staart...

    Na wat wennen had ik toch even bijna 7 minuten zonder ingrijpen gehoverd. Best stoer vond ik!

    Bij deze wil ik de mannen van de betreffende vliegschool hartelijk bedanken voor de moeite welke hun genomen hebben, om mij dit te kunnen laten ervaren!
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
  4. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Waarom geen Mikado ??
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Ligt er aan hoe je de accus configureert, met een 600pro is het handiger om er een stick van te maken en dan moet je al opletten wat je doet.... ik zei ook niet dat je voor parralel laden een duo lader nodig hebt, maar het duurt met een enkele lader met accus in parralel duurt t wel 1.5 tot 2 keer zo lang..

    Waar ik op doelde dat t gevaarlijk is, dat als je 1 accu ingeplugt heb op je kabel, er op de andere poort van die kabel gewoon een paar honder W aan vermogen staat.. laad je de rode draad contact maken met de case van de lader en je hebt een mooi stukje vuurwerk;)
     
  6. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Als het gaat om crashkosten dan kan ik je aanraden eens te kijken wat je kwijt bent voor een nieuw setje staart/hoofdbladen voor een bepaalde heligrootte.
    Dat was voor mij de voornaamste reden om voor 600size te gaan ipv 700. Daar scheelt het nl behoorlijk.
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even wat antwoorden:

    @helikapoter:

    Heb ooit eens een logo gehad de logo 10. Op zich niets mis mee, maar degene welke hier in de buurt mikado levert, vindt ik ronduit slecht. Ik heb daar dus een (achteraf) geplukte kit gekocht en liet me voor niets rijden, loze beloftes, en met een half jaar nog geen vliegende heli. Ik weet dat dat voornamelijk ligt aan de LHS, maar ik ben er HELEMAAL klaar mee.... Daarnaast is align veel beter te krijgen, tegen minder geld. Ik vindt de logo ook niet moi om te zien... Dus die combinatie zorgt ervoor dat hier geen logo komt. Hoe goed ze ook voor de beginner zijn...


    @Dekker
    Tja daar had ik al naar gekeken, en darom komt de 550 zo mooi in mijn plaatje ...
    Meer een 600 ipv een 500, maar met de eigenschappen van een 600, en de prijs(met name de electronica, en accus) van meer de 500. Crash kosten zijn ongeveer 85% van een 600. Maar wel met 600 delen gebouwd (complete kop, motor, etc..) Overbemeten dus.... En das altijd goed!
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
  8. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Wat je ook kiest, geniet ervan.

    Toch even een reactie op de verkrijgbaarheid van onderdelen van Compass. sinds juli is dat geen probleem meer. Dat wordt prima verzorgd door Rigidheli.
    Gewoon een nederlandse shop. Goede snelle service. En als het iets langer duurt zegt hij dat ook gewoon. Iets langer wachten is vaak niet het probleem. Duidelijkheid is een sleutelwoord.
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Kijk eens naar een Compass Atom. De 500 stretch je met een kitje vlot naar 550 en de 6HV kan je vliegen met packs voor een 500 wat een pak gaat schelen in prijs van lipo's.

    Zijn erg stabiele heli's en een stuk minder parts dan een Trex!
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Na veel zoeken, en 2 bezoekjes aan verschillende clubs,(waarbij ik zelfs bij 1 van hen geheel belangeloos een proefles heb gekregen),ben ik eruit....

    Het word een trex 550 v2 combo.
    Hij is besteld, en zal met een paar dagen wel binnen komen vermoed ik...

    Uit voorzorg heb ik al een setje extra torque tube lagers besteld. Dit zou erg nuttig zijn...

    Zit nog te twijvelen over accu's en de lader.
    Wellicht de Gen Ace zullen worden, of de turnigy, en als lader dacht ik aan een hyperion, het vlaggenschip, de EOS 0720i Super DUO3 charger (auw!)

    Nog even op zoek naar een low budget voeding, eens kijken of ik hier nog gechikte server voeding heb liggen...

    Ach ja..... luxe problemen ;)
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Tandwielen toch? de lagers blijven meestal wel heel...;)
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Excuses voor de late reactie...

    Nee, lagers, vanwege de eventuele trilling in de staart... (tail wag gyro 780)
    Heb nu , eerst maar 1 lager gemonteerd op de aangegeven afstand,en dan maar zien..

    Heli zit nu 90% in elkaar.. nog even de laatste loodjes, en dan alles instellen...
    Zal wel even leren worden voor mij...
     

Deel Deze Pagina