kds 450S Afstellen

• Topicstarter Topicstarter Ch3wyzzz
  • Startdatum Startdatum
C

Ch3wyzzz

Guest
kds 450S Afstellen

Door Ch3wyzzz op 09 Jun 2012, 11:51
Goedendag allen

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. ik heb verleden week een kds450s gekocht mij eerst CP ik heb 1 accu leeg kunnen hoveren. toen ben ik de bladen gaan afstellen wat niet goed ging want bij 2 accuutje schoot ie bij 10%
gas recht de lucht met een mooie klap in de bosjes = rotorhead onstabiel.
dus ik heb er een completen nieuwe er op gezet en volgens Finless bob heb ik alles afgesteld. maar nu komt het leuke gister avond had ik de bladen bijna gelijk en nu word ik wakker en wil ik het finetunen dus ik laat heli eerst even lopen en ga ik kijken gvd ik ben weer bij het begin weer een gat tussen de bladen hoe kan dit.

dit is hoe ik het heb afgesteld na veel zoeken op forums

low stick -2
mid 5~6
high 10~12

zo was het gisteren avond nu is het total anders weer ik krijg ze nu ook echt niet meer gelijk en ik heb nog geen eens gevlogen ik weet het ook gewoon niet meer. het duiveltje zegt breng dat ding naar buiten en trap het de lucht ik denk dat ik dat ook gewoon ga doen.

of hebben jullie nog ideeën

mvg
richard

Oké heb ze nu weer recht gekregen maar de de blades lopen niet 1 op 1 iemand een idee

Met deze info kunnen de meesten eigenlijk niks.

Waarom je heli de eerste accu goed vliegt, en de tweede accu bij 10% gas de lucht in schiet, geen flauw idee. Je zegt er nl niet bij WAT je afgesteld hebt.

Na de crash, wat heb je toen vervangen, de complete rotorkop, of alleen de set bladen?

Het klinkt naar het laatste gezien het terugkeren van het bladspoorprobleem (tenminste, ik neem aan dat je dat bedoelt met het gat tussen de bladen). Dat lijkt op een kromme feathering shaft, of verbogen bladhouder armen.

Vanaf hier kan ik er verder weinig van zeggen behalve:

ZOEK HULP! Heli's zijn een beetje te gevaarlijk om zo mee om te expirimenteren.
Pas je persoonsgegevens aan zodat iedereen kan zien in welke omgeving je woont, wie weet woont er een behulpzame forummer bij je in de buurt.

Leer ook een beetje over "het jargon" want blades die niet 1:1 lopen, daar snapt denk ik niemand iets van. Ik in elk geval niet....

Groet, Bert

Met deze info kunnen de meesten eigenlijk niks.

Waarom je heli de eerste accu goed vliegt, en de tweede accu bij 10% gas de lucht in schiet, geen flauw idee. Je zegt er nl niet bij WAT je afgesteld hebt.

Na de crash, wat heb je toen vervangen, de complete rotorkop, of alleen de set bladen?

Het klinkt naar het laatste gezien het terugkeren van het bladspoorprobleem (tenminste, ik neem aan dat je dat bedoelt met het gat tussen de bladen). Dat lijkt op een kromme feathering shaft, of verbogen bladhouder armen.

Vanaf hier kan ik er verder weinig van zeggen behalve:

ZOEK HULP! Heli's zijn een beetje te gevaarlijk om zo mee om te expirimenteren.
Pas je persoonsgegevens aan zodat iedereen kan zien in welke omgeving je woont, wie weet woont er een behulpzame forummer bij je in de buurt.

Leer ook een beetje over "het jargon" want blades die niet 1:1 lopen, daar snapt denk ik niemand iets van. Ik in elk geval niet....

Groet, Bert

goedendag bert

je hebt gelijk heb het te snel getyped(was beetje boos:oops:) laat ik het zo zeggen.

Ik heb een completen rotor head vervangen deze dus
Main Rotor Head Assembly KDS-1211-S

toen heb ik de servo armen op 90 graden gezet toen swash links afgesteld om swashplate level te krijgen daarna flybar cage links aangepast om ook 1:1 te krijgen. blades erop en dan met de pitch links de pitch afstellen en dat lukt. pitch is op bijde bladen het zelfden alleen als ik opstart en zo bij 65% throttle ben komt er weer verschil tussen de bladen.

met 1:1 bedoel ik dat de blades strak draaien en niet een verschil er in
ik vul nu wel even gegevens in

hoop dat je hier wat mee kan ik ken nog niet echt de heli taal

Wat bedoel je met "pitch is op beide bladen hetzelfde"? bedoel je dan gemeten?

Meestal kun je niet nauwkeurig genoeg meten, en moet je bepalen welke van die twee bladen het hoogste loopt bij die 65% gas. Dan het hoogste blad een turn per keer de link van verstellen tot hij goed is.

Als je last blijft houden van verlopend bladspoor, dan is ertoch nog iets krom, hoogstwaarschijnlijk de feathering shaft (de as waarmee de bladhouders aan de kop zitten)

Groet, Bert

Ah, kijk, Almere.... toevallig weet ik dat er hier op het forum een heel behoorlijk aantal mensen uit Almere en omgeving aanwezig zijn, en er zijn minstens twee clubs op tamelijk korte afstand. Ik zou zeggen, probeer daar eens contact te krijgen, want ik kan hier nog zo mijn best doen, "live" hulp werkt 10 keer beter....

Groet, Bert

Wat bedoel je met "pitch is op beide bladen hetzelfde"? bedoel je dan gemeten?

Meestal kun je niet nauwkeurig genoeg meten, en moet je bepalen welke van die twee bladen het hoogste loopt bij die 65% gas. Dan het hoogste blad een turn per keer de link van verstellen tot hij goed is.

Als je last blijft houden van verlopend bladspoor, dan is ertoch nog iets krom, hoogstwaarschijnlijk de feathering shaft (de as waarmee de bladhouders aan de kop zitten)

Groet, Bert

Oké beetje raar als ik het nieuw koop dat het al stuk is maar dat terzijden.

Ik vind het gewoon raar dat ik het gisteren bijna perfect had en nu niet meer. ik ga even proberen wat jij zegt mocht dat niet werk dan volg ik de handleiding en niet die van finless bob

Ah, kijk, Almere.... toevallig weet ik dat er hier op het forum een heel behoorlijk aantal mensen uit Almere en omgeving aanwezig zijn, en er zijn minstens twee clubs op tamelijk korte afstand. Ik zou zeggen, probeer daar eens contact te krijgen, want ik kan hier nog zo mijn best doen, "live" hulp werkt 10 keer beter....

Groet, Bert

daar heb je gelijk in maar heb op anderen site hulp gevonden en ik ben de bijna ik denk zelf dat de alle 4 links die de pitch regelen niet de juist mm hebben dus ik ga ze nu alle vier op handleiding mm zetten en vandaar ga ik verder

en ik ga even naar die clubs zoeken bedankt

Hallo Richard

Als ik zo je pitch probleem lees dan klopt je instellingen niet. Je schrijft dat midstick 5-6 graden positief is. Op de midstick stand van de zender dient de pitch (bladhoek) van beide rotorbladen 0 graden te zijn. Vol pitch op de zender 12 graden positief en low pitch 12 graden negatief.
In de zender kan je, als je te veel negatief pitch hebt deze terug stellen.
Dus gewoon gaan afstellen met de zender in de midstick stand. Hevels servo 90 graden en swashplaat horizontaal. Bladen op 0 graden afstellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Piet.

Niets moet....

Ik vlieg al 30 jaar met 5 graden op midstick....

Dat hangt puur van wat je later met je heli wilt gaan doen.
Beide opties (-2, +5, +10 zowel als -10, 0, +10) staan in vrijwel alle manuals van vrijwel alle heli's gewoon vermeld als "sport" en "stunt" opties

Voor de problemen van TS is het in elk geval NIET de oplossing, hoe je pitch curve verloopt heeft niets met bladspoor te maken....

Groet, Bert

volgens mij is het een combi van beide factoren :-| efkes op een rij:

TS heeft al één accu leeg gehaald, en gaat vervolgens aan de linkjes sleutelen.... wás er toen tijdens die eerste vlucht al wat mis?

2e vlucht gaat de heli (denk juist dóór het verstellen) veel te rap de lucht in, en volgt er een te harde landing, wat dus waarschijnlijk z'n featheringshaft koste...

zelf den ik dan dat TS de pitch aanpaste om het bladspoor kwijt te raken of zoiets, en daar tegelijkertijd de mogelijk kromme feathering shaft, of iets te losse bladhouders (heb dat ook al eens als oorzaak gehad) mee wilde compenseren...

tja...:rolleyes: dan kun je afstellen en zoeken tot je een ons weegt...

groet,
Hoogvlieger

ik heb het voor elkaar denk ik als ik in het swash menu alles op 50 dus default volgens handleiding nog servo armen op 90 gezet gefinetuned met sub trims dan krijg ik -6/0/+6.

als ik dan naar mij swash menu ga en gooi pitch naar 85 dan heb ik 12-/0/12+

hier heb ik een paar fotos mocht het helpen

Uploaded with ImageShack.us

volgens mij is het een combi van beide factoren :-| efkes op een rij:

TS heeft al één accu leeg gehaald, en gaat vervolgens aan de linkjes sleutelen.... wás er toen tijdens die eerste vlucht al wat mis?

2e vlucht gaat de heli (denk juist dóór het verstellen) veel te rap de lucht in, en volgt er een te harde landing, wat dus waarschijnlijk z'n featheringshaft koste...

zelf den ik dan dat TS de pitch aanpaste om het bladspoor kwijt te raken of zoiets, en daar tegelijkertijd de mogelijk kromme feathering shaft, of iets te losse bladhouders (heb dat ook al eens als oorzaak gehad) mee wilde compenseren...

eigelijk de wobble uit de main gear is wel weg viel me net op
tja...:rolleyes: dan kun je afstellen en zoeken tot je een ons weegt...

groet,
Hoogvlieger

jep dat is het zo beetje ik begon met sleutlen om de bladen

tweede vlucht crashde ik en inderdaad FS krom plastic links afgebroken toen gelijk een NIEUWE Completen rotorhead besteld met mainshaft dus alles er op en er aan

wobble is wel uit maingear viel mij op

Ik heb een krommen flybar control gevonden op die nieuwe rotor head vond al zo raar dat op alle nieuwe onderdelen hadden een kds label behalfen de rotor head die leek wel alsof ie gebruikt was geen label van kds
en het zakje leek wel dat het geseald is met een aansteker maar oké ik heb de ouwe er op gezet die is kaas recht het is mooi weer dus ga straks even checken

mvg
Richard

Ik heb een krommen flybar control gevonden op die nieuwe rotor head vond al zo raar dat op alle nieuwe onderdelen hadden een kds label behalfen de rotor head die leek wel alsof ie gebruikt was geen label van kds
en het zakje leek wel dat het geseald is met een aansteker

Hmmmm....

Ik zou dan toch even achter mijn oren krabben, en even terug gaan naar de leverancier. Dat hoort natuurlijk niet....

Groet, Bert

Hmmmm....

Ik zou dan toch even achter mijn oren krabben, en even terug gaan naar de leverancier. Dat hoort natuurlijk niet....

Groet, Bert

wou ik ook doen maar had al de anderen er op. ik ben nu ook even klaar met vliegen want heb net kleine hopjes gemaakt beviel me niet zo goed zodra ik van grond kom wilt ie links naar achteren en draait de neus links om. en hoe komt het dat als ik opstijg dat ie gelijk naar links wilt banken dat is ook zo irritant want je stuurt tegen maar zodra je van de grond komt moet je weer terug sturen heel pittig hoop daar ook wat aan te doen

nou om dat ik het niet op -2 met stick low kan krijgen klapt ie elke keer op de grond niet egt lekker gevoel is dat. het heeft mij ook weer een bladarm houder gekost ik heb het wel weer gelijmd maar weet niet als ik zo zou durven hoveren. denk ook dat ik het even laat rusten tot dat ik een metalen kop heb

schade wat ik kan zien zij
blades
blade arm

maar met dat *** plastic zal er wel veel meer stuk zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
wou ik ook doen maar had al de anderen er op. ik ben nu ook even klaar met vliegen want heb net kleine hopjes gemaakt beviel me niet zo goed zodra ik van grond kom wilt ie links naar achteren en draait de neus links om. en hoe komt het dat als ik opstijg dat ie gelijk naar links wilt banken dat is ook zo irritant want je stuurt tegen maar zodra je van de grond komt moet je weer terug sturen heel pittig hoop daar ook wat aan te doen

nou om dat ik het niet op -2 met stick low kan krijgen klapt ie elke keer op de grond niet egt lekker gevoel is dat. het heeft mij ook weer een bladarm houder gekost ik heb het wel weer gelijmd maar weet niet als ik zo zou durven hoveren. denk ook dat ik het even laat rusten tot dat ik een metalen kop heb

blades
blade arm

je kan je pitch curve toch anders in stellen deze staat denk ik nu op
0-25-50-75-100
pas deze aan naar bijv 20-35-50-75-100
even meten met pitch meter en klaar
let ook op wanneer je je bladen gaat afstellen dat je de throtle hold eraf heb staan anders staan de bladen ook verkeerd met meten.
en min 2draden van de moter los koppelen.
voor een kromme feathering shaft dit is makkelijk te controleren door een blad er af te draaien en de inbus rond te draaien dan mag het blad wat er nog op zit niet op en neer gaan zowel = kromme as;)

je kan je pitch curve toch anders in stellen deze staat denk ik nu op
0-25-50-75-100
pas deze aan naar bijv 20-35-50-75-100
even meten met pitch meter en klaar
let ook op wanneer je je bladen gaat afstellen dat je de throtle hold eraf heb staan anders staan de bladen ook verkeerd met meten.
en min 2draden van de moter los koppelen.
voor een kromme feathering shaft dit is makkelijk te controleren door een blad er af te draaien en de inbus rond te draaien dan mag het blad wat er nog op zit niet op en neer gaan zowel = kromme as;)

hoi

jij zegt nu iets wat ik helemaal ben vergeten inderdaad ik had de heletijd TH aan staan zou dat het kunnen zijn. ik bestel morgen de onderdelen hier heb ik ook een filmpje met de vraag hoort deze spelling er op te zitten.
yquqN_gfDH0[/media] 450S is this good or bad! - YouTube

blades
blade arm

Allereerst een waarschuwing: Nóóit met gelijmde onderdelen in de rotorkop vliegen!!!!!!

Als de heli in de lucht enigszins naar opzij trekt, of de neus wil wegdraaien, of achterover wil komen, mag je dat trimmen (bij het wegdraaien van de neus even goed kijken, sommige Heading Hold gyro's mogen NIET getrimd worden) maar dan moet de heli wel in de lucht zijn.
Op de grond nog niet trimmen, en ook de afwijkingen tijdens het loskomen nog niet trimmen: het is volledig normaal dat de heli tijdens het loskomen even wat "wurmt" aan de sticks.... Dat is even een "slagje" wat je onder de knie moet krijgen.

Groet, Bert

hoi

jij zegt nu iets wat ik helemaal ben vergeten inderdaad ik had de heletijd TH aan staan zou dat het kunnen zijn. ik bestel morgen de onderdelen hier heb ik ook een filmpje met de vraag hoort deze spelling er op te zitten.
[URL="
450S is this good or bad! - YouTube[/URL]

hoe stel ik mijn bladen af:

pitch curve in zender 0-25-50-75-100
min 2 draden van moter los
zender aan
accu aansluiten
idle up (stunt aan)(deze heeft namelijke een 0-25-50-75-100 curve)
gas op mid stick
staan alle servo armpjes mooi 90graden (zoniet aanpassen)
meten op mid stick moet je 0 meten (zoniet aanpassen)
low stick -10 / -12
high stick +10 / +12
nu staat de heli goed afgesteld

je hebt ook 2 pitch curves
1 normal
2 stunt / idle
nu zou je de curve van normal aan kunnen passen bijv 20-35-50-75-100
zo heb je wat minder negatief hier zou je dan wat rustiger mee kunnen landen .
in stunt oftewel idle 0-25-50-75-100 laten staan

ik weet ook niet met wat voor throtle curve je vliegt, deze staat standaard ook op 0-25-50-75-100

deze zou ik aan passen naar bijv 0-75-75-75-75 hierdoor draai je een toerental waardoor de gyro minder hoeft te werken: resultaat een strakkere heli
ook hiervoor heb je 2 curves normal en stunt
normal 0-75-75-75-75
stunt 80-80-80-80-80
wel rustig de heli optoeren:D
wat de speling betreft is volgens mij normaal , wel zou ik voor een metal kop gaan voor de toekomst. plastic komt snel genoeg speling op

Back