kds 450S Afstellen

• Topicstarter Topicstarter Ch3wyzzz
  • Startdatum Startdatum
is je heli nog verbonden met je zender ?
anders opnieuw binden

heb ik gedaan werkt niet

The solution was:
Note: be very careful with the battery connection status of the heli at all times
1. Ensure heli battery unplugged. (I also had my blades off for safety reasons!)
2. Label motor wires (3 wires) and disconnect the motor.
3. Power on the Tx, select Menu and reverse channel 3 (throttle)
4. Plug in heli battery
This stopped the continuous beeping but the motor still wouldn't run (after I'd reconnected it with battery unplugged etc) and there was a different sequence of beeping. To get the motor to run I then had to repeat the above steps:
1. Ensure heli battery unplugged.
2. Disconnect the motor again.
3. On Tx, reverse channel 3 again
4. Reconnect the motor
5. Plug in the battery

als ik dit doe dus CH3 om sla dan krijg ik beep...............beep.............beep dat de hele tijd als ik weer batty unplug en CH3 weer omsla dan heb ik weer constant beeping

ik begin er spijt van te krijgen dat ik deze heli heb gekocht heb je pitch bijna goed krijg je dit gezeik weer

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je in swash menu pitch op 100 moet zetten om ongeveer + en - 10 graden te krijgen, zijn je servo hevels te kort. De waardes in swash menu moeten ongeveer tussen de 50 en 70 zitten. Dat geld voor nick en roll (altijd aan elkaar gelijk) en pitch.

Dereden daarvoor is dat als de boel op 100% staat, en je geeft vol pitch, dan kunnen niet alle servo's meedoen met een roll of nick commando.

Is geen groot probleem: gewoon de linkjes op de servo een of twee gaatjes naar buiten zetten, of langere armpjes monteren.

Geen spijt krijgen van deze heli: IEDEREEN is ooit tegen deze problemen aan gelopen, en iedereen heeft het vroeger of later onder de knie gekregen.

Het is mischien lullig om te zeggen, maar het is het gevolg van beginnen met RTF (die MCP X) waardoor je wel hebt leren vliegen, maar niet leren afstellen. Vroeger leerde je eerst afstellen, en daarna pas vliegen.

Het is niet erg, je leert het vanzelf (ooit) maar tot die tijd kan ik me goed voorstellen dat het flink frustrerend is. Nogmaals, iedereen, ik ook, heeft hetzelfde traject doorgemaakt als jij nu doormaakt. De een ergert er zich meer aan dan de ander, maar er zijn twee oplossingen:
-Effe doorbijten, en daarna begrijp je het en kun je je met iedere volgende heli zelf redden,
-naar een "expert" gaan die het voor je doet, en tenzij je dan heel goed oplet, moet je voor iedere volgende reparatie, of nieuwe heli wéér naar die expert toe omdat je het zelf niet kunt....

Mooier als dit kan ik het ook niet maken.

In elk geval succes, en de kick van het "zelf doen" is ook heel wat waard....

Groet, Bert

let op,
ik las, ''swash menue pitch op 100, en pitchkurve niet aangepasst''

.. als ik dat zo alles lees,
beginn bij 0 een heli instellen, da vergeet je ook niks

pep talk

Als je in swash menu pitch op 100 moet zetten om ongeveer + en - 10 graden te krijgen, zijn je servo hevels te kort. De waardes in swash menu moeten ongeveer tussen de 50 en 70 zitten. Dat geld voor nick en roll (altijd aan elkaar gelijk) en pitch.

Dereden daarvoor is dat als de boel op 100% staat, en je geeft vol pitch, dan kunnen niet alle servo's meedoen met een roll of nick commando.

Is geen groot probleem: gewoon de linkjes op de servo een of twee gaatjes naar buiten zetten, of langere armpjes monteren.

Geen spijt krijgen van deze heli: IEDEREEN is ooit tegen deze problemen aan gelopen, en iedereen heeft het vroeger of later onder de knie gekregen.

Het is mischien lullig om te zeggen, maar het is het gevolg van beginnen met RTF (die MCP X) waardoor je wel hebt leren vliegen, maar niet leren afstellen. Vroeger leerde je eerst afstellen, en daarna pas vliegen.

Het is niet erg, je leert het vanzelf (ooit) maar tot die tijd kan ik me goed voorstellen dat het flink frustrerend is. Nogmaals, iedereen, ik ook, heeft hetzelfde traject doorgemaakt als jij nu doormaakt. De een ergert er zich meer aan dan de ander, maar er zijn twee oplossingen:
-Effe doorbijten, en daarna begrijp je het en kun je je met iedere volgende heli zelf redden,
-naar een "expert" gaan die het voor je doet, en tenzij je dan heel goed oplet, moet je voor iedere volgende reparatie, of nieuwe heli wéér naar die expert toe omdat je het zelf niet kunt....

Mooier als dit kan ik het ook niet maken.

In elk geval succes, en de kick van het "zelf doen" is ook heel wat waard....

Groet, Bert

lol dit geeft mij weer zin om nu naar huis te gaan ik neem denk ik vrij als smoes dat ik voetbal wil checken haha

als ik thuis kom haal ik servo armen er weer af. linkjes allemaal zelfde maat maken en dan weer van het begin beginnen.
ik denk ook dat die guide van finless bob niet van toepassing is op deze heli want dat was een agile

oh en die constate beeps die maakt de motor nou check ik de handleiding van de esc die verteld mij dat batty voltage is to low maar waarom als ik ch3 in rev zet krijg ik hele anderen beepjes? dan kan het niet de accu zijn.

Goeie kans dat je gascurve niet lekker zit.
Een regelaar gaat waarschuwen als je de accu aansluit, en je per ongeluk de gasstick niet op 0 hebt staan

of idd als de batterij meteen al erg laag is
Dus waarschijnlijk heb je zitten trimmen op het gas oid

Een regelaar gaat waarschuwen als je de accu aansluit, en je per ongeluk de gasstick niet op 0 hebt staan

En doe de throttle trim lever op 0

kan ik checken straks maar ik weet bijna zekker dat ik alle trims op nul heb staan en als ik de stick helemaal omhoog gooi krijg ik anderen beeps ik maak vanavond wel even filmpje

Nogmaals, je hebt ook met reverse zitten knuppelen, de mogelijkheid bestaat dat je gas verkeerdom staat

oftewel dat 0 stick bovenin is, en 100 % gas onderin
of je hebt de pitch curve in de throttle curve geduwd, waardoor deze dus als onderste 20 heeft staan, en geen 0 zoals moet.
geef je dan volgas, gaan sommige regelaar in instelmodus, en krijg je idd een ander toontje.

dus waarschijnlijk moet je ook de instellingen van de regelaar ff nalopen

Nogmaals, je hebt ook met reverse zitten knuppelen, de mogelijkheid bestaat dat je gas verkeerdom staat

oftewel dat 0 stick bovenin is, en 100 % gas onderin
of je hebt de pitch curve in de throttle curve geduwd, waardoor deze dus als onderste 20 heeft staan, en geen 0 zoals moet.
geef je dan volgas, gaan sommige regelaar in instelmodus, en krijg je idd een ander toontje.

dus waarschijnlijk moet je ook de instellingen van de regelaar ff nalopen

jep dat heb ik gedaan maar ik heb het ook weer terug gezet zo als op die blog word gezegt

zo hoort het dan krijg ik gewoon de zelfde toon als ik het reverse dan is het andersome

die hoort
ch1 nor
ch2 rev
ch3 nor
ch4 nor
ch5 nor
ch6 rev

teminste zo word hier uitgelegt
KDS450_zender

aan 19-05-2012 ben je met die vogel gevlogen,
dus gebruik tenminste voor de motor / Esc die instelling N of REVERSE,
dan ESC programeeren of tenminste checken (let op bladen verweideren of motorkabel verweiteren),

dan ga verder zo als boven geschreven

Daar ga je dus al grof de fout in: je pakt andermans instellingen en je hoopt dat dit bij jou ook werkt.

Doet dat niet!
Denk zelf, klop niet domweg alles over!
Het werkt nl niet altijd zoals die ander het heeft....

Lees de sticky door, en doe alles zoals daar staat, zonder allerlei instellingen van anderen

aan 19-05-2012 ben je met die vogel gevlogen,
dus gebruik tenminste voor de motor / Esc die instelling N of REVERSE,
dan ESC programeeren of tenminste checken (let op bladen verweideren of motorkabel verweiteren),

dan ga verder zo als boven geschreven

sorry ik begrijp niet wat je bedoelt ik heb een handleiding voor ESC maar daar heb ik niks aan veranderd want ik begrijp daar helemaal niks van.

Daar ga je dus al grof de fout in: je pakt andermans instellingen en je hoopt dat dit bij jou ook werkt.

Doet dat niet!
Denk zelf, klop niet domweg alles over!
Het werkt nl niet altijd zoals die ander het heeft....

Lees de sticky door, en doe alles zoals daar staat, zonder allerlei instellingen van anderen

ja kom ik nu ook achter maar omdat het over de kds450c/s/sv ging dacht ik dat het wel zou werken.

ik ga nu weer knutselen en maar hopen dat het werkt zo niet dat weet ik het ook niet meer.

vraagje
kunnen de servo armen helemaal rond draaien zo niet kan het dan zo zijn dat ie beeps geeft om dat ie niet meer verder kan maar ja de beeps komt uit de motor dus zal wel niet daar mee te maken hebben:(

heel irritant geluid ik denk dat ik eerst beter die beeps weg kan werken want ik kan het zo wel afstellen maar het geluid begint te vervelen ik kan ook niks vinden op google

update
die chinos hebben een dikke fout gemaakt in de handleiding ze zeggeb dat je end point stanaard op 80 moet zetten maar dan heb je beepjes zet je ze op 100 zijn de beepjes weg gvd chinos.

lees het ook nu op meerder sites

Laatst bewerkt door een moderator:
Het staat alles in de handleiding KDS 450 s en KDS 450 zender.
Wat Student zegd, ga doen wat da staat of
ga na iemand, die weet hoe het moet !

Het staat alles in de handleiding KDS 450 s en KDS 450 zender.
Wat Student zegd, ga doen wat da staat of
ga na iemand, die weet hoe het moet !

ha ik doe het lekker zelf ik ben ook net klaar met afstellen pitch heb ik nu op

-2/4/+12 dus ben er bijna swashmenu staat op 63

handleiding kan je niks mee als je de afmetingen aanhoud van alle links dan staat alles scheef. ik kon draaien wat ik wou en stellen maar kreeg het niet voor elkaar.

ik denk dat ik morgen gewoon de lucht in kan en trimmen dat ding:D en dan bladspoor ook even checken
mvg
richard

ben ook nieuw in het forum,
het zijn 'n paar mensen hier, die echt over jaren ervaring hebben,
en die weten over wat ze praten,
als je luistert ben je al geholpen,
en je hebt ook de anderen geholpen, als je zeggt, ''het is gelukkt''.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Hoi Richard:

Misschien een hart onder de riem (hopelijk zonder KDS liefhebbers/bezitters te kwetsen..)
Ik heb ook enorm veel problemen gehad in t begin met dit exemplaar (mijn eerste CP..na n paar vluchten coax- ervaring:yes:). Had m RTF gekocht, wist ik veel..
Een ding waar ik al snel achter was: de handleiding klopt niets van. De lengte van de links aanhouden staat garant voor problemen, bijvoorbeeld het 'binden'van de swash tegen t frame (bijv bij neg pitch icm ail).
Toen ik t echter n beetje door had zeker ook dankzij de forumleden heb ik meerdere kits in mekaar gezet en deze konden bij wijze van spreken van de werktafel 'bijna' vlekkeloos de lucht in.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind een HK heli kit icm budget electronika ondanks alle gebreken, want dat hebben ze, STUKKEN fijner te bouwen, vliegen en onderhouden/repareren dan KDS. Ik ben dan ook op KDS uitgekeken en daarom vangt ie stof. Misschien heb ik er niets mee omdat ik m niet zelf mocht samenstellen...

Hoi Richard:

Misschien een hart onder de riem (hopelijk zonder KDS liefhebbers/bezitters te kwetsen..)
Ik heb ook enorm veel problemen gehad in t begin met dit exemplaar (mijn eerste CP..na n paar vluchten coax- ervaring:yes:). Had m RTF gekocht, wist ik veel..
Een ding waar ik al snel achter was: de handleiding klopt niets van. De lengte van de links aanhouden staat garant voor problemen, bijvoorbeeld het 'binden'van de swash tegen t frame (bijv bij neg pitch icm ail).
Toen ik t echter n beetje door had zeker ook dankzij de forumleden heb ik meerdere kits in mekaar gezet en deze konden bij wijze van spreken van de werktafel 'bijna' vlekkeloos de lucht in.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind een HK heli kit icm budget electronika ondanks alle gebreken, want dat hebben ze, STUKKEN fijner te bouwen, vliegen en onderhouden/repareren dan KDS. Ik ben dan ook op KDS uitgekeken en daarom vangt ie stof. Misschien heb ik er niets mee omdat ik m niet zelf mocht samenstellen...

ja als deze vliegt zo als ik wil ga ik later zekker eentje zelf bouwen maar eerst wil ik nog drie lipos en anderen dingen. maar ik ga er zekkers 1 bouwen:D

Back