KDS 450S, eerste stappen 3d?

Wat denken jullie van een Imax B8 150W? Ik dacht eerst aan die Turnigy A-6-10 maar ik zie dat die in back order is..

En wat voor een voedig heb ik daar dan voor nodig? Is een A5 voldoende?

B8 van Imax lijkt mij ook een aardige lader.

Ik heb net deze binnen gekregen van HK;

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger

Veel goede recenties.

Ik heb deze voeding erbij besteld, 16 A meer dan voldoende voor de 150 W lader.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy T-20Pro Quality 16A Power Supply 180~240V (220W)

Je bedoelt waarschijnlijk een 5 A(mpere) voeding ipv A5.....

De 5 A is voldoende voor een 50 W lader, voor een 150 W lader heb je toch minimaal een 10 A voeding nodig om met laadstromen van 7-8 te kunnen werken.

Groet,

ETienne

Ik heb de recenties van de Imax B8 gelezen.. Die lader valt al dus af.. Misschien dat ik die van jou dan ga bestellen maar die is in backorder zie ik.. Hoelang duurt dat dan ongeveer voor je hem in huis hebt?

Kijk anders ook eens naar die icharger modellen bij HK, ik heb de 106b plus 10a/250watt en hoewel ik nu wel een lader zou willen hebben die met nog wat meer stroom kan laden bevalt ie erg goed. Mijn 6s 3000mah lipo's laad ie in 20 min weer 2.5a in wat ik op zich wel acceptabel vind maar nog iets sneller mag altijd ;)
Meten van de interne weerstand is vind ik ook een handige functie om de staat van een lipo te bepalen. Verder heeft de lader een fan maar die draait afhankelijk van de temperatuur en niet erg rumoerig (itt de hk eco 6-10 200w die ik ervoor gebruikte)
Laadkabels anders dan je op de foto ziet worden niet meegeleverd dus die moet je evt maken of bijbestellen.

[mod]
Even een huishoudelijke mededeling.

Ik heb al eerder aangegeven in dit draadje,
dat directe linkjes naar HK helemaal niet nodig zijn heren.....
Geef gewoon de typenummers op en laat mensen zelf zoeken waar ze hun spullen kopen.
We hoeven toch geen gratis reclame te gaan maken voor RC bedrijven.
Buiten dat,
Die linkjes hebben over een half jaar totaal geen waarde meer omdat ze dan niet meer werken.
Dit draadje is dan ook niet meer te lezen, en blijvend beschadigd.

Bij voorbaat dank,
Forumbeheer
[/mod]

De icharger modellen zijn van goede kwaliteit en worden ook onder andere namen als Voltz verkocht.
Gebruik zelf een Icharger3010 en 208B en deze worden ook door enkele clubgenoten gebruikt.

Ik ga denk ik dan toch maar gaan voor de iCharger 106B-plus.

Maar nu iets helemaal anders, ik probeerde daarjuist men gain nog eens af te stellen met de nieuwe lipo's (want dacht dat het probleem aan men oude lipo lag) maar ik zie nog altijd geen verschil in de staart met welke gain dan ook.. Weet iemand toevallig aan wat dit kan liggen?

Je vliegt toch wel om het verschil te merken?
Welke zender en gyro heb je?
In principe zou je bij een te hoge gain in een oscilattie van de staart terecht moeten komen. Soms kan het zijn dat dit pas gebeurt bij bepaalde wind of stuur inputs. Dus met gewoon hoveren kun je vaak een stuk hoger gaan met je gain.
Probeer tijdens een hover eens hard te pirouetten en te stoppen of plotseling pitch te geven en kijk of je staart uitbreekt of bounced. Zo ja dan hogere gain. Op een gegeven moment zul je ook moeten proberen om wat high speed bochten te maken om te zien of hij gaat oscilleren. Als hij heftig gaat oscilleren gaan hoveren en even sturen om het te stoppen of in het slechtste geval throttle hold erop.

Even kijken op de site van heli club Westland.
Zij hebben voor een futaba 401 op een zeer uitgebreide basic manier uitgelegd hoe deze ingesteld moet worden.

Maar eigen bijna 95% van de hele uitleg kan 1 op 1 op een andere gyro toegepast worden..

@Dannyvg: Ik had er niet aangedacht om te kijken wat de staart doet in rondvlucht ;) bedankt voor de tip

@student: Heb die site ook eens bekeken ;)

Ik zal straks dan maar eens de gain afstellen in rondvlucht, trouwens.. Heb daarjuist de eerste keer gevlogen op een reusachtig grote ruimte :p Daar ga ik ook men looping doen trouwens ;) Alleen stond de zon erg slecht :( In het vervolg toch maar een zonnebril meenemen :cool:

Als het lukt ga ik vanavond de nieuwe blades bestellen, dan kan ik volgende week men looping doen :cool: Owja.. zou ik de carbon bladen van kds kopen of toch maar een setje van align? De bladen van Edge lijken me anders wel van heel goede kwaliteit maar die kosten direct meer dan het dubbel.. dusja dan toch maar liever wat goedkopere.. iemand een idee? :D

PS: Eric, ik heb de linkjes (die van mij toch) in het topic weggedaan en heb gewoon het type vermeld.

Laatst bewerkt:
Edge zijn geweldige bladen..
Ik heb ze op mn 450 en op mn 600, vliegen een stuk beter dan de originele aligns

Wat niet wil zeggen dat align slecht is, die zijn erg goed voor het geld

Oftewel, als je stopt met crashen, pak de edge
Voor nu, neem de aligns.

Ik heb er nog nooit blade tracking bij moeten stellen, alleen soms een beetje onbalans. Maar meestal met later bestelde setjes is dit al perfect in orde, heb ik gemerkt.

Loopings nooit in de buurt van de zon doen..
Ik weet uit ervaring dat je tijdelijk dat ding even niet meer ziet bij de zon, en ik weet dan hoe dat ding reageert en waar hij naartoe wil.
Probeer de looping op een plek te doen waar je er geen last van heeft, of draai gewoon een beetje van de zon weg.

Wat is het verschil tussen de 325D en 325F carbon setjes van align? Er zit nl 10 euro verschil in.. En passen die align blaadjes eigenlijk wel voor men heli of maakt dat allemaal niet uit?

Was ook niet van plan om een looping te doen in de zon hoor ;) Maar tegen een uur of 5 staat de zon achter me dus dat is goed :p

Van de lader.. Ik ga via iemand misschien een echt goeie lader kunnen kopen van graupner, en men moeder wilt de lader betalen :D

Laatst bewerkt:
Men bladen zullen begin volgende week aankomen, moet dus alles klaarmaken voor de looping. Dus moet de bladhoek dan nog eens ff goed afstellen maar ik ben nog altijd niet zeker over de gain.. hij staat nu op 93 maar ik merk nog altijd niets dat de staart begint te schudden ofzo.. Ik vind het vreemd dat ik hem zo hoog kan zetten.. Wat denken jullie? Gewoon op het maximum laten en die looping doen of is er ergens toch iets mis?

Voorderest.. wat kan ik het best nog eens goed nakijken voor de looping?

als je er zo verschrikkelijk bewust mee bezig bent, moet je de looping nog even niet doen...

Als de heli zich tijdens stall turns, vlot rondvliegen en tijdens climbouts goed houd, zal een looping, mits de graden goed staan, echt niet zo´n punt zijn voor de heli. Daarnaast moet ik zoiets even zelf zien vliegen, kan ik niet vanaf een stuk tekst zeggen..

Voor jou zal het eerder een probleem zijn, en omdat je er zo ontzettend mee bezig bent ga je te bewust de looping in, waardoor je niet meer op `automatisme`vliegt
oftewel, dan denk je continu na bij wat je doet, en vergeet je te doen wat je constant doet: ontspannen rondvliegen

Eerst even vertrouwd raken met stall turns
op een gegeven moment is de stap om de stick even vast te houden helemaal niet zo groot, en heb je een looping gemaakt :mrgreen:

Maar begin hoog..

Mwah, ik ben totaal stressloos als ik rondvlieg.. Stallturns allemaal geen stress.. Ik denk soms zelfs in men eigen, zou ik nu gewoon vlug ff die looping doen? maar doe het dan uiteindelijk toch niet omdat ik liever wacht tot men carbon bladen er zijn zodat ik de bladhoek goed kan afstellen. Heb gewoon geen zin om men heli total loss te vliegen doordat men staart het niet houd maar aan je tekst te lezen dan moet de staart het wel houden. Dus als men bladen er zijn volgende week ga ik gewoon even vlug de bladhoek afstellen en die looping doen ! :D:D

Mwah, ik ben totaal stressloos als ik rondvlieg.. Stallturns allemaal geen stress.. Ik denk soms zelfs in men eigen, zou ik nu gewoon vlug ff die looping doen? maar doe het dan uiteindelijk toch niet omdat ik liever wacht tot men carbon bladen er zijn zodat ik de bladhoek goed kan afstellen.

Denk dat hij juist dit bedoeld, met te bewust er mee bezig zijn.;)

Ow.. nja maar de bladen zijn toegekomen dus het eerst volgende moment dat het niet regent en windstil is maak ik de looping :cool:

Als je de looping goed vliegt, heb je in principe geen negatief nodig, dus is het voor de heli net zo stressvol als een stallturn.

ALS je hem de eerste keer goed vliegt :mrgreen:
Zo niet, heb je wel eens wat extra pitch nodig om hem recht te trekken

Maar als je met de stallturns al speelt met het idee om hem eens door te trekken, niet teveel nadenken en gewoon doen...
En geen negatief geven.

De roll is ook een leuke

Gewoon vlot en hoog voorbij komen vliegen, en de stick in de hoek zetten. Hierbij wordt het wel belangrijker om met de pitch mee te bewegen

Back