Dan ben je, eerlijk gezegd, behoorlijk onbenullig bezig als je weet dat er wat krom is en toch gaat vliegen.
Een gewoon slecht afgestelde kop met bladspoor stuurt minder goed en belast de servo's een beetje zwaarder. Niet veel, want de bladen draaien gewoon om de zelfde as, alleen de pitch van het ene blad is ietsjes kleiner als het andere. Is verder niet een al te groot probleem al moet je er ook weer niet te lang mee doorvliegen.
Een kop met kromme feathering shaft belast niet alleen de servo's veel zwaarder (bladen draaien niet om dezelfde as, en dat levert heftige terugmeldkrachten op), maar veroorzaakt ook veel meer trillingen. En vroeg of laat gaat er dan wat anders kapot....
Kromme assen (waar dan ook in de heli) = NIET vliegen tot het gerepareerd/vervangen is....
Groet, Bert
Daarom dus dat ik nu wacht tot ik een nieuwe kop heb.. Ga direct ook een feathering shaft voor men plastic kop meebestellen zodat ik een reserve kop heb voor als de andere crasht..