KDS 450s remaiden

Ik zoek een ervaren piloot in de buurt van Ehv die mijn (eerste) remaiden KDS450 eens kan checken. Staart blijft hunten al op de grond en dan slaat hij links en rechts met z'n staart. Zal wel onervaren afstelling zijn mijn kant uiteraard.:rolleyes:

Zou zonde zijn om (voor mij gevoel) mooie heli meteen al aan gort te vliegen.

2dj1kkk.jpg

25ri45k.jpg

346okzs.jpg

sovlsw.jpg

groet,
Louis

Zet de gain van je gyro eens wat lager..

Grt,
Jelle

Thanks, dat traject heb ik al bewandelt geen resultaat. belt is nieuw ook spanning naar mijn inzicht niet te los of strak. Kan het zijn dat de gyro niet helemaal meer goed is. Dat wil zeggen, bij het loslaten van de zenderstick moet normaliter de staart rotor en servo weer het midden staan. Toch?

Doet die 9 van de 10 keer niet en is een correctie met de stick nodig..
Of zou het zo kunnen zijn dat de nieuwe servo HKS-9257 niet goed werkt met de KDS-800 gyro?

Edit:
Je hebt een PB.

PM gelezen Ludi en beantwoord, bedankt

Laatst bewerkt:
haal eens je link van je servo en kijk eens als alles wel mooi vlot loopt.
alles eens mooi voelen, en een beetje stroef? olie/vet
ik had dat ook eens.. en maar zoeken en maar zoeken...

Op de foto ziet het eruit of de staartbladen verkeerd gemonteerd zijn. Of draait deze de ander kant op tov andere helis?

haal eens je link van je servo en kijk eens als alles wel mooi vlot loopt.
alles eens mooi voelen, en een beetje stroef? olie/vet
ik had dat ook eens.. en maar zoeken en maar zoeken...

Balink los gehaald en de geheel uitgeklede servo zoek niet netjes het midden bij middenstick zender, nog steeds een correctie nodig. En staartblaadjes klopt zaten (op foto) verkeerd om uiteraard draaid de heck de goede kant op en de bladen zitten weer zoals het hoord.:D

wel goed gezien, jongens!! Resten van vet/olie zie ik geen spoor van

Laatst bewerkt:
Bij een HH gyro is het normaal dat de staart bladen niet terug naar het midden gaan ;)

Aha, normaal dus..;) Thanks. Dat heeft niks met weg slaande staart te maken...dus. Stonds alweer op het punt om een bestelling uit te doen voor een nieuwe Gyro.

Dan maar wachten op een piloot die bereid is om dit ding eindelijk een keer kan checken en voorvliegen voor me..

Mij lukt het niet om de zwiepstaart eruit te halen!!...maar, blijft een pracht hobby.:D

gebruik je nog een trainingskruis? Dan is het normaal dat hij op de grond even staat te zwiepen ook het landingsgestel zelf is misschien flexibel genoeg om een trilling te veroorzaken, eigenlijk dan eens net iets verder optoeren.
Let wel op, mocht het niet de flexibiliteit van het kruis of landingsgestel zijn dan kan hij zodra hij los komt nog harder gaan zwiepen met vaak een crash ten gevolg.

Als je een stukje wil rijden kun je gerust bij MVC Snoopey langskomen in Dongen. Maar er zijn vast ook clubs of andere mensen bij je in de buurt.

Ja, probeer eens even van de grond te komen. Zorg dat je op een gladde grond opstijgt en moest hij harder beginnen te zwiepen gewoon direct gas dicht smijten.. Dan komt ie wel mooi terug op de grond en het trainingskruis vangt de schok wel op ;) Is wel geen goede gewoonte om het gas dicht te smijten :p

gebruik je nog een trainingskruis? Dan is het normaal dat hij op de grond even staat te zwiepen ook het landingsgestel zelf is misschien flexibel genoeg om een trilling te veroorzaken, eigenlijk dan eens net iets verder optoeren.
Let wel op, mocht het niet de flexibiliteit van het kruis of landingsgestel zijn dan kan hij zodra hij los komt nog harder gaan zwiepen met vaak een crash ten gevolg.

Als je een stukje wil rijden kun je gerust bij MVC Snoopey langskomen in Dongen. Maar er zijn vast ook clubs of andere mensen bij je in de buurt.

Dank Danny, nee geen kruis (bezit hem wel) ga uit van m'n eigen kunde dat enkel hoover geen probleem mag zijn ook als is het m'n eerste CP. Na flink wat sim uren en heel wat lippo's gevlogen met Nine Eagles pro moet dat kunnen. Wat wel hout snijd zijn de trillingen die je aangeeft wat (in)direct invloed (kan) hebben op de Gyro. Als dit nu onzin is hoor ik dat graag.

Maar heb het vermoeden, ondanks gloednieuwe "main rotor" dat de main shaft niet geheel recht is. Tijdens het optoeren lijkt het wel dokter bibber tot bijna midstick dan is het redelijk stabiel maar dan begint de zwiepstaart.

Nog meer gas durf ik dan niet want ik heb totaal geen controle..

Edit: Of toch kruisje eronder :)

Laatst bewerkt:
Hoe strak zitten je hoofd en staartbladen? Als die niet goed uitwerpen dan kan dat ook trilling geven en zowieso trilt de heli bij het optoeren totdat ze zijn uitgeworpen.

Hoe hoog heb je je gain nu staan? Welke zender gebruik je trouwens? Gain omlaag zetten zou moeten helpen als het tenminste door de gyro komt.

Die had ik gemist.
Loopt het bij de KDS zender van 0 tot 100 of -100 tot 100?
En ik neem aan dat de TS alleen in normal mode heeft geprobeerd en dus G1.
Die dan inderdaad eens een stuk lager proberen.

Back