KDS Agile 7.2

Kwaliteit van de onderdelen is alleszins zeer goed :) bouwinstructies ook klaar en duidelijk en eenvoudig zelfs .

Weer een mise en place , voor de main gear nu :)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De main gear zit erin:)
full
full
Hier was de eerste keer dat het wat prutswerk was om iets te installeren , namelijk onderaan de main gear moeten nog 2 washers komen , 1 tamelijk dikke en 1 van 0,5 mm dikte . Het was dus deze laatste die voor moeilijkheden zorgde vooral om op zijn plaats te blijven :rolleyes: Uiteindelijk vet aan gedaan zodat ie wat 'plakte 'aan de dikkere en t'was opgelost .
full
full

Vandaag was vliegdag dus niet veel gedaan :) Heb hem op zijn poten gezet , geen landing skid rubbers bij kit :confused: Zal eens naar de doe het zelf moeten gaan :cool:

full

Een kleine update , deze onderdelen zaten NIET bij de kit (en voor dat geld mocht dat eigenlijk wel). Rubber skid stops en plaatjes om servo's te bevestigen . Vooral de servo plaatjes vond ik belangrijk , liever geen risico, t'is mijn eerste 700 die ik bouw . :cool:
full
full
full

1 tip...die rubbers eraf.
Je wil een onderstel die glijdt als het moet. Laat je ze erop dan word het een keer een dure les...just my 2 cents :thumbup:

1 tip...die rubbers eraf.
Je wil een onderstel die glijdt als het moet. Laat je ze erop dan word het een keer een dure les...just my 2 cents :thumbup:

ging net hetzelfde zeggen Rogier. Ik ben al vaak blij geweest dat ik de rubbertjes niet heb geïnstalleerd. Het kan namelijk vaak gebeuren dat je niet genoeg headspeed meer over hebt bij een autorotatie ofzo, en dat je dus een 'sliding autorotation' moet uitvoeren

Zo jullie gaan liever zonder :p Ga er eens over nadenken , toch bedankt voor de tips .

Vandaag de swash gemonteerd , alle ball links losgemaakt en (her) gelijmd .
full
Volgende stap is de staart :pc:
full

Ikke niet: ik heb het liefst die rubbers om de pootjes, ze onderdrukken een grondresonantie op harde ondergrond behoorlijk effectief, sommige van mijn heli's zijn anders (ondanks goede balans) niet op toeren te krijgen.
Heb je nu eenmaal wel eens met schaalkisten.
Het omslaan vanwege niet willen glijden heb ik nog niet mee gemaakt, en daarnaast, ik vlieg hoofdzakelijk op ruw gras, en daar glijd NIKS.

Groet, Bert

en hoezo ruw gras glijdt niet? Zie mijn lelijke autorotatie op het einde van dit filmpje

en hoezo ruw gras glijdt niet? Zie mijn lelijke autorotatie op het einde van dit filmpje

Noem je dat ruw gras??? Da's een biljartlaken man! :D
Zal effe een fotootje inplakken waar wij ongeveer vliegen. Daar staat die heli van jou tot aan zijn oksels in het gras ;)

Probeer hier maar eens een heli op die manier neer te zetten, en zeg dan nog eens of die dopjes veel uit maken... ;)
full

full

Groet, Bert

Zal effe een fotootje inplakken waar wij ongeveer vliegen. Daar staat die heli van jou tot aan zijn oksels in het gras ;)

Probeer hier maar eens een heli op die manier neer te zetten, en zeg dan nog eens of die dopjes veel uit maken... ;)
full

full

Groet, Bert

in dat gras zullen dopjes inderdaad niet veel uitmaken haha, maar in ons geval met mooi kortgeschoren vliegveldjes dus wel :lol:

Fotootjes staan er al bij in de vorige post.
Maar dit is de werkelijke reden dat ik die rubbertjes gebruik:

full

Een dergelijk rotorsysteem moet zich bijna altijd eerst strekken en zijn balans vinden. Op asfalt kom je met dit soort rompjes en starre skids heel vaak niet door het kritische toerental heen als er niet wat demping in zit.
(en je moet goed kijken, maar ze zitten er écht....)

Groet, Bert

full

full

Groet, Bert

Hahaha HOOG gras?? dat maakt toch niet uit Je kan toch niet hoger want hij zit nog met een oranje kabeltje vast hahahha;););)

Nee hoor dit is inderdaad redelijk hoog gras Bert.

Zal dit topic niet verder vervuilen Sorry TS

Jeroen

Back