KDS Agile 7.2

dat maakt toch niet uit Je kan toch niet hoger want hij zit nog met een oranje kabeltje vast hahahha;););)

Jeroen

Haha.... dat "kabeltje" heeft ooit gediend als "minimum hoogte indicatie" voor low-passes.... Als het de grond raakte moest ik maar niet lager gaan.... (op full speed zit je dan op plm 20 cm hoogte)

Tot ik me daar niet veel meer van aantrok, de antenne van de grond opstuiterde en in de hoofdrotor terecht kwam.... In een klap nog maar 5 cm antennedraad over, gelukkig wikkelde het afgehakte stuk nergens omheen...

Gebeurde gelukkig op ongeveer 5 meter afstand, maar ik heb nog nooit zo abrupt afgestopt en neergezet (vloog HARD op dat moment)...

@ Guyken: veeg maar gerust hoor! Sorry voor het beetje off-topic gaan!

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Vandaag beetje aan de staartrotor begonnen . Mooie slant tandwielen , zeer smooth :cool:
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
die speling hebben de meeste helis. Zit in de tail hub geen demper om toleranties op te vangen dus zal er altijd speling moeten zitten om veilig te zijn.

die speling gaat er met het optoeren vanzelf uit ;-)

Bij align is dat inderdaad wel anders.. daar kun je nog wel eens een uur of wat moeten prutsen voor het acceptabel wordt

Ok , alle gekheid op een stokje , we gaan verder . Hier toch even gespiekt via foto om geheel in elkaar te steken :oops: Zekerheid voor alles . Morgen of ... de tail grips erop en dan gaan we naar de TT .

full
full

Vandaag zijn we ziek thuis (keelontsteking en zware verkoudheid) wat ons niet belet om wat verder te doen aan onze Agile (met muts op de kop en sjaal rond de nek).
Tail boom brace en tail control rod ook met 2 componenten lijm . Straks gaan we proberen de TT in de boom te schuiven met wat silicone olie OID.
full
full

die tt in de buis is altijd een ###werk... vind ik dan, op de een of andere manier wil dat nooit helemaal naar mijn zin gaan

heb ook al een keer lijm in een lager gehad.. en erachter komen als de tt er net in zit, en hij niet lekker loopt :mrgreen:

Het was inderdaad niet simpel om de TT in de carbon buis te krijgen . Na een paar verwoede pogingen met silicone olie en met Dreft (afwasmiddel) geen succes . Effe Tante Kaat geraadpleegd en die zei met wasverzachter proberen :confused: Beetje van het spul in de buis en op de bearings en ze ging erin , nog altijd met moeite maar alles bleef toch op zijn plaats :cool: Zo daar zijn we ook weer voorbij .
full
full
full

Ok , tailboom in het mainframe gezet , wederom geen noemenswaardige obstakels , alles past netjes . tail boom struts ook erop . Het begint er aardig op te lijken :cool:
full
full
full
full

bij Align krijg je een plastic buis mee, die net in de tailboom passt,
met deze ga je dan de lagers aan de juiste plek plaatsen,
en niet altijd negatief over Align,
ik heb er nog 4 van,
en die hebben alle geen probleem,
wat ik van de rest van mijn collectie (behalve Vario en Gaui)
niet altijd kan zeggen

trouwens, wat is dat voor een mega vogel man

Groet
Uwe

Ik heb toch niets negatief gezegd over Align:confused: Heb er ook 2 (250 en 500 met schaalromp) .
Enige punt is wel je kan geen Lada met een Mercedes vergelijken . Maar ja dat weet iedereen :rolleyes: Tussen haakjes mijn eerste wagen was een 2de hands Lada en wat ik daar mee uitgespookt heb 8-O en die bleef maar gaan .
Bon het autosalon is een ander draadje .
Het begint stilaan te kriebelen voor een testvlucht :cool:

Ik heb toch niets negatief gezegd over ...
Het begint stilaan te kriebelen voor een testvlucht :cool:

...was ook niet zo bedoelt,

phhhh ben ook gespannen hoe de testvlucht ... suc6 ... film .. spannend

hij man, veel suc6, gaat goed !

Groet
Uwe

Begint nu echt op een heli te lijken!!! Ziet er goed uit!

En een voordeel met wasverzachter, gaat ie er ook nog eens lekker van ruiken ;).

Ik ben echt benieuwd naar het eind resultaat en je bevindingen als je em gevlogen hebt!

Je doet het iig lekker rustig aan, ik kan dat zo niet. Als ik eenmaal een nieuwe heli ga bouwen ben ik meestal niet te stoppen totdat ie klaar is .

Eigenlijk lig ik al voor op schema , was bedoeld om gans de winter aan te bouwen maar ja :rolleyes:
Esc, ontvanger ,mini Vbar heb ik liggen , juist nog een goed plaats zoeken voor dit alles .
Heb wel nog geen Lipo's . Daar moet ik nog prijs / kwaliteit afwegen .

Back