KDS Innova ( 550, 600 en 700)

Spijt me, maar dat geeft wel weer aan waar jullie ervaringen ophouden en jullie meningen beginnen. :rolleyes:

Jij kent mijn ervaring niet (Zoon van een electromonteur en dus vanaf dat ik kon lopen met draadjes en electroontjes aan het prutsen, 32 jaar modelbouw, 20 jaar scheepswerktuigkundige), maar overduidelijk overschat je die van jezelf.... Gezien het volgende:

Die bedrading die ik gebruik is inderdaad dun, maar erg kort. Zoals je weet betekent korter en dikker(????), minder weerstand en dus minder verhitting. Dun en lang betekent meer weerstand.

Nu (sorry voor de uitdrukking) lul je naar gelang je verstand hebt: Ten eerste, als je dunne draadjes gebruikt, en "korter en dikker" is minder weerstand en "dunner en langer" is méér weerstand, dan betekent dat dat jij nog steeds dunne draadjes gebruikt. Lang of kort maakt echter geen fl.... uit: als je praat over warmteontwikkeling in een geleider, telt niet de totale warmteontwikkeling in watts in de gehele draad, maar in Watt/meter. En dan maakt de lengte niet uit. Als jou draadje tien watt per meter kan verdragen (los getallen voorbeeld) maakt het niet uit of dat een draad van 1 cm of 1 km is, iedere millimeter van die draad word even warm, en gaat dus eventueel even kapot! Verder: wat gebruik je nou, dikke of dunne snoeren? servosnoeren of niet?

Nu kan ik wel weer diep in detail treden om jullie trachten te overtuigen van mijn ervaring in de praktijk, maar dat lijkt me niet nodig.

Doe maar niet, eigenlijk....

Groet, Bert

@ Burp: excuses, toen ik begon te tikken had ik jouw interventie nog niet gezien, anders had ik hem niet geplaatst....
Groet, Bert

in kds helishop voordeel nog wel melden dat alle fbl helis met kds ebar worden geleverd,,dus dat maakt mbt de prijs een hoop goed

denk dat de site nog moet worden bijgewerkt .

dan ben je met de align en een v-bar toch snel meer als 200 euro duurder uit

Dat maakt mijn inziens de prijs van de KDS niks beter want dat had ik in mijn vergelijking al meegenomen.
Beide helis, de ARF KDS en de Super combo van align bevatten dezelfde onderdelen in de zin van, servos, esc, motor, fbl systeem.
Om nu de Ebar al te gaan vergelijken met de Vbar (zelfs de naam bijna gecloned :) ) gaat toch een beetje ver. Zet er anders ook meteen bls451/251 en een Jive op.

Wie wil mij sponsoren om een KDS550 te testen?
Ga er zelf het geld niet aan uit geven. :)

Laatst bewerkt:
""Om nu de Ebar al te gaan vergelijken met de Vbar (zelfs de naam bijna gecloned :smile: ) gaat toch een beetje ver.""

ja en de flybar versie heet zelfs flybar ,,hoe durven ze

ebar = electric flybar ,,zo heetdat spul nou eenmaal ,,niks mis mee

ken je die van die slakken en dat zout danny ? :rolleyes:

Spijt me, maar dat geeft wel weer aan waar jullie ervaringen ophouden en jullie meningen beginnen. :rolleyes:

Die bedrading die ik gebruik is inderdaad dun, maar erg kort. Zoals je weet betekent korter en dikker, minder weerstand en dus minder verhitting. Dun en lang betekent meer weerstand.

Nu kan ik wel weer diep in detail treden om jullie trachten te overtuigen van mijn ervaring in de praktijk, maar dat lijkt me niet nodig.

15 Ampere door een servosnoertje geloof je natuurlijk zelf ook niet, maar je hebt blijkbaar je gewenste reacties. Voordat een andere beginner enig geloof hecht aan dit soort "praktijk"ervaringen en zijn dure modelletje de grond in ziet gaan:

De theoretische gegevens voor koperdraad, waaruit de meeste servosnoertjes bestaan:

- Circuits Online - Artikelen - Koperdraad - Koperdraadtabel

De praktijkgegevens:

- een servosnoer van 0,15 mm2 is maximaal belastbaar tot 2,5 Ampere.
- een servosnoer van 0,30 mm2 weet ik niet precies, maar zal ongeveer het dubbele verdragen (vooropgesteld dat de stekers verguld zijn).

Bij hoge draadbelastingen ontstaan uiteraard altijd hogere verliesspanningen. Op zich levert dit niet meteen problemen, maar de stroomopname van servo's is nooit regelmatig. Kortstondige piekstromen worden afgewisseld met perioden van lagere stroomopname. Hierdoor ontstaat spanningsinstabiliteit, wat veel gevaarlijker is. De spanning 'danst' dan wat en servo's gaan elkaar staan pesten. Het begint met wat gebrom, gevolgd door spontane uitslagen en resulteert er uiteindelijk ook in, dat de ontvanger op tilt gaat.

Voordat ook mij verweten wordt een mening te hebben en gebrek aan ervaring:
Als servicedienst voor Robbe, Multiplex, Simprop, Graupner en andere merken zie en hoor ik al meer dan 25 jaar voedingsperikelen van ontvangers en servo's. Zeker de laatste jaren, waarin servo's steeds sneller en krachtiger worden kan er niet vaak genoeg op gewezen worden, dat een degelijke ontvangervoeding een eerste vereiste is. Dit is dus niet iets, waar te licht over moet worden gedacht.

Voordat ook mij verweten wordt een mening te hebben en gebrek aan ervaring:
Als servicedienst voor Robbe, Multiplex, Simprop, Graupner en andere merken zie en hoor ik al meer dan 25 jaar voedingsperikelen van ontvangers en servo's.

Tja, gebruik je ze ook zelf? Dacht het niet, dus ervaring van horen zeggen... ;) ;) ;) ;)

(ps. natuurlijk heb je gelijk. Iedereen die anders beweert mag de natuurkunde wetten opnieuw schrijven.)

Mensen, even een dag niet gelezen hier.... :)
Slakken en zout, dat is precies wat er hier mis gaat af en toe.
Er worden bakken zout op zaken gegooid die enorm subjectief en persoonlijk zijn, daarentegen worden belangrijke zaken als kwaliteitscontrole en veiligheid gewoon aan de kant geschoven omwille van een paar Euro verschil.

Ben blij met de reacties van mensen die enorm lang in deze hobby zitten en die alle recht hebben verworven, om te onderscheiden waar het om gaat in deze hobby.
Goede adviezen, daar is dit forum voor bedoeld.
Niet het profileren van je eigen ego ten koste van alle logica en redelijkheid.

Groet Eric

Laat je niet op de kast laten jagen, reageren is een optie ;) Iedereen heeft z'n mening en ik vind het over het algemeen leuke discussies maar het lijkt soms wel wat op zo'n 'OS war' of in dit geval dan een 'heli war' Align, Mikadi, etc VS KDS, kloons, etc waar men vaak meer beargumenteerd vanuit een eigen overtuiging dan objectief te over de feiten.

Umh, laten we het even gezellig houden ???

Anyway, ik heb zelf geen probleem met de kds 450c, ja de servo's maar dat was bekend...
Voor de rest is het vvoor mij als beginner een PRIMA heli.

Ik denk dat we het ook een beetje in het perspectief moeten kunnen zien,..
Er zijn zoveel klonen, en zoveel kwaliteiten, he tis ama rnet wat je wilt en verwacht. Kiehard 3d met een copter, nee zou ik niet doen, 3d met een kfs ?, wha het kan.. Beginnende heli piloot ? wha dan is er weinig mis met een kds...
Lijkt me...

Anyway, ik heb zelf geen probleem met de kds 450c, ja de servo's maar dat was bekend...
Voor de rest is het vvoor mij als beginner een PRIMA heli.

is overwegen waard n290 servos te gebruiken
heb ik ook al tijden zonder probleen ,,n290 hebben metalen gears en zijn digitaal
kosten rond de 12 euro ,,ben je voor 36 euro van de problemen af.
vlieg al 2.5 jaar op hetzelfde setje n290 servo'tjes en n590 op staart met de 450
voor 500 de graupner des676bb ook op staart
kan natuurlijk ook voor hitec of align servos gaan ,maar deze kds n290 lossen al redelijk de kwetsbaarheid op,en goed genoeg voor sportvliegen en forwardflight.

http://youtu.be/s2-MFZOnYM4

Laatst bewerkt:
justin jee 9 jaar oud

9 year old Justin Jee - KDS Innova 700e Flight Testing - 2011-08-30 - YouTube

heb info hier vertaald ,
2 mislukte maidenflights metal bevestiging vande carbon tail schoot los ,en hoge rpm vibraties maakte dat de ebar in een deadroll raakte .
toen besloten ze om toeren op 2150 te houden (idle up1) om feeling met de ebar te krijgen
de tailboomsupport is niet sterk genoeg om 3d te vliegen ,maar met kleine aanpassing is het een capabele 3d heli .
"aldus vader jee"

Laatst bewerkt:
heb er zelfs zoveel vertrouwen in ,inmiddels dat ik deze geweldige vlucht durfde te maken
zonder twijfel aan materiaal

harbourflight and flying with cranes and seagulls at sunset ,chasing birds : ) - YouTube

Geweldige vlucht zeg! Ik ga meteen een KDS kopen, en mijn Trex 600 weggooien, want als een KDS deze vlucht kan doorstaan dan kan hij werkelijk alles aan. :rolling:

Even zonder dollen, en met respect naar je vliegniveau. Wat probeer je hiermee te bewijzen? De vlucht die je hier maakt in het filmpje is niets bijzonder voor een knappe heli. Met alle respect naar jou toe, deze vlucht vergt niets van een heli. Ja je doet het boven het water. Maar dat zegt ook niets. Als ik nou zoiets zou zien gebeuren met een KDS dan zou ik echt onder de indruk zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat JIJ vertrouwen hebt in je heli, zegt niets over de kwaliteit van de heli
Dat vertrouwen in je heli houdt op als je de eerste keer crasht door materiaalfalen, maar wanneer dat gebeurt? Koffiedik kijken..

Autogerelateerd, er zijn ook mensen met geweldige ervaringen met Lada's.
Dat ze bij de velen voortijdig kapot gingen maakt niet uit, bij hun werkt het..
Dus verkondigen ze dat het geweldige auto's zijn, en dat ze niet snappen waarom iedereen die auto's afkraakt

Nu wil ik KDS oid niet hiermee vergelijken, maar je moet toch ergens wel met me eens zijn dat als er onderdelen binnen de heli vooraf vervangen moeten worden voor je een beetje enthousiast rond kan vliegen, dit toch ook vraagtekens bij de fabrikant zet?

Een iets meer kloppende vergelijking, als jij met een Seat of Skoda de snelweg op zou gaan, en je weet dat je wat steekassen en wat andere onderdelen hebt moeten vervangen om het veilig mogelijk te maken, hoe gerust zit jij dan nog in de auto?

Volgens mij gaat een groot deel van deze discussie niet OF het vliegt, maar vornamelijk over hoelang het STANDAARD vliegt (electronica even erbuiten gehouden.. dhr Jee heeft ook met goede spullen de heli zelf aan moeten passen)

Back