KDS Innova ( 550, 600 en 700)

[mod]Heren, we kunnen het weer ontopic houden... lees goed, ik zeg niet "Kunnen we het weer ontopic houden" (precies dezelfde woorden, andere volgorde, andere betekenis)[/mod]

Ik was net zo blij dat het niet meer besproken werd :)

Maar inderdaad, kennelijk nog geen nederlandse piloten die hem hebben gekocht.

Nog een leuk spelletje herken het origineel
Dit is de nieuwe KDS450QS
Lg17436.jpg

Maar ik zie een protos die te dicht bij een logo heeft gelegen :)

Vanwege al het gezeur door dit topic (ook dankzij mij).
En daarnaast dat als hij niet besproken word kennelijk ook nog niemand hem gekocht heeft en daar word ik ook blij van :)
Mede vanwege dit
als er dan "onbetrouwbare" electronica op een 550-700 size formaat heli geleverd wordt dan begint het bij mij te kriebelen. Zeker omdat die grote helis nog goedkoper worden dan Align en zon formaat heli in handen van een beginner...
Bij een 450 kun je nog concessies doen aan de kwaliteit van de onderdelen, is namelijk relatief ongevaarlijk. Maar naar mijn mening heb je als piloot van een 550 en groter extra de verantwoordelijkheid om je model degelijk te bouwen en onderhouden, degelijke componenten te gebruiken en de kans op materiaalfalen en daarmee gevaarlijke situaties te voorkomen.
En naar mijn mening voldoet de standaard electronica op de KDS Innova modellen hier niet aan. Om daarnaast nog maar over materiaalgebruik en ontwerp te zwijgen.

Laatst bewerkt:
Goh er vliegen zoveel HK600's rond... Beweren dat een 450 klasse niet gevaarlijk is is ook relatief.

Denk dat je sowieso je verstand er moet bijhouden in deze hobby. Zelfs met een kleine Blade mCPX wil je niet iemand in het gezicht vliegen. Denk dat het nog lelijk zou kunnen tegenvallen aan de schade die het kan berokkenen. Denk dan bv aan je ogen.

Een slecht gebouwde KDS is niet gevaarlijker dan een slecht gebouwde Logo of Compass :)

Was gewoon benieuwd of deze al verkrijgbaar waren aangezien ik ze ERG mooi vind :)

Natuurlijk is het grotendeels afhankelijk van de piloot/bouwer. Maar de KDS Innova wordt als RTF verkocht met matige/slechte componenten (kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Bec, is paar paginas terug al besproken.)
Het gaat mij dus vooral om het RTF deel. Of mensen die denken met dezelfde kwaliteit componenten een >550 kunnen bouwen als dat ze met hun 450 deden. En dus ook slecht solderen, verkeerde type stekkers, servos waarvan men er direct reserve besteld vanwege DOA of snel falen... En dat gebeurt ook bij HK600's en andere goedkope toestellen.
Wellicht dat juist de hoge instapprijs van andere merken de piloot dwingen het serieus te bekijken want je wil geen heli van +1500euro crashen.

JacobST, jij steekt toch ook geen prulwerk in je 550? Tenminste ik zie dingen als YGE esc en Microbeast.

Laatst bewerkt:
Ja klopt maar we moeten iemand anders zijn rekening uiteindelijk niet gaan maken :)

Sommige mensen willen gewoon een grote heli zonder daar een klein maandloon voor moeten te investeren.
Ik ken genoeg mensen die heel tevreden zijn van hun Esky belt's of HK heli's en die het niet erg vinden dat het niet zo strak als een logo of Trex vliegt. Niet iedereen wil 1000+ euro investeren om met een 500+ klasse te vliegen zoals wij wel doen. Iedereen ervaart de hobby anders uiteindelijk.

Ergens is dat niet slecht hoor dat er fabrikanten zoals KDS zijn die dergelijke modellen op de markt brengen. Concurrentie is goed voor de markt ;)

Op het RTF gedeelte ben ik het wel met je eens. 500 klasses of groter bouw je best van nul. Die machines zijn te groot om gelijk welke beginner er, bij wijze van ze spreke, na uit de doos te nemen meteen naar het dichtsbijzijnde veldje te laten trekken. Je weet toch best wat je aan het doen bent voor je zoiets de lucht instuurt :)

Laatst bewerkt:
Lol, gaan we weer :mrgreen:

de discussie hiervoor heeft een paar punten gehad:
- is rtf handig bij grotere afmetingen?
- wanneer is een heli gevaarlijk?
- is duur altijd meteen goed, dus andersom goedkoop meteen troep?
- veiligheid..

Persoonlijk:
een 450 is qua veiligheid nog redelijk te overzien. ook een mcpx kan, indien hij iemand heel precies raakt, dodelijk zijn. maar dat is alles, je moet dingen niet "dooddenken" en overal de slechtst mogelijke scenario's meteen voor waar en als grote kans omschrijven.
Vanaf 500 size gaat er toch wel ernstig vermogen in zo'n apparaat zitten.

Punt van beginners met een laag budget is vaak dat er gezegd wordt "als het misgaat stuur ik hem wel ff bij de mensen vandaan" of "bij mij gaan die onderdelen niet kapot, mijn leverancier is beter" en als laatste, en de gevaarlijkste in dit geval: "ze stoppen die spullen in de doos, dus zal het vast wel werken"

Die laatste maak ik me ook enigszins schuldig aan btw, ik vermoed iedereen wel.. Ik had laatst ook zo'n geintje met dat ene onderdeel waarvan ik dacht dat het wel zou kunnen.
Maar op een machine van 4 kilo vlieggewicht en 2 of 3 pk aan vermogen moet je toch niet gaan beknibbelen op besturing?
We zetten op een mercedes toch ook geen rieten stuur en pedalen van 1cm dikke twijgjes?
Meteen het duurste kopen is weer het andere uiterste, maar je mag best goed hierover nadenken, en als bekend is dat de onderdelen in no time uitfikken moet je het gewoon niet doen.
een kapotte servo is gewoon gelijk aan een onbestuurbare heli, ook voor een gevorderd vlieger. Die stuur je niet meer weg van mensen vandaan, die donder je op de grond.
Een beginner heeft die reflexen nog niet= gehaktmolen.

Een heli kost zoveel hij kost om veilig te zijn. Dat daar bij een 600 een minumumbedrag aan vast hangt wat niet zo lief is voor de portemonee van velen is heel vervelend, maar hebben we liever veel levensgevaarlijke heli's of wat minder relatief veilige heli's?
Waarom moeten beginners meteen voor niets de slechtste troep van allemaal hebben?
we hebben geaccepteerd dat auto's, motoren, fietsen etc allemaal een minimumbedrag kennen waarbinnen ze veilig zijn om te gebruiken, waarom wordt dat bij heli's niet geheel geaccepteerd?

Ik ga daar in het vervolg een hele makkelijke stellingname op los laten...
Geleerd aan de hand van reacties die ik ook vaak hoor bij felle tegenstanders van RC heli's in het algemeen....
Ik geef instructie op een club, Danny ook trouwens,
Als er iemand met een dergelijke heli aan komt zetten, 500 + size,
Dan wordt deze gewoon niet toegelaten.
Sommige zullen dat zien als klasse justitie, maar volgens mij is dat geen vreemd begrip meer in dit land.
En volgens mij een adequate oplossing voor eventuele problemen met slechte elektronica.
Stellingname, Kop in het zand, klaar. ;)

Grt,
Eric

Wel een goeie trouwens..

Zal ik eens voorstellen, voor ik of een collega instructeur weer uren bezig is zo'n apparaat goed te krijgen..
Indien mogelijk dan :mrgreen:

Gedeeltelijk mee eens Eric.

Het liefst zie ik ook dat mensen op de club meteen van start af aan al een kwalitatief goede heli aanschaffen.
Punt 1: Omdat ze dat zelf een hoop geld bespaard.
Punt 2: Omdat het een hoop energie steken in een waardeloos prul dat later toch vervangen gaat worden scheelt;)
Punt 3: Omdat het gewoon veiliger is vanwege de betere electronica en materialen.

Oneens, omdat ik toch ook wel begrijp dat andere mensen de kennis nog niet hebben die wij hebben vergaard. En omdat mensen niet altijd geld hebben om op dat moment een duurdere heli te kopen.
Daar heb ik dus ook wel begrip voor.
Maar bepaalde eisen zijn er zeer zeker bij ons op de club. Bijvoorbeeld: Gasten met bepaalde merken zenders en ontvangers van foekie joekie land, mogen absoluut geen grote kisten ermee bedienen. Zowel vliegtuigen als heli's.

Stellingname over wat wel en wat niet mag is reuze eenvoudig.
Je wordt het er gewoon over eens dat iets niet mag, je bepaald afhankelijk van de overtreding en op wie (heel belangrijk schijnbaar) de strafmaat, en je voert het uit.
Als je het nieuws een beetje volgt is dat volledig geaccepteerd tegenwoordig.
Moord 1.5 jaar, theelichtje naar een koets TBS (levenslang).
Probleem opgelost ;)

Maar even zonder dollen,
Als je ergens les neemt dan vlieg je ook met een deugdelijke Rc heli die betrouwbaar reageerd.
Servo's die goed stellen, houden en centreren.
Sommige betalen daar een redelijk bedrag voor.
In deze hobby wordt al veel geëxperimenteerd, maar probeer dan in ieder geval zoveel mogelijk gebruik te maken van bewezen componenten.
Als iets volledig experimenteel is, dan raad ik dat geen enkele beginner aan.
Moet zich eerst op alle vlakken bewezen hebben.
Prijs is wat mij betreft helemaal niet zo boeiend.
Zeker niet als je serieus met deze hobby aan de gang gaat.
Iedereen die dit al wat langer doet, weet dat je het er in no-time uit hebt.
1 crash minder is al genoeg.

Laatst bewerkt:
Ja klopt maar we moeten iemand anders zijn rekening uiteindelijk niet gaan maken :)

Sommige mensen willen gewoon een grote heli zonder daar een klein maandloon voor moeten te investeren.
Ik ken genoeg mensen die heel tevreden zijn van hun Esky belt's of HK heli's en die het niet erg vinden dat het niet zo strak als een logo of Trex vliegt. Niet iedereen wil 1000+ euro investeren om met een 500+ klasse te vliegen zoals wij wel doen. Iedereen ervaart de hobby anders uiteindelijk.

Ergens is dat niet slecht hoor dat er fabrikanten zoals KDS zijn die dergelijke modellen op de markt brengen. Concurrentie is goed voor de markt ;)

Op het RTF gedeelte ben ik het wel met je eens. 500 klasses of groter bouw je best van nul. Die machines zijn te groot om gelijk welke beginner er, bij wijze van ze spreke, na uit de doos te nemen meteen naar het dichtsbijzijnde veldje te laten trekken. Je weet toch best wat je aan het doen bent voor je zoiets de lucht instuurt :)

Ik vind hier een paar héél gevaarlijke uitspraken in staan: er word min of meer goed gepraat (als je tussen de regels door leest) dat het OK is om met een goedkope grote heli te gaan vliegen als je geen zin hebt veel geld uit te geven/geen geld hebt om uit te geven... noem de redenen maar op.

Dat is heel simpel: heb je het geld niet, dan moet je het niet doen. Klinkt hard, maar is gewoon de (helaas keiharde) waarheid! Als ik geen auto kan betalen, moet ik er niet een kopen. Als ik geen grote plasma TV kan betalen, moet ik er niet een kopen. Waarom moet het met een grote heli dan opeens wel kunnen?? Een slechte kwaliteit TV verwond niemand, een slechte kwaliteit heli wél....

En waarom? Je koopt ook niet een nieuwe echte heli voor 10.000 Euro... die zijn er gewoon niet. Je koopt ook geen nieuwe motorfiets voor 500 Euro... die zijn er niet.
Je koopt geen nieuwe auto voor 1500 Euro. Die is er wel maar niet in ons deel van de wereld.
Tweedehands is dan eerder een optie die ik ook niet altijd aanraad, maar dat is altijd nog beter dan goedkoop materiaal.

Een 30 jaar oude Bell Jet Ranger van 50000 Euro is wel ooit zijn leven begonnen als volwaardige heli van 5 ton en voldeed toen aan eisen, en met goed onderhoud voldoet het daar nog steeds aan
Een tweedehands motorfiets voor 1000 Euro, is wel ooit zijn leven begonnen als motorfiets van 10000 euro, en voldoet dus aan bepaalde kwaliteitseisen, die met wat onderhoud, reparatie en verstand van zaken weer op niveau gebracht kunnen worden.
De Tata nano is een nieuwe auto van 1500 Euro, maar zo erbarmelijk slecht dat die in Europa niet op de weg toegelaten word. In India wel, maar daar zijn zo verschrikkelijk veel mensen dat men zich daar blijkbaar niet zo druk maakt over eentje meer of minder....:???:

Vanuit dat oogpunt, is het gewoon heel simpel, dat beneden een bepaald prijsniveau, de kwaliteit gewoon niet meer gegarandeerd KAN worden.

Niemand dwingt je om heli te gaan vliegen. Niemand dwingt je om veel geld uit te geven. Iedereen mag kopen wat hij wil, en kiezen voor datgene wat binnen zijn/haar budget valt. Maar op een gegeven moment moet je gewoon realistisch zijn, en ergens een grens trekken.

Je kunt inderdaad gewoon tevreden zijn met het iets minder strakke van een KDS, E-Sky, of ArtTech. Niks mis mee. Maar zodra het 600 of 700 size gaat worden, is "strak" niet meer voldoende, dan kunnen er serieus gewonden vallen. Ik moet er niet aan denken dat we straks na een paar ernstige ongevallen, een soort van toelatingskeuring gaan krijgen, zoals met auto's, speelgoed en andere dingen al wel het geval is. Want dan moeten opeens ALLE fabrikanten gaan investeren in goedkeuringseisen. Óók de fabrikanten die kwaliteitsspul maken. Dat kan er toe leiden dat OF de prijzen omhoog gaan, OF bepaalde fabrikanten (die op zich wél goed materiaal produceren) besluiten onze markt links te laten liggen..

Helaas moet ik het met iedereen eens zijn dat de kwaliteit van een heli en zijn prijs niet echt een duidelijk verband laten zien. Maar het gaat wat ver om te zeggen dat als de 450 sizes van KDS acceptabel zijn, dat de 700 dat dan vast ook wel zullen zijn. Er zijn meerdere fabrikanten die hun tanden stuk gebeten hebben op schaalvergroting.

Groet, Bert

Dat vliegt goed!
Maar........dan vraag ik me toch echt af hoe die KDS700E zich zal verhouden in slijtage aan hard ware in verhouding tot bijv een Align Trex700E.
Dat er kwalitatief goede en dure elektronika in die KDS700E gestoken kan worden is niet zo moeilijk.
Maar dan.....................
Hoe staat de heli er bij na ± 100 vluchtjes?????
En vooral niet onbelangrijk: wat moest er wel niet allemaal vervangen worden aan hard ware gedurende die honderd vluchtjes??
Van een Align Trex700 weten we dat allemaal al wel inmiddels.(vrijwel probleemloos toch?)
Maar zo'n 700 size kloon..................
Ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat ik voor die paar centen erbij absoluut een gerenomeerd merk zou kopen.
Dan liever wat centen erbij en gelijk goed of beter spul.
Want liever dat, dan een KDS700E met ander goed spul elektronika erin voor minder centen.
Dit soort formaat heli's valt mijninziens niet meer in de categorie speelgoed.
Vr Gr Erwin

Wat is dan volgens jou de definitie van een kloon?
Het hoeft voor mij geen exacte kopie te zijn. Maar ik zie genoeg onderdelen die vrijwel exact gecopieerd zijn. De rest is versimpeld om de kosten te drukken.

Kijk hier nog maar eens

Back