UPDATE!!
Excuses, aan foto's ben ik niet toegekomen maar het Spin-gedrag is opgelost.
Had na mn crash de tail beam iets verbogen en omdat ie niet lekker vloog heb ik deze vervangen door n ander, bleek geen orgn. kds.
Hoe goed ik de schroeven ook had aangedraaid, zodra de heli op toeren kwam ging deze toch schuiven en slipte het tandwiel in de staartrotor met als gevolg deze thread...

. Ik besloot de staart in z'n geheel te reviewen en heb er n origineel op gezet waarna de belt goed op spanning blijft.
Heli vliegt nog altijd niet optimaal (dobberen) wellicht door wat speling hier en daar dus moet toch ns de lagers gaan vervangen, kijken of dat helpt.
Ik ben jullie allen wel erg dankbaar voor de support en heb n hoop geleerd..Maar misschien kan iemand me toch uitleggen waarom er niet GETRIMD mag worden?
Big Lama, thx voor de settings, werkt goed alleen heb ik geen idee hoe ik de idle-up curves moet invoeren(alsmede andere settings waar ik vooralsnog geen raad mee weet, handleiding is niet erg ophelderend).
Zou ik daarover wat advies van je kunnen krijgen middels privebericht??
Nogmaals...allemaal ontzettend bedankt voor de tips, advies en bemoediging!! Dit soort support heeft me geholpen deze hobby(en allen die het delen) nog meer te waarderen!