Kelvin maakt de Bismarck van Hachette

• Topicstarter Topicstarter kelvin
  • Startdatum Startdatum
hoe ik aan die maten en assen kom, ik heb de motor die bij het model zat gekocht, en daar zat alles zo bij, verder heb ik er geen snars verstand van

succes

soory dat ik me een half jaar heb stilgehouden maar mijn computer had geen internet meer dus dan is het moeilijk iets te posten.
hier de vooruitgang

PICT0313.jpg

CIMG0054.jpg

CIMG0052.jpg

CIMG0043.jpg

CIMG0119.jpg

CIMG0117.jpg

CIMG0115.jpg

CIMG1040.jpg

CIMG1044.jpg

CIMG1042.jpg

CIMG1043.jpg

ik ben inmiddels bij 95 aangekomen maar nu heb je ook wat te zien.

voor de verf heb ik gewoon simpele spuitverf van de action genomen en van die revell modelbouwverf voor de strepen

ik ben binnenkort terug met meer:infinity:

action verf

ik heb zelf een keer action verf voor een subwooferbox van 50x20 gebruikt daar had ik 4 bussen voor nodig om een normale laag over het mdf hout te krijgen. hoeveel keer hebje moeten spuiten voor jou bismarck af was

ik heb het een stuk of 3/4 keer overgespoten. maar dit is ook mijn eerste houten model dus verwacht niet dat ik een proffessional ben:D

ik heb zelf een keer action verf voor een subwooferbox van 50x20 gebruikt daar had ik 4 bussen voor nodig om een normale laag over het mdf hout te krijgen. hoeveel keer hebje moeten spuiten voor jou bismarck af was

Als ik jou was zou ik toch trachten die romp zo vlak mogelijk te schuren. Ik zag al heel wat oneffenheden als de primer er op was. Dan gaat ie echt veel mooier staan.

Ik wil nu ook niet irri klinken, maar ik ben bezig met alle PE van een huisvriend zijn Bismarck van Hachette en per boekje ben ik wel bijna 2 uur bezig op sommige momenten en ik gebruik wel iets meer dan enkel een vijltje, schaartje, naald en mijn dremel ligt soms ook geen seconde stil. Ik plamuur en schuur achteraf ook nog zodat alle naden weg zijn en alles één mooi geheel lijkt.

Tracht meer tijd in detail te steken en je bootje zal er stukken beter uit zien, zowel passief als actief.

Oh btw, er zitten wel enkele constructie fouten in de boek. Je moet goed uitkijken wat je doet en ga is effe naar grotere modellen kijken, je merkt klaar en duidelijk een verschil qua constructie als de handleiding ook niet 100% correct is.

Verder ben je echt wel goed en mooi (PE gedeelte ;)) bezig.

ik heb het een stuk of 3/4 keer overgespoten. maar dit is ook mijn eerste houten model dus verwacht niet dat ik een proffessional ben:D
das ook toevallig dit is ook mijn eerste houten model :P . hoe heb jij je 2de laag spanten gelijmt . ik heb ze helemaal ondergesmeert met lijm en toen erop gedrukt zodat er een soort van vacuum ontstaat

hoi ik ben sven 12 jaar
ik begin nog maar net en ik zie jullie scheppen/boten
denk ik hoe maken jullie dat???
en nog een vraag hoe heten deze latjes??

Back