Kelvin maakt de Bismarck van Hachette

Discussie in 'Marineschepen' gestart door kelvin, 31 jan 2009.

  1. kelvin

    kelvin Guest

    hoe ik aan die maten en assen kom, ik heb de motor die bij het model zat gekocht, en daar zat alles zo bij, verder heb ik er geen snars verstand van

    succes
     
  2. kelvin

    kelvin Guest

    soory dat ik me een half jaar heb stilgehouden maar mijn computer had geen internet meer dus dan is het moeilijk iets te posten.
    hier de vooruitgang

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ik ben inmiddels bij 95 aangekomen maar nu heb je ook wat te zien.

    voor de verf heb ik gewoon simpele spuitverf van de action genomen en van die revell modelbouwverf voor de strepen

    ik ben binnenkort terug met meer:infinity:
     
  3. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    wat is er met de romp gebeurt ?
     
  4. kelvin

    kelvin Guest

    hoe bedoel je????
     
  5. kelvin

    kelvin Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.857
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik denk dat stefan bedoeld dat je romp niet helemaal glad is (zoals te zien is op de foto).

    Maar desalniettemin, erg mooi project! Ga het volgen tot het eind. Succes
    met de verdere bouw ervan.
     
  7. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    al die deukjes enz
     
  8. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    action verf

    ik heb zelf een keer action verf voor een subwooferbox van 50x20 gebruikt daar had ik 4 bussen voor nodig om een normale laag over het mdf hout te krijgen. hoeveel keer hebje moeten spuiten voor jou bismarck af was
     
  9. kelvin

    kelvin Guest

    ik heb het een stuk of 3/4 keer overgespoten. maar dit is ook mijn eerste houten model dus verwacht niet dat ik een proffessional ben:D

     
  10. DGTnt

    DGTnt Guest

    Als ik jou was zou ik toch trachten die romp zo vlak mogelijk te schuren. Ik zag al heel wat oneffenheden als de primer er op was. Dan gaat ie echt veel mooier staan.

    Ik wil nu ook niet irri klinken, maar ik ben bezig met alle PE van een huisvriend zijn Bismarck van Hachette en per boekje ben ik wel bijna 2 uur bezig op sommige momenten en ik gebruik wel iets meer dan enkel een vijltje, schaartje, naald en mijn dremel ligt soms ook geen seconde stil. Ik plamuur en schuur achteraf ook nog zodat alle naden weg zijn en alles één mooi geheel lijkt.

    Tracht meer tijd in detail te steken en je bootje zal er stukken beter uit zien, zowel passief als actief.

    Oh btw, er zitten wel enkele constructie fouten in de boek. Je moet goed uitkijken wat je doet en ga is effe naar grotere modellen kijken, je merkt klaar en duidelijk een verschil qua constructie als de handleiding ook niet 100% correct is.

    Verder ben je echt wel goed en mooi (PE gedeelte ;)) bezig.
     
  11. stefan12

    stefan12

    Lid geworden:
    5 nov 2008
    Berichten:
    450
    Locatie:
    nieuwegein zuid
    das ook toevallig dit is ook mijn eerste houten model :p . hoe heb jij je 2de laag spanten gelijmt . ik heb ze helemaal ondergesmeert met lijm en toen erop gedrukt zodat er een soort van vacuum ontstaat
     
  12. svenvwier

    svenvwier

    Lid geworden:
    4 jul 2011
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Noord-Holland/hoorn
    hoi ik ben sven 12 jaar
    ik begin nog maar net en ik zie jullie scheppen/boten
    denk ik hoe maken jullie dat???
    en nog een vraag hoe heten deze latjes??
     

Deel Deze Pagina