Ook het staartdeel van het uit 1 stuk gelaserde rompdeel heb ik gecamoufleerd met balsa strips, sluit mooi aan op het voorste deel en zal na bekleden een stuk meer lijken op het origineel.
Er komt een A.P. .15 Yellow Jacket tweetakt glow in te hangen ondersteboven.
Ik weet het, die motor is veel te modern voor een Channy uit 1975, maar het oog wil ook wat en deze motor heeft een miniatuur uitlaatje aan zijn kont hangen, wat mooi verstopt in de romp buiten beeld blijft. Alleen een stukje uitlaatslang gaat straks onder de neus uitsteken, en niet aan de linkerkant een dikke demperpot die het neusje ontsiert....
Als je oplet bij alle foto's van de Svenson Channy zal het je opvallen dat ie altijd vanaf de rechterflank gefotografeerd is.
En bij Svenson hebben ze zelfs de foto op de de doos in spiegelbeeld afgedrukt om maar niet die kant met die lelijke uitlaat te hoeven tonen!
Ik weet, veel van jullie zullen denken; Winfried, dat hoort bij een kist uit die tijd, elke kist met een (gedempte) brandstofmotor had dit, maar ik ben erg gesteld op een mooie neus (net als Obelix op die van Cleopatra)
Maar om er nou een fluitende brushless in te hangen, ging mij wat te ver.
Aangezien De Yellow Jacket (2,26 cc overigens, ondanks dat er .15 op staat) erg weinig gewicht in de schaal legt, had ik besloten dat er best een "beefy firewall" in mocht, en stevige beams er dwars door heen, die ik naar achteren wel versmald heb om meer ruimte te creëren voor de spullen achter het schot.
Als je goed kijkt op de foto's zie je dat ik een strook balsa moest toevoegen bovenop het rompneus gedeelte, anders zou de motordrager er helemaal bovenuit komen voor de juiste motordomp. Nu heb ik toch ook een 6 mm multiplex plaat gebruikt voor de drager, waardoor hij toch wat boven het rompdeel uitkomt. Ik heb daar aan de zijkanten weer wat vanaf gehaald, zodat ik een vlak gedeelte behoud voor de motorkap.