Keuze 1/8 off road buggy of truggy

Hier een close-up vd voorarm. Waar moet ik dan precies iets wegdremelen ?
Of beter, waar zou er 'binding' moeten zijn ?
Alles lijkt vlotjes te bewegen zonder binding bij mij.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om het deel bij de outdrives van het diff;

Bij mij liepen deze aan op de draagarm;

In het ontwerp hebben ze hier keurig een verjonging zitten, net zoals bij de achterarmen. Bij de geleverde draagarmen (en het reserve-set dat ik heb besteld, TG8001) mist deze verjonging en hierdoor lopen de cups aan.

Volgens de boekjes;

eXWqFFI.jpg


En geleverd;

2O9zES1.jpg
 
Mhm... sterk... ik heb wel degelijk de armen zoals de spareset die geleverd is bij U (onderste foto), maar ze raken de cups niet bij mij.

Ik zal even een close-up nemen van de setup en post zo dadelijk de foto.
 
Laatst bewerkt:
Kijk :
Bij mij zit er bijna 1mm tussen.
Om het duidelijk te maken heb ik op de laatste foto er een stukje papier tussen gestoken.

De achteramen zijn idd zoals je aangaf met een versmalling.

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok, ik had daar wat rub. Wellicht door wat speling op het diffcup/tandwiel en de outdrives. Heb je de camber al ingesteld bij je auto? je cvd's zitten net iets dieper in hun cups dan bij mij :)

Nog een dingetje; ik heb de 4 M4X10 schroeven waarmee de aluminium motor/diffhouder vastzitten vervangen door 12.9 exemplaren. De schroeven die erbij zitten zijn van goede kwaliteit, maar geen 12.9. ik had er al 1tje zonder fatsoenlijk kopje. Zeker als je hem vastzet met wat milde loctite is mijn ervaring dat dergelijke schroeven onderin het chassis goed vast kunnen gaan zitten.
 
Ik heb voorlopig alles volgens boekje geassembleerd, nog niets aangepast.
Normaal zitten de cvd's nog iets dieper hoor, maar de foto is genomen wanneer er onder het chassis een blok zat waardoor de wielen de grond niet raakte en dus volledig uitslag van de schokbreker had. In normale rust stand, zit de cvd dieper.
Ik heb net m'n spare part van de voorarmen bekeken en die zijn ook gewoon zonder versmalling.

Alle schroefjes waren bij mij in orde. Geen problemen ondervonden.
De schokdempers waren niet zo goed afgewerkt. Maar meer daarover in het bouwverslag.
Als je wil kan je al even naar de foto album gaan kijken bij m'n profiel.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja... ik heb in de achter diff maar 1 shim gebruikt. Ik kreeg de 2e er echt niet bij.
Zelfs zonder shim had ik geen speling maar heb er 1 shim toch nog kunnen tussen wringen. De 2e was echt niet doenbaar. Bij de frontdiff gingen er wel 2 shims tussen. Met moeite, maar dat ging.
Alles wat aandrijving betreft zit zonder speling.
Wat het stuurmechanisme betreft...tja... daar zit wel wat speling... het is geen competitie wagen dus...ik zal het waarschijnlijk niet eens merken. ;-) (met mijn rij kunsten)
 
Bij het vastzetten van de schroeven heb je ook geen probleem, het gaat in dit geval om het later los kunnen krijgen na intensief gebruik. je wilt niet dat het zachte kopje van je schroefje dol draait. Ik gebruik geslepen inbus sleuteltjes, waarbij de 2,5mm kop ook echt 2,50mm is en alsnog draai je ze rond. Materiaal is gewoon net iets te zacht. Vandaar het advies hier hardere 12.9 exemplaren voor te gebruiken.
 
Ok , bedankt vr het advies.
Ik probeerde de front CVD's die ik extra besteld had achteraan te monteren maar dat ging effe niet.
De originele cups die achteraan in de wielen zitten zijn een stuk langer dan diegene die bij de front cvd's zitten. Hoe heb jij dat opgelost ? (of heb jij ook de originele setup achteraan?)
Ik heb momenteel de orignele achter cvd's gemonteerd.
Heb net m'n body helemaal versterkt met gaas en Shoe Goo. Is nu aan het drogen.
Morgen m'n pakketje met connectors en batterijen afhalen dan kan ik morgenavond solderen en hopelijk al eens een stukje rijden :-)
 
Laatst bewerkt:
De cups zijn korter, maar de dogbone is weer langer. Er zit geen verschil tussen de voorste en achterste cvd's. De maten zijn identiek; Het deel wat in de lagers zit en uitsteekt aan de buitenkant voor de wielmeenemer en de locatie van de crosspin welke de as met de wielmeenemer verbint is helemaal gelijk. Het origneeel is in totaal langer, maar dat is omdat de meenemer voor de dogbone uitsteekt. Tenzij ze iets aangepast hebben, maar dat kan ik mij niet voorstellen?
 
lijkt me ook een mooie auto en volg dit draadje. Heb je al met de auto gereden? Helaas zijn de foto's bij de profielen nog niet te zien.
 
Nog even gekeken naar mijn reserve-onderdelen, (achterste wielnaaf) maar die cvd's passen gewoon achter hoor. Er is niets veranderd, ik denk dat je je laat afleiden doordat de as waar het wiel op zit korter is aan de binnenkant en de dogbone zelf langer. Het is een 1:1 passing en een must have upgrade :)
 
Gelijk heb je Serum.
Heb hem dus eerst in mekaar gezet met de originele achter assen.
Daarna , nadat je gemeld had dat het toch moest lukken heb ik deze vervangen door de extra set voor CVD's die ik besteld had en eureka.... ze passen.
Mhm... weet niet goed hoe ik erbij kwam dat ze niet pastte maar ja....

De Torch heeft z'n eerste metertjes gereden :
Had de snelheid wel beperkt tot 80% in de ESC.



Daarna begonnen m'n wielen wat te wiebelen : ja... banden er bijna afgelopen. Had nochthans gelijmd maar niet over de gehele velg.
Nu dus lijmen over de hele velg blijkbaar.

@ Serum : De velgmeenemers zijn ok maar de velgen zelf zijn iets groter dan 17mm hex, zoals je zei. Het kan wel maar de velgmeenemer zit een beetje gekanteld in de velg zelf.
 
Ik heb de punten gedeeld met Absima en heb een reactie van hun productmanager. Ik wacht nog even af, zal de uitkomst laten weten. Ze hebben in ieder geval een betere service dan een ander RC bedrijf uit Duitsland waar ik ervaring mee heb. :)

Bij deze wat foto's van de vulbus voor tussen de hex en de velg.

probleem is dat de velg van een te zacht materiaal is; dit icm met de speling zorgt ervoor dat de meenemer vroeg of laat doordraait. Misschien is het mooier om een meenemer van .5mm dik metaal te maken. Tot nu toe houden deze vulbusjes het redelijk goed uit, alleen heb ik ze geprint van PLA; dit is taai, maar vrij broos. Misschien nog eens een setje in ABS printen en samensmelten met aceton. Lijkt erop dat de velgen ook van ABS zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20150411_141606.jpeg
    IMG_20150411_141606.jpeg
    52,4 KB · Weergaven: 136
  • IMG_20150411_141613.jpeg
    IMG_20150411_141613.jpeg
    53,7 KB · Weergaven: 153
  • IMG_20150411_141630.jpeg
    IMG_20150411_141630.jpeg
    56,1 KB · Weergaven: 144
  • IMG_20150411_141710.jpeg
    IMG_20150411_141710.jpeg
    55 KB · Weergaven: 153
De eerste Offroad video'tjes
Na +/- 15 minuutjes rijden :
Zowel motor,ESC als batterijen handwarm en lipo's nog op 3.75V



 
Waarom gebruik je hem eigenlijk niet sensored? Is een te mooie optie om niet te gebruiken!

Hoe bevalt jou die stuurservo? heeft hij voldoende kracht om ook op snelheid (15/20km/u) de voorwielen tegen de aanslag te drukken?
 
Laatst bewerkt:
Wel ik had hem eerst sensored aangesloten. In de eerste minuut : poef.... rook uit de ESC.
Hobbyking customer support per chat sessie gecontacteerd. Deze vroeg mij eerst om foto's te maken.
Heb dit onmiddellijk gedaan en doorgestuurd. Daar was niets aan te zien dus vroeg hij of ik er een video kon van maken.
Heb dit ook onmiddellijk gedaan maar ondertussen geen rook meer maar ook geen beweging vd motor meer.
Je zag wel de input vd ontvanger doordat het ledje op de ESC begon te knipperen wanneer ik throttle gaf maar geen motor beweging.
Nadat dit duidelijk was voor customer support werd ik doorverwezen (aaneensluitend) naar een product specialist.
Deze evalueerde m'n video nogmaals en kwam tot de conclusie dat ik een slechte ESC gekregen had. Ik mocht kiezen : refund in bonus punten op mn HK account of een nieuwe.
Ik vroeg een nieuwe want ik had hem echt wel nodig. De product specialist heeft onmiddellijk een nieuwe besteld voor mij op kosten van HK en opgestuurd.
Dit alles was dinsdagavond. Donderdagmiddag stond GLS aan de deur met de nieuwe ESC ! Dat is gewoon schitterende service van Hobbyking !!!
Ik moest zelfs de defecte unit niet opsturen !
Dinsdag +/- 19H : rook uit ESC
Donderdag +/- 14H : nieuwe ESC aan de deur geleverd !
Tijd online met customer support en product specialst : +/- 1u
:D:D:D

Nu de reden : Blijkbaar hebben deze ESC's (de 120 en 150A) problemen met de Turnigy Trackstar 4 polen motor wanneer aangesloten met sensor kabel !
Op het net vind je tientallen mensen waarbij de ESC oftewel is opgeblazen of de motor heeft totaal geen vermogen en snelheid +/- 50% van normaal.
Bij iedereen is de oplossing : zonder sensor kabel aansluiten.
Ik ga het nu niet meer proberen daar ik niet echt het nut ervan inzie. Liever een rijdende auto dan een rokende :p .
De throttle response is heel lineair en de auto kan super traag rijden zonder te 'coggen'. Ook heb ik in de ESC de acceleration op Medium gezet ipv de default High.

Servo is ongelooflijk goed voor zo'n goedkoop ding. Supersterk (+/-15Kg) en supersnel (+/- 0.12s/60° )
In de laatste filmpjes op gras/zand ondergrond : totaal geen problemen met kracht
Op asvalt al helemaal geen probleem.
Zelfs op volle snelheid en je draait alles nr links of rechts: SALTO MORTALE :D , dus ik vermoed dat de servo meer dan sterk genoeg is. Een aanrader !

Absima CR3P zender/ontvanger (WP ontvanger) ook goed !
Heb 1 keer zo ver gereden (schatting : +/- 80 a 100m) dat ik echt niet meer kon uitmaken hoe de auto stond. En alles bleef rustig werken.
Ook zit er een failsafe in de ontvanger ingebouwd die je zelf kan instellen, dus dat is ook meegenomen.

Moet ik ook iets sturen nr Absima of wachten we gewoon even af wat deze mensen U te zeggen hebben ?

En oh ja...voor diegene die het misschien erkende : rijlocatie van de laatste 2 filmpjes : De Schorre in BOOM : in de put waar binnenkort Tomorrowland's Main stage staat opgesteld.
(niet datgene wat je nu ziet. Is iets van een marathon dit week-end).
 
Laatst bewerkt:
Back
Top