Keuze onroad,t blijft lastig FIRST START

Hallo iedereen,

Momenteel ben rijdend met een Tamiya TG10MK1.

Ik ben van plan een nieuwe nitro oroad aan te schaffen,nu heb ik er zelf 3 uitgezocht waarvan ik zeg dat zou wel es iets kunnen zijn:

Kyosho Fazer
Tamiya TGS-R
HPI RS4 EVO

Mijn inziens ongeveer gelijkwaardig, welke zou het beste zijn?

Het idee is om niet meer als recreatief te rijden.(Parkeerplaatsracer)

Natuurlijk ben ik wel opzoek naar wat competatief materiaal,denk aan instellingen chassis, 2 speed transmission ed.

Daar ik best technisch ben mag het natuurlijk ook een kit zijn,echter deze zijn hard to find,iemand idee?

Ik heb er al een aantal dagen naar gekeken en kan maar geen keuze maken.
Natuurlijk zijn alle tips welkom
(ik heb natuurlijk het forum ook wel afstruint en de stickies bestudeerd)

Dank.....

Groeten,

Ton

Laatst bewerkt:
De Fazer is de goedkoopste maar komt standaard zonder versnellingen. een Tamiya ben ik persoonlijk geen voorstander van en de HPI is in mijn ogen de beste keuze van de 3.

Tamiya zou ik ook niet zo snel voor kiezen, hele goede electro auto's maar ik heb geen idee hoe de brandstof versies zijn.

Dan blijven de Kyosho en de HPI over, beiden leuke straat racers, maar prijs technisch niet echt vergelijkbaar. Kijk bij Kyosho ook eens naar een klasse boven de Fazer, misschien is er nog ergens een FW06 te vinden...dat is meer vergelijkbaar met de HPI. Nadeel van de FW versie is dat deze niet meer gemaakt worden en het de vraag is hoe lang je nog (makkelijk) aan onderdelen kan komen.

Boven de FW serie bestaat ook nog de V-One SR, nadeel van deze auto is dat hij snaar aandrijving heeft en dat is niet aan te bevelen voor een parkeerterrein, dan kan je beter een auto met cardanassen hebben.

Kortom, het is een beetje afhankelijk van budget en waar je wilt gaan rijden...maar ik sluit me aan bij Roelof dat de HPI uit dit rijtje de beste keuze is (waarschijnlijk ook de duurste van de genoemde drie).

Aangezien ik eigenlijk wel een nieuwe onroad wil en toch wat kwaliteit dan lijkt me inderdaad de HPI het best,voor zover ik kan vinden zijn daar volop en makkelijk hop up's en onderdeln van te krijgen?

Ik heb ook gekeken in het te koop forum om te vergelijken misschien is dat een optie,echter vind je daar ook modellen die al een tijdje meegaan.
Zijn er bijv voor een mugen seiki prime 12 nog makkelijk delen te koop?
Omdat ik niet al te veel wil uitgeven(upgraden kan later wel) maar wel iets van kwaliteit wil twijfel ik tussen een nieuwe HPI of een gebruikteuit de V One serie

Zoals gezegd zal het meerendeel parkeerplaatsracen zijn, overigens wel asfalt en vrij schoon.

Wat vinden jullie?
Groeten,

(Twijfelaar :-) ) Ton

je zou eerst eens kunnen komen kijken bij de Kyosho klasse. Daar ontmoet je mensen die je iets over de auto kunnen vertellen en nog belangrijker je komt in een groep mensen terecht die allemaal zeer gezellig met onroad bezig zijn. Wanneer ik zou moeten kiezen dan koos ik voor een kyosho. Je kunt dan altijd nog op een circuit gaan rijden wat je auto veel langer doet meegaan en dus uiteindelijk je plezier zal verhogen. En uiteindelijk de mogelijkheid hebt om de wedstrijden mee te doen. Ook al zeg je nu van niet, dat zij ik in het begin ook;)

Ik hepl je met alle plezier als je geinterreseerd bent.

Hoi Djiewie,

Als je zo zeggen ik ga voor een Kyosho,dan hebben we het waarschijnlijk over een uit de V-one series lijkt me?
Dan komt natuurlijk wel het kostenplaatje naar boven (rond de 475 euries nieuw)
dat lijkt me weer een beetje teveel van t goede.
ook heb ik een V One s III gezien die is 359 euries dan

Tjee...zo wordt t wel heel moeilijk

mischien kwalitatief wat beters kiezen.
bvb een team shephert v10. das ook nog eens een van de mooiere autos om te zien

De Kyosho FW-06 doet het ook heel goed op de baan. Hij kan goed meekomen met de V-one series en op de parkeerplaats doet hij het ook heel erg goed. Onderdelen blijven de komende jaren nog wel leverbaar dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Zou zeker een overweging waard zijn dacht ik zo

M.v.g. Mark

Laatst bewerkt:
Hoi Mannuh,

Eerst dank voor de reacties,

Een fw05t rtr is dat wat? die prijs past me namelijk wel :-)

Groeten

Ton

De FW 05 is zeker een prima auto, mijn zoon (10) rijdt er mee in de KWC startklasse en soms vergeet hij wel eens te sturen en gaat er wat kapot. Maar alle onderdelen zijn prima te krijgen en de Kyosho motor is een zeer degelijke motor die wel tegen een stootje kan.
De FW-06 is de opvolger die net iets te duur was voor een beginners auto vond ik maar je ziet ze nog wel hier en daar nieuw te koop staan en is zeker ook een prima auto
Kom eens een keer kijken bij de KWC www.kwc-holland.nl maar pas op dat je niet het beroemde modelbouw virus krijgt want dan is er geen houden meer aan:p:p

Groetjes Gerlof
KWC Team Holland

@ Gerlof,

Dat is nu al te laat!

Heb het al dagen nergens anders meer over hahaha

De "quest" goes on zal ik maar zeggen.

Dus... wie ideetjes of tips of wat dan ook heeft, ik sta er voor open!

Groeten,

Ton

GS Vision RTR ook 2 versnellingen en gaat hard, Voor een goeie 300 euri te koop.

[mod]geen reclame hier je hebt het al vaker laten doorschijnen voor info als sponsor email Robert[/mod]
Haal hem waarschijnlijk zelf ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Djiewie,

Jij slaat de spijker op zijn koppie!

ik had deze ook gezien,echter specificaties kan ik niet vinden.
Zou dit iets zijn voor de eventuele kyosho cup als basis ?
Zo weet ik niet of dit een 2 speed is en of ie min of meer volledig instelbaar is.
Weet jij dat misschien?

Groeten,

Ton

@ Snelle Henk,

Jij bent inderdaad snel :p!

OT

Weet iemand of alle fw05+ chassis het zelfde zijn?
Ik wil n.l. goed bekijken hoe dit in elkaar zit en wat de mogelijkheden zijn.

Groeten,

Ton

Djiewie,

Jij slaat de spijker op zijn koppie!

ik had deze ook gezien,echter specificaties kan ik niet vinden.
Zou dit iets zijn voor de eventuele kyosho cup als basis ?
Zo weet ik niet of dit een 2 speed is en of ie min of meer volledig instelbaar is.
Weet jij dat misschien?

Groeten,

Ton

Zou zeggen even naar de winkel toe rijden. Ik zit ook te twijfelen om hem te kopen , vindt hem erg mooi. Het is bij mij een teambeslissing;) met mijn tankmaatje, vandaar.

Eerst maar es even bellen naar Veenendaal, sdas voor mij dichtste bij.
Weet niet of zij daar deze set hebben namelijk.

Ik zal in iedergeval even berichten hier hoe het er voor staat

Groeten,

Ton

even voor de specs op de kyosho site gekeken, volgens mij is het deze,

Beschreibung
Mit den Genen des Weltmeisters! Der KYOSHO FW-05T Plus ist die Tuning-Variante des bewährten FW-05T und wird als ReadySet inklusive hochwertiger RC-Anlage ausgeliefert. Die Rennambitionen des FW-05T Plus werden durch den serienmäßigen GXR-15 Motor mit 2,5 ccm Hubraum und das nahezu vollständig einstellbare Fahrwerk mit Aluminium-Gewindestoßdämpfern weiter unterstrichen. Teile des Fahrwerks wurden vom Weltmeistermodell V-One RRR übernommen, was für hohen mechanischen Grip und beste Einstellbarkeit sorgt. Der Antriebsstrang verfügt über Allradantrieb mit Kardanwellen sowie eine vollständige Kugellagerung für minimale Antriebsverluste und eine hohe Endgeschwindigkeit. Die Scheibenbremse sorgt für beste Verzögerung und Dosierbarkeit. Mit seiner rennorientierten Ausstattung erleichtert der FW-05T Plus den Einstieg in den KYOSHO WORLD CUP.

Der FW-05T Plus wird als fahrfertig aufgebautes ReadySet komplett mit Fernsteuerung geliefert. Die Plus-Version des FW-05T verfügt bereits serienmäßig über eine Reihe von Tuningteilen, die das Modell für den Renneinsatz im KYOSHO World Cup prädestinieren. Die Sets beinhalten das fahrfertig montierte Modell mit dem KYOSHO Perfex-Fernsteuer-system. Der Antrieb erfolgt durch einen leistungsstarken GXR-15-Ver-brennungsmotor mit Resonanzrohr und Seilzugstarter. Das gesamte Chassis ist vormontiert, die Karosserie ist fertig lackiert, der Dekorbogen ist bereits auf der Karosserie aufgebracht.

Features
• Fahrfertig aufgebautes ReadySet
• Permanenter Allradantrieb
• GXR-15 Motor mit Resonanzrohr
• Komplett kugelgelagerter Antriebsstrang
• Perfex-Fernsteuersystem
• Tank mit Halterungen zur Führung der Treibstoffschläuche
• Hochwertige Öldruckstoßdämpfer
• Hohlkammerreifen 26 mm breit
• Kraftübertragung durch Kardanantrieb
• Fein detaillierte, fertig beklebte und lackierte Karosserie
• Hochwertige Alu-Öldruckstoßdämpfer aus dem V-One RRR
• Spurstangen mit R/L-Gewinde
• Kardangelenkwellen, vorn
• Querlenker hinten, oben mit R/L-Gewinde
• Servolenkgestänge mit R/L-Gewinde
• Hintere Achsschenkel aus dem V-One RRR
• Tuning-Stoßdämpferfedern

Erforderliches Zubehör
• 12 St. AA-NiMH-Akkus (8x Sender / 4x Modell)
• Ladegerät
• Treibstoff Cool Power Sidewinder 16% Nitromethan

Zielgruppe
ambitionierte Racer

Back