Keuze onroad,t blijft lastig FIRST START

Ik heb quartel gebeld,
Auto heeft in iedergeval 2 speed er is een 27 mhz zender bij ook startbenodigheden maar daar moest ik niet te veel van voorstellen.

hmmm.....

Ton, hebben ze hem op voorraad , hoeveel, want er lezen meer mensen dit forum en hij kost minder dan op de kyoshosite dus mogelijk een aanbieding. Voor mij even niet is de beslissing. Mogelijk voor volgend jaar maar eerst de aankomende tijd afwachten.

Schroom niet om ons vragen te stellen of wanneer je zin hebt kom even langs en meld je even op de aankomende kyosho wedstrijd de 28 augustus bij de MACH heemstede. Maakt niet uit wat je koopt voor auto hoor.;)
Maar alleen kyosho autoos doen mee met de kyoshocup helaas.

Tja,

Het risico is dat een oplettende meelezer het idee krijgt om deze aanbieding te kopen.
Natuurlijk is dat dan jammer, echter is het geen "witte brood" zoals ik dat altijd zeg.
Ik heb ook nog de keuze van aantrekkelijke gebruikte wagens van forumleden.
Ik ben er nog niet uit *zucht* :???:

ongeacht wat voor auto het wordt ,in ieder geval ben ik vooralsnog wel voornemens eens bij de kyosho cup te gaan kijken, je ziet dan ook wat mensen van hier.
Je kunt er nooit slechter van worden lijkt me zo.

Hmmm....ik ga mijn oude trouwe Tamiya eens opgeng brengen.....

Groet,

Ton

Als je komt kijken kunnen we je alles over de FW of over andere kyosho auto's;)
We zien je dan wel een keer verschijnen.

M.v.g. Mark

Tja,

Het risico is dat een oplettende meelezer het idee krijgt om deze aanbieding te kopen.
Natuurlijk is dat dan jammer, echter is het geen "witte brood" zoals ik dat altijd zeg.
Ik heb ook nog de keuze van aantrekkelijke gebruikte wagens van forumleden.
Ik ben er nog niet uit *zucht* :???:

ongeacht wat voor auto het wordt ,in ieder geval ben ik vooralsnog wel voornemens eens bij de kyosho cup te gaan kijken, je ziet dan ook wat mensen van hier.
Je kunt er nooit slechter van worden lijkt me zo.

Hmmm....ik ga mijn oude trouwe Tamiya eens opgeng brengen.....

Groet,

Ton

Blijft altijd moeilijk, zijn zoveel leuke auto's.

Wij rijden hier on-road op een parkeerplaats, er is er 1 met een FW-06 en die was aan het racen tegen 2 inferno GT2's was mooi om te zien dat de FW-06 net even iets sneller weg is uit de bocht, die man kon de rest aardig voorblijven. Zit eigenlijk maar 1 recht stukje in, de rest is allemaal bochten. De inferno's tegen de FG trucks is ook mooi om te zien aardig aan elkaar gewaagd. Dat maakt de zondagmiddag weer leuk.

In principe gaat het zoals al eerder gezegd in eerste instantie om parkingracen,natuurlijk is het leuk om in competitieverband te rijden(heb zelf een aantal jaren fanatiek geraced met slotcars).

Tegen de tijd van Kyosho cup gooi ik wel een berichte de lucht in,misschien kunnen we dan iets afspreken?

Mijn oude trouwe Tamiya TG10MK1 doet t nog steeds leuk op de parking, maar zeker gewoon op t lekker grote fietspad bij ons voor de deur.
Ik spaar t autootje de laatste dagen wel een beetje, tis zonde als ie stuk loopt.
Had overigens wel t maximale eruit gehaald door hem erg arm te zetten.

Tis dan ook tijd voor pensioen voor t wagentje:p
Meteen maar weer een vraagje : Het idee is om mijn oude autootje aan mijn zoontje te geven (8 jaar) kan je een nitromotortje afknijpen zodat ie niet zo snel rijd voor zo'n jochie?
Hij heeft wel ervaring met stuurwielzenders( heeft zelf een electro auto uit de allergoedkoopste versie van Tamiya)

Overigens gaat de "quest" gewoon door:p

Groeten,

HSN Rijker zetten is een optie ja,maar ik ben ook zuinig :p
Aan de andere kant zovaak zal t jochie er niet mee rijden :p

Overigens is de "quest" nog steeds niet ten einde....

Groeten,

Ton

Hallo iedereen,

Is een fw-05t plus rtr "out of te box" klaar voor een start in de gp start klasse van kwc?Of moet ik dan eerst nog allerlei tuning gaan doen en kopen?

Ik heb de hele site van kwc uitgeplozen....en jahoor...het leed is geschied....

Zoals Gerlof al zei,pas maar op voor t modelbouwvirus......

Groet,

Ton

Kijk even op de tuningslijst voor de GP-Start klasse...zoveel mogelijkheden tot tuning zijn er niet en dat is (volgens mij) ook niet de opzet van de GP-Start klasse. Dus gewoon auto uit de doos halen en rijden maar. Belangrijkste nuttige tuning lijkt mij de electronica, dus snellere servo op stuur (eventueel op gas) en wellicht een 2,4 Ghz zender/ontvangerset.

Tuninglijst 2011

Als ik het goed begrijp, zijn servo's vrij?
Laat ik nu geen verstand hebben van snellere servo's.
In iedergeval begrijp ik dat met een fw-05t plus best "leuk"kan mee doen (lees in de weg rijden)

Groeten,

Ton

Ik zit ook te twijfelen om hem te kopen , vindt hem erg mooi. Het is bij mij een teambeslissing;) met mijn tankmaatje, vandaar.

Hou toch op man
icon10.gif
icon12.gif

Je kunt met de standaard FW-05 prima meedoen in de startklasse.
Je mag maar een paar dingen tunen aan de auto, lees hiervoor het reglement.

Zou leuk zijn om weer een nieuw gezicht te zien in 1 van onze klassen.

M.v.g. Mark

Hoi iedereen die mij met raad en eventuele daad (eh...laat maar! :p )bijstaat in mijn "quest",

Ik kan wel zeggen dat ik aardig gebeten ben door het beestje wat modelbouwvirus heet.
Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat er te lezen is.
Zeker lijkt het leuk om ook kwc te rijden,echter ik wil niet "in de weg" rijden dus dacht ik waar kan je oefenen cq trainen en ook een beetje hulp hebben met je auto?
De basis staat in Wijk bij Duurstede.

Tips? meer dan welkom!!!

Groeten,

Ton

ik zou zeggen utrecht de RACO. Is een zeer leuke baan om te rijden.
Heb je al eens gereden met een rc auto dan heb je de bediening al door en kan je op de baan het circuit gaan rijden. Of bij de MACH, dan kan ik je eventueel op gang helpen als je het wil met wat tips. Of een van de kyosho jongens komen even langs. Volgens mij is Jos lid bij de RACO. die rijd ook kyoshocup.

Joop, tankmaatje zei nee, wel jammer.;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed begrijp, zijn servo's vrij?
Laat ik nu geen verstand hebben van snellere servo's.
In iedergeval begrijp ik dat met een fw-05t plus best "leuk"kan mee doen (lees in de weg rijden)

Groeten,

Ton

Ik gebruikte de savox servo 1257 geloof ik iig 8kg bij 0,07sec dacht ik.
Nu heb ik de low profile die is iets langzamer maar wel sterker. Even op hun site kijken voor de zekerheid.

Hoi iedereen die mij met raad en eventuele daad (eh...laat maar! :p )bijstaat in mijn "quest",

Ik kan wel zeggen dat ik aardig gebeten ben door het beestje wat modelbouwvirus heet.
Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat er te lezen is.
Zeker lijkt het leuk om ook kwc te rijden,echter ik wil niet "in de weg" rijden dus dacht ik waar kan je oefenen cq trainen en ook een beetje hulp hebben met je auto?
De basis staat in Wijk bij Duurstede.

Tips? meer dan welkom!!!

Groeten,Ton

In de weg rijden, dat is bij de KWC onmogelijk aangezien de start-klasse ook echt een beginners klasse is voor alle leeftijden.
Op het moment rijden ze van 10 tot 30+ en mischien beledig ik nu wel een paar mensen(toch wat jonger).
In iedergeval is het hoofddoel lekker racen met elkaar op de prachtige circuits die Nederland rijk is.
En uiteraard is de 1 fanatieker als de ander maar dat hoort erbij.
Ik kan mij goed voorstellen dat je eerst een paar rondjes wil rijden op een circuit om te kijken of het allemaal wil lukken.
Je kan ook een dagje gastrijden om te kijken of het wat voor je is. Als je dan afspreekt met iemand die je op weg kan helpen komt het helemaal goed.

Groetjes Gerlof

Dag iedereen,

Ik had gister de knoop doorgehakt! keuze gemaakt en auto besteld
De keuze is gevallen op een fw05t plus met Ferrari Body
Quartel Modelbouw - KYOSHO FW-05T+ 4WD RTR (Ferrari Scuderia)
De auto die Djiewie gelinkt had dus.
Er was er nog een (de allerlaatste) in Pijnacker bij Quartel.....
Echter zojuist ben ik gebeld en er was blijkbaar een foutje in hun systeem,de auto is helemaal NIET! leverbaar:( Balen!
Nu heb ik een aanbieding gehad... fw06 met porsche body.....

Nu weet ik het helemaal niet meer!

Groeten,

(teleurgestelde) Ton

Laatst bewerkt:
Back