Al enige tijd mis ik het werkelijk bouwen van een model. In de loop van de jaren heb ik vele modellen gebouwd,meestal F3A en f3AX (M) modellen.
Tegenwoordig zijn alle F3A modellen alleen monteren.
Schaal is altijd een wens geweest om later te gaan doen. Eerst maar eens goed leren vliegen.
Na 20 jaar F3A vliegen moet het wel goed komen.
Gisteren mocht ik even een prachtige 5 en een 3 cilinder motor van Dick vasthouden en het begon toch wel te kriebelen.
Ik heb maar 3 sport schaal modellen gebouwd, een Zlin 226A een Saab Safir en een Tiger Moth.
Een week daarvoor kreeg ik een uitnodiging voor de Warbird meeting 2016 in Oss.
Mijn Ultimate is wel een replica van een echt model maar toch.
Wekenlang ben ik al de sites aan het afstruinen wat te bouwen.
In ieder geval een model met een brandstof 4 takt motor. Het liefst een lijnmotor ,4 cilinder, 80-100 cc.
Een warbird, maar dan een wat minder bekende.
Via een Russische F3A site bladerde ik wat door en zag een paar prachtige modellen, een LA 7 een MIG 3 en een Jak 3.
http://www.rc-composit.com/en/planes/56-jak-3-kit.html
Te koop als kit ,CNC gesneden en geschikt voor 80 CC.
Zijn deze kits bekend in de schaalwereld?Zijn er ervaringen mee.
Mijn bedoeling is een echt schaalmodel te maken.
Tegenwoordig zijn alle F3A modellen alleen monteren.
Schaal is altijd een wens geweest om later te gaan doen. Eerst maar eens goed leren vliegen.
Na 20 jaar F3A vliegen moet het wel goed komen.
Gisteren mocht ik even een prachtige 5 en een 3 cilinder motor van Dick vasthouden en het begon toch wel te kriebelen.
Ik heb maar 3 sport schaal modellen gebouwd, een Zlin 226A een Saab Safir en een Tiger Moth.
Een week daarvoor kreeg ik een uitnodiging voor de Warbird meeting 2016 in Oss.
Mijn Ultimate is wel een replica van een echt model maar toch.
Wekenlang ben ik al de sites aan het afstruinen wat te bouwen.
In ieder geval een model met een brandstof 4 takt motor. Het liefst een lijnmotor ,4 cilinder, 80-100 cc.
Een warbird, maar dan een wat minder bekende.
Via een Russische F3A site bladerde ik wat door en zag een paar prachtige modellen, een LA 7 een MIG 3 en een Jak 3.
http://www.rc-composit.com/en/planes/56-jak-3-kit.html
Te koop als kit ,CNC gesneden en geschikt voor 80 CC.
Zijn deze kits bekend in de schaalwereld?Zijn er ervaringen mee.
Mijn bedoeling is een echt schaalmodel te maken.