Kinderspeelgoed

MiniX is een leuke upgrade tov dat picooz ding. In ieder geval een gyro, dus meer controle. En deze vliegt dacht ik tegen de 10 minuten, dus meer plezier van je accu. Maar is het met de huidige dollarkoers wel interessant om dit uit Hong Kong te laten komen? Ben je met verzenden en eventueel de douane niet meer kwijt dan wanneer je hem in NL koopt?

Het Picootje is nu zo goed als ter ziele, was leuk dat "gecontroleerd crashen". Maar nu over naar het "echte" werk. Mini-X 6025-1 coaxiaal is reeds shipping vanaf China, leuk als die ook echt aankomt, als die niet aankomt ook prima.

FP mini met Gyro is wat ik moet hebben.
Solo pro is wat zwabberig volgens mij, Blade MSC is crashproof en wat stabieler en de Walkera CB100 heeft minder ruimte nodig om op te stijgen volgens youtube filmpjes (=stabieler).

Heeft de CB100 een Gyro of toch maar beter gaan voor de grotere CB180 :newbie:

Laatst bewerkt:
Het verstandigst is toch eerst een 4 channel coax leren beheersen, en dan pas de stap te maken naar single rotor. Er zit een wereld van verschil tussen dit speelgoed, en zelfs de 6025 en aanverwante helitjes, die net even wat beter zijn dan dat picooz dingetje wat je hebt, en iets met een staartrotor zoals de Solo Pro. Een Blade MCX zou wel een leuke opstap zijn, of de Nine Eagles tegenhanger, de gewone Solo, die je ook in diverse andere varianten kunt vinden, zoals de Merlin Tracer 60 bijv.

Er loopt trouwens ook een draadje wat speciaal gaat over het kiezen van je heli: hoe-bepaal-je-de-keuze-van-een-micro-heli

En staar je niet teveel blind op Youtube filmpjes. Niet iedereen die zegt een beginner te zijn en zijn of haar "eerste" vlucht maakt met een relatief ingewikkelde nieuwe heli, is ook daadwerkelijk beginner. Je kan een indruk krijgen van wat een heli kan, maar de piloot bepaalt ook veel. Zelfs een ultra stabiele coax kun je laten crashen als je je best doet, en dan bedoel ik niet op 5 meter hoogte gas uit. Je kan door de verkeerde stuurbewegingen hem zo als een dood vogeltje naar de grond laten storten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het valt op dat men FP mini heli's meestal vanuit de hand laat opstarten, en als het vanaf de grond gaat in enorme ruimte's. De CB 100 zie je dan wel regelmatig vanaf de grond starten en landen.

Coaxiaal wil ik eigenlijk overslaan, leuk voor erbij maar heeft weinig met heli-vliegen te maken.

Blade (M)SR spul heeft mijn voorkeur, maar denk dat Walkera net ff beter is.

Kwaliteit mag wat kosten, is dus geen issue voor mijn keuze.

Nee mini X heeft lekker veel met heli vliegen te maken...;-)
Met alle respect, maar ik denk dat je jezelf overschat ALS je eventueel groter wilt...;):D

COAX (de grotere dan) zijn bijna Dé basis om het toch wel het echte vliegen onder de knie te krijgen, en door te groeien.
Je moet er naar mijn ervaring toch wel in groeien. En anders ben je een natuurtalent... (kan natuurlijk)

Wat betreft de You-Tube filmpjes....Het beeld is geduldig.
Je kent de kwaliteiten van de vlieger niet, Weet jij veel of hij al jaren een wedstrijd of 3D vlieger is, en nu ff een coax heli promoot 8O
Maarja als geld (zoals jij eerder zei) niet echt een rol speelt is het het proberen natuurlijk waard...
(niet rot bedoeld overigens) ;)

Hou ons in ieder geval op de hoogte van je ervaringen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het valt op dat men FP mini heli's meestal vanuit de hand laat opstarten, en als het vanaf de grond gaat in enorme ruimte's. De CB 100 zie je dan wel regelmatig vanaf de grond starten en landen.

Een single rotor hangt altijd een beetje scheef door de zijwaartse druk van de staartrotor. En als je vlak bij de grond scheef hangt, ga je natuurlijk als een gek naar 1 kant glijden door het grondeffect. Je kan met een single rotor best wel netjes opstijgen en landen, maar het vereist meer dan alleen maar langzaam gas geven. Uit de hand starten scheelt dan, vooral als je weinig ruimte hebt om het zijwaarts glijden af te vangen.

Ben verstandig geweest en een coaxiaal gekocht: Easy Copter metal XS
Ging voor deze: 2 Brothers RC - Bussum
Helaas uitverkocht, zijn grote broer was wel op voorraad en na twijfelen over een solo pro uiteindelijk het rebranded broertje van de Robbe voor dezelfde prijs als de Robbe Blue Arrow meegekregen. Helaas waren de lipo's ook uitverkocht, 2 stuks worden nagestuurd.

Ben nu aan het wachten tot de batterij opgeladen is...

Handleiding al 3x doorgenomen en nog steeds geen groen licht op de lader.

Volgende logische stap kan de FP Robbe uit dezelfde serie zijn, maar denk toch dat het een blade mSR wordt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Eerste meters zijn gemaakt, nu weer een uur wachten..

Wel ff wennen aan mode 1 (is om te bouwen naar 2), maar het ging redelijk.
Apparaat heeft wel redelijk veel trim-aanpassing nodig om stil te blijven hangen, is gelukt. Volgende accu-lading kan het echte werk beginnen :p

Verstandig, je moet een redelijk natuurtalent zijn om van een speelgoed heli direct met een FP om te kunnen gaan.

Gaan we trouwens alleen nu we het over heel ander materiaal hebben niet teveel offtopic?

Als je een PicooZ weet te beheersen wordt je blij van elke coax heli. Voordeel van een PicooZ is dat je continue kan vliegen vanwege korte laadtijden, nadeel is dat het alle kanten opzwabberd. Elk nadeel heb een voordeel:D

Ben wel blij met een shop in de buurt (RC-Brothers, Bussum), lopen wel veel werknemers achter de balie op zaterdag. Moet ook kunnen met 2/3 man.

lol

m'n eerste mini coaxiale helis waren ook totaal niet te controleren.... heb nu een paar met gyro.. whow wat een verschil ;)

lol

m'n eerste mini coaxiale helis waren ook totaal niet te controleren.... heb nu een paar met gyro.. whow wat een verschil ;)

Dat het maar snel volgende week mag worden.
10 minuten knallen en vervolgens 1,5 uur wachten voor de volgende 10 minuten vliegplezier. E-Flight snapt het en levert gewoon een brute lader mee die ook outdoor op batterijen gebruikt kan worden.

Robbe en Easy Copter, ga je schamen.

Zonder gyro mag je inderdaad ook gerust tot speelgoed rekenen, echt gecontroleerd vliegen is in principe onmogelijk.

Trouwens, er zijn meer merken met laders die meer dan 1 accu tegelijk aankunnen. Nine Eagles heeft een duo-lader, en het is natuurlijk altijd aan te raden een paar extra accu's te hebben. Dan kun je wat langer vliegen, en opladen duurt ongeveer 30 minuten.

Zonder gyro mag je inderdaad ook gerust tot speelgoed rekenen, echt gecontroleerd vliegen is in principe onmogelijk.

Trouwens, er zijn meer merken met laders die meer dan 1 accu tegelijk aankunnen. Nine Eagles heeft een duo-lader, en het is natuurlijk altijd aan te raden een paar extra accu's te hebben. Dan kun je wat langer vliegen, en opladen duurt ongeveer 30 minuten.

Nine Eagles is plastic rommel, metaal is wat je wil.

Extra 1000 ma accu's waren niet op voorraad en worden nagestuurd.

Metaal heeft voordelen, maar ook nadelen, zoals verbuigen. Een Blade MSR is trouwens standaard ook vooral plastic, wil je een metalen swashplate, dan moet je die er apart bij kopen en erin zetten.

Ik heb zelf ervaring met de Solo coax van Nine Eagles, en dat ding is niet stuk te krijgen. Een keer met teveel wind buiten geprobeerd en een paar keer hard gecrasht toen ik met de wind in de rug de controle verloor. Enige schade een scheurtje in de canopy, wat bij elke heli vaak het kwetsbaarste deel is, en achteraf constateerde ik een licht verbogen inner shaft. Geen kapotte rotorbladen, tandwielen, swashplate, linkjes etc. Dus zo slecht is dat spul nu ook weer niet. :cool:

De eerste bladwissel is een feit, slalomparcours om de lamp is een slecht plan als je net wakker bent :rolling:

Resultaat: kromme flybar en een hap uit het blad.

Back