King Hauler & Kiptrailer, klaar!

  • Topicstarter Topicstarter Stefan666
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan666

Guest
De kip-trailer,
nog wel wat werk aan,
maar het einde voor t spuiten nadert dan nu toch wel een beetje!

T1.jpg


T2.jpg


Stefan
 
Op een bestaand Tamiya chassis gemonteerd??

Ziet er goed uit! Zelfbouw?

Welke kleurencombinatie gaat ie gespoten worden?

Arnold
 
Goeieavond,
Ehm, nee, allemaal eigenbouw (chassis & kipmechiek) , maar niet door mij hoor.
Heb het als een ruwbouw gekocht.

Als ik me niet vergis staat er op het linkje ook een foto "hoe je hem krijgt"
Zonder assen enz.

De rest , spatborden, reservewiel houder en nog wat klein spul is van eigen hand.
Het enige wat "fabrieks" tamiya is , zijn de assen & wielophanging en de kingpin.

Kleuren, ben daar nog niet helemaal over uit,
Moet samen gaan met een King Hauler, misschien in de kleuren van m'n baas (scheerders bv) , maarrree... ja..

Er nog niet helemaal over uit eigelijk!
Zat ook nog te denken om de bak te polijsten, maar dat word denk toch wel heel veel werk haha.

Stefan
 
Owkeee, update , de kleuren zijn heel anders geworden, kreeg
een hersenscheet en besloot voor werkverkeer-geel te gaan met
wat groen voor "t luxe"

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=33774&sid=1546

onder de link, foto's en meer info voor de geinstresseerde.
Nu nog wat plakplaatjes er voor maken en wat kleine details
afwerken.

ow, en niet te vergeten.. de bijpassende trekker, die moet ook nog
(om) gebouwd worden.

Mvg, Stefan
 
Klaar :)

kip1.jpg


kip2.jpg


kip3.jpg


kip4.jpg


kip5.jpg


In het kort, zo ongeveer alles in allu, ook de velgen,
olieschokdempers, nu nog even de bijpassende trekker bouwen!

Stefan
 
Hoe zit die aansluiting van de verlichting aangesloten op de truck.
Het lijkt mij zo dat dan de trailer niet kan draaien maar dat zal wel niet kloppen.

Gr Kor
 
Morgú !

die zitten vlak op de kop-plaat, de bekabeling komt er onder uit,
nét genoeg ruimte er onder onder de koppelplaat om aan/af te koppelen zonder de bekabeling te raken.

De stroomkabels komen hoog uit de trekker, met een "verend dingentje" om de kabels met het draaien vrij te houden,
net zoals we doen met de echte kippers, alleen in dit geval een iets dunner elastiekje waarschijnlijk 8)

Deze trailer is gebouwd om vies te worden, dus een minimale hoeveelheid aan bekabeling en electronica was het doel,
ook geen gewone verlichting, vooral omdat de trekker ook geen verlichtings set heeft :wink:

Zodra de speedliner klaar is, gaat er begonnen worden met de trekker,
de speedliner heeft even voorrang, over 2 weken moet ie aan een wedstrijd meedoen 8O nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te doen!

latex, Stefan
 
ik vind het een hele mooie trailer
alleen dat gele plaatje wat voorop zit
vind ik niet zo fraai
heeft dit ook een functie of is 't gewoon opvullen van het chassis?

groetjes wesley
 
hee, ja, dat is inderdaad niet het schoonste punt aan de hele trailer, geheel mee eens.
Deze is noodzakelijk om de king pin goed met het chassis te verbinden. (soort sandwich constructie)
Ook al gekeken of hij smaller kan, alleen doet dat nou niet bepaald de sterkte goed van de bevesteging.
En, die geschatte "over de 4 kilo" moet toch wel een beetje houvast hebben.

In de toekomst kijken of het een beetje op te vullen is, of een nep-cylinder misschien monteren.
(Normaal zit de hefcylinder op deze plaat gemonteerd).
Helaas is een "echte hydroliek" kipper me momenteel nog wat te prijzig om te bouwen.

Latex! Stefan
 
wat voor een trekker komt ervoor???

Voor de rest een zeer geslaagd project noem ik dit. een simplele kipper trailer hoeft niet lelijk te zijn.
 
Moooorrrgú !
Een King Hauler komt ervoor, daar gaat bijna aan begonnen worden,
al is de hoofdzaak (chassis) al klaar.
Nu nog een bult spuitwerk & electronica erin schroeven.


Zo, en nu weer door, bieten karren met de 1:1 kipper's :)

Stefan
 
ey stefan
ik had nog een vraag welke motor met welke overbrenging heb je
in de kippertrailer liggen
en wat is de dikte van de spindel?
groetjes wesley
 
Smiley, yep , lekker lomp :)
En had toch een extra as nodig op de voorwagen, vond het er wel
bijpassen.
Bullbar erop, wat opleuk-spul , L.E.O (lomp en onbehouden :) )
Economie/stroomlijn hoeft niet altijd natuurlijk.

Dat er hier nog 2 ongebruikt stonden deed ook wel mee aan de beslissing :wink:

wesley,
motor, geen idee specs 7,2 - 14V , overbrenging wou de duitser me niet vertellen ,
Ook niet zo'n behoefte om het open te schroeven, het werkt nu goed.
De spindel is 12mm in doorsnede, (RVS)

Latex! Stefan
 
stefan zou je als je in de mogelijkheid bent een fotootje kunnen maken van de kipper in gekipte toestand
en een fotootje van de motor

groetjes wesley
 
Back
Top