Hallo Allemaal,
Uiteraard wil ik dit zelf ook gaan gebruiken natuurlijk
Ik had vorig jaar al een semi-dieplader van iemand overgenomen en daar zitten nu nog starre assen onder.
Nu ben ik maar even aan het tekenen gegaan, met dit als resultaat:
De onderste is er even als indicatie, als de as in zijn stuur-stand staat.
De maximale hoek van de achterste as, is ongeveer 55° van de binnenste fusee.
(of dat die hoek ook mechanisch haalbaar/nodig is, geen idee)
De bovenste as zit overigens aan de kant van de truck.
Ook is duidelijk te zien, dat de stuurstangen tussen de fusees allemaal een aparte lengte hebben.
Dit heeft te maken met de juiste uitslagen, zodat het verscheel tussen beide fusees van die as kloppend blijft.
Edit: hier een afbeelding, hoe dat die posities zijn bepaald:
Het voordeel van het uittekenen; is o.a. dat ik dadelijk de stuurstangen alvast op de juiste lengte kan maken.
Alleen de 2 stuurstangen van "as naar as" zal handmatig bepaald moeten worden.
Hier ook mijn opstelling voor de KingPin:
Meest linker tekening is het zij-aanzicht en die andere 2 zijn boven-aanzicht.
De groene schijf is het deel wat draait om een messing-bus...
Hiervoor gebruik ik een enkelzijdige printplaat, i.v.m. de mogelijkheid om erop te kunnen solderen.
Daarop komt o.a. een stukje messing U-profiel en daarop zit een kogelkop bevestigd...
Middels een stuurstang wordt de draaiende beweging omgezet naar een schuivende beweging...
Het lichtgrijze onderaan is een schuif-potmeter, deze zit direct met die stuurstang verbonden.
Op de groene schijf komt ook het deel van de wig, ook deze kan daarop worden gesoldeerd.
Dit zal een stukje messing L-profiel worden, met daarop een montage mogelijkheid voor de wig.
Het lange deel van die L-profiel, steekt door die gevreesde gleuf...
Hieraan zit dan de wig bevestigt...
Die wig valt dan uiteindelijk in de V-vorm van de schotel en zorgt daardoor dat de groene schijf meedraait.
Het voordeel van deze opstelling is o.a., dat er kan worden gewisseld tussen diverse KingPins van diverse merken. (tamiya/wedico enz...)
Ook de wig wordt demontabel gemaakt, zodat deze ook verwisseld kan worden.
Zodra de ombouw van start gaat, open ik daarvoor een aparte topic...