KISS en ULTRA ESC's 12/18/20/30a + Oneshot(125)

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Piet Baas, 9 jan 2015.

  1. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  2. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Dacht dat die er al waren, sterker nog ik dacht dat ik ze al op MN quad had ondersteboven fpv ;)
     
  3. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  4. DRONE ROOKIE

    DRONE ROOKIE

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    237
    Iemand een idee waar je nog Kiss 18a esc kan kopen? Iemand een update over de Kiss 30a?
     
  5. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    RTF HugESC 12Amp heb het geheel om geprogt naar blh 13.1 en moet zeggen vliegt best ok loop nog wel weg dat moet er nog ff uit.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ze lijken allemaal foetsie :) wel 1 of ander mafkees op MP die er 35 euro p/s voor vraagt....ha ha ;)
     
  7. timgoesusa

    timgoesusa

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    27
    Ja die koopt cobra motors ook allemaal op.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. Ploegie

    Ploegie

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Noord-Holland
    Misschien een stomme vraag maar kan je de kiss 18a ook instellen zoals via bheli software? Of moet het juist via bheli suite?
     
  9. m00st

    m00st

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    1.142
    Locatie:
    regio Den Haag
    KiSS ESCs draaien op eigen firmware en zijn niet te flashen. Vooralsnog is het ook nog niet nodig geweest..

    Enige instellingen die je kan doen zijn draairichting en oneshot en dat moet via soldeerjumpers
     
  10. Ploegie

    Ploegie

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Noord-Holland
    Oké top... Thanks
     
  11. timfpvrace

    timfpvrace

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    54
    ok ik gebruik inmiddels op allebei mn minis 18amp kiss esc's maar ben er tot nu toe alleen maar blij over de vlieg eigenschappen en niet over de kwaliteit. 1 esc is na 5 vluchtten warm geworden en als ik m nu doormeet zit er kortsluiting in en geen weerstand op de motor pads.

    Een andere word ook heel heet.(allebei met het aansluiten van de batterij al). Alleen zit daar geen kortsluiting in. Maar geeft nog weerstand op de motor pads en de led knipperd snel. Iemand hier ervaring mee? Thnx!!
     
  12. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit is inderdaad een super leuk alternatief voor de (dure) kiss escs. Dit zijn overigens gewoon DYS SN20A escs, ge rebranded naar rctimers. Je kan er zowel met SimonK als BLheli mee vliegen en ze ondersteunen regenerative breaking en one shot.

    Zijn ook gewoon in NL te koop op een aantal plekken!
     
  13. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Je moet de KISS esc's HEEEEL goed schoonmaken met alcohol.
    Daarna heel goed inspecteren of er nergens nog losse tinbolletjes zijn.

    Ik had na het goed schoonmaken met een harde borstel en alcohol nog een paar tinbolletjes gevonden.

    ook:

    -Niet alleen een krimpkousje er overheen en op het frame tierappen, schuim boven en onder de esc doen en tape er omheen werkt voor mij:
    tape
    schuim
    KISS met krimpkous
    schuim
    arm
    tape

    - Veel mensen op RCGroups hebben het over coaten van de ESC's. Ik gebruik het zelf niet omdat ik niet weet wat ze gebruiken. Toen ik er naar vroeg werd er doodleuk gezegd dat ik maar even door het draadje heen moest lezen... á 280 pagina's.

    -PID's niet te hoog, krijg je kleine micro oscillaties. als de motoren warm worden tijdens hoover moet je de P iets omlaag doen en opnieuw checken.


    Ik heb nu 2 18 amp KISS escs in rook zien opgaan, 1 bij een harde crash en 1 tijdens een LOS hoover (welke ook een motor in rook liet op gaan). als er nog één op een dubieuze wijze in rook op gaat ga ik over op de SN20A met BLHeli.
     
    timfpvrace vindt dit leuk.
  14. Ploegie

    Ploegie

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Noord-Holland
    Dennis.. Heel vervelend dat het niet lekker afloopt met je kiss... Als ik problemen heb met mijn 18 amp . Zal ik het posten... Morgen me maiden als ik niet bij grand ma zit ...
     
  15. timfpvrace

    timfpvrace

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    54
    Weet iemand wat het betekend als het led lampje knipperd en blijft knipperen.De esc bij startup geen geluid maakt En hij heet word?
    Rara wat is het?

    Denk misschien is het knipperen een signaal dat er iets is. Flyduino geeft geen antwoord op mn mail. En het staat niet in de gebruiksaanwijzing. Heb op tinbolletjes geïnspecteerd maar kan nix vinden.Ik gebruik de kiss in Krimpkous en flexibele lijm eronder die de vibraties meteen tegen houd. dus geen tie-rips of zoiets. Ook geen schuim nog.
     
  16. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Niet gecalibreerd?
     
  17. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Ik heb nu met mijn huidige 18A KISSes al ruim 20 lipo's probleemloos leeg gevlogen en meerdere crashes gehad. Afkloppen!

    De DYS sn20a's liggen sowieso al klaar :D.
     
  18. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Geen idee of het hier ergens al staat maar wat ik heb kunnen lezen zijn de volgende dingen over t algemeen aan te raden om problemen zoveel mogelijk te voorkomen.

    1: Condensatoren op de ESC of Lipo draden solderen, die KISS esc's houden niet zo van voltage verschil. (Zie handleiding KISS ESC's voor speccs)
    2: De ESC's grondig schoonmaken met schoonmaak alcohol nadat je klaar bent met solderen.
    3: Deze is misschien heel logisch echter lijken de ESC's niet heel erg crash bestendig te zijn. Bevestig ze op wat schuim en doe er krimpkous omheen. Zorg ervoor dat ze goed aan je frame vast zitten en check ook even of je props bij een crash er tegenaan kunnen tikken. Soms buigen je props namelijk bij een crash ver naar beneden en raken ze de ESC. Evt. verder er vanaf plaatsen of één of andere bescherming maken.

    Ik heb ook al ruim 20 Lipos gevlogen zonder problemen en met veel crashes.
     
  19. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Nu weer na een 40-50 Lipo's een KISS in mid flight kapot.
    Heeft gelijk ook weer even een cobra om zeep geholpen... de 3e al.

    De DYS sn20a lagen al klaar dus de KISS gaan de kliko in.
     
  20. Wishjuh

    Wishjuh

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    149
    Is er al een topic voor de DYS escs? Heb ze ook bestelt en leek me dat Boris er al een tijdje mee aan het vliegen was.

    Hoe zijn de ervaringen?

    Ik heb niet zoveel van m'n kiss escs kunnen ervaren want heb nog steeds moeite me quad in de lucht te houden. Oefen te weinig :(
     

Deel Deze Pagina