In het schaal forum al een voorzetje gedaan, ook hier bij de turbines eindelijk weer wat tijd om eens wat te doen.
Vanuit ander draadje;
Hobby 3 jaar bijna niets aan gedaan, erg turbulente tijden achter de rug. In hele korte notendop; Promotie op werk, emigreren naar zuid-Duitsland, pa overleden 2 jaar geleden, baan kwijt door faillissement, opnieuw emigreren ditmaal naar België vanwege nieuwe baan, jaartje later sluit deze basis, nieuwe basis aangeboden te Düsseldorf en inmiddels woonachtig in Venlo-Blerick alwaar nu zo langzamerhand de stof neer begint te dalen. Geschreven in één zin maar gaat zéker allemaal niet in de koude kleren zitten. Zin om te knutselen (zéker om je aandacht ff af te zetten, ontspanning) was er genoeg maar de verhuizingen en diverse locaties lieten dat niet altijd toe.
Dit jaar voor het eerst sinds tijden weer eens gevlogen, eerst met mn electro Sebart Angel en afgelopen weken eindelijk weer wat turbine vluchten met de Rafale, héérlijk om weer met mijn modellen in de lucht te zijn!
In Belgie weinig gevlogen, wel beetje bij beetje mijn turbines onderhouden/revisie beurten. Daarnaast redelijk wat werk verzet aan mijn nieuwe "GR220" die inmiddels al weer 3 jaar oud is maar vanwege omstandigheden hierboven op een laag pitje.
Hieronder het werk in Belgie, mijn drie projecten op een rijtje. Zwarte kap; GR180 gereviseerd voor mijn witte training F16, afgelopen week ingebouwd en klaar voor proefstarten. Donker grijze kap; oude JG100 / GR130, voorzien van kerostart systeem en klaar voor mijn nieuw project. Licht grijze kap, GR220. Laatste test data gingen tot 23kg. Precies genoeg, ware het niet dat mijn krachtmeter toen fout aangaf en ik dacht dat er maar 19kg uit kwam. Tegenvaller, dus aan het opvoeren geweest waarbij er uiteindelijk een voorlager is ontploft door koeling problemen en ik weer bij nul verder kan. Pas later kwam ik er achter dat mijn kracht opstelling niet goed functioneerde en ik wel degelijk meer vermogen had. Erg balen maar wel goed nieuws dat mijn eerste ingeving dus bijna spot-on was! Is nu weer bijna klaar, moet er nog een nieuwe hoofdas voor draaien maar staat in de bak "in progres..."
Grt,
Gerald