Een ouder onderwerp even naar boven gehaald.
Vorige week is deze Zaunkönig vliegklaar geraakt; in ruwbouw was deze al een hele tijd voor 90% afgebouwd. Aangezien er even niets op het werkbankje lag, heb ik deze afgewerkt, bespannen en de besturing ingebouwd.
Afgelopen zondag zijn de eerst vluchtjes ermee gemaakt, de foto is erna genomen, hij heeft het dus overleefd.
Na een beetje trimmen, vloog het behoorlijk goed, tamelijk snel. Het grootste nadeel is mijn keuze van erg goedkope servo's, met een onnauwkeurig neutraalstand. Dit veroorzaakt een beetje een zwalpend vliegbeeld.
Deze Zaunkönig is vinnig op het hoogteroer, en echt log op de rolroeren. Met de maximale uitslag die ik kan geven had ik het liever wat vinniger gezien. Om dit nu allemaal aan te passen, daar heb ik niet zoveel zin in.
Wat gegevens; deze is gebouwd volgens tekening van Simprop, vliegklaar 200gr met 10gr lood, maar hier mag nog wat af.
Motor 2204 -1500kV voorzien van een 10A esc en 7x4 prop, dit alles wordt van eten voorzien door 2s500mAh accu. De motorisering is wat ik nog op overschot liggen had, en blijkt een goede combinatie te zijn. Wellicht was een hogere kV en een kleinere prop nog beter geweest, echter ik heb er geen nadeel van ondervonden.