klein bouwverslag super Chipmunk

maak de poten langer en dikker verstevig wel de ribben waar de balk in vast zit ,probeer er een multiplex rib nog overheen te lijmen, je kan zeok naarvoren buigen ,maar dan komt hij wel lager bij de grond,dat is zo ,een 15 cc is prima ,je zult er veel plezier mee beleven ,maarfolie hem wel zo als op de doos alde andere schemas vind ik een aanslag op deze kist

Helemaal mee eens deze kist hoort in deze kleuren ik kan niet wachten om er mee te gaan vliegen maar voor die tijd is er nog een hoop werk te verrichte.

groet robert

Dit is die van Garl Goldberg...

En heb je 1 servo in vleugel voorzien ( origineel ), of heb je voor 2 aparte servo's gekozen zoals vermeld in volgende beschrijving ?

There was one significant deviation from the kit during the construction of the wing. The kit calls for one aileron servo, located at the wing center, and the use of bellcranks in each wing half that are connected to the aileron pushrods. According to the plans, the bellcranks are no longer accessible once the covering is in place. This was not thought to be an optimal arrangement. Considering that this is a highly aerobatic aircraft, a decision was made to control each aileron individually with a servo mounted in each wing half between the 9th and 10th ribs. This permitted ample room for a side mounted servo and hatch cover access.

Volledige verslag :Carl Goldberg Super Chipmunk

RCFURCP.gif

Groeten, Luc

Laatst bewerkt:
En heb je 1 servo in vleugel voorzien ( origineel ), of heb je voor 2 aparte servo's gekozen zoals vermeld in volgende beschrijving ?

There was one significant deviation from the kit during the construction of the wing. The kit calls for one aileron servo, located at the wing center, and the use of bellcranks in each wing half that are connected to the aileron pushrods. According to the plans, the bellcranks are no longer accessible once the covering is in place. This was not thought to be an optimal arrangement. Considering that this is a highly aerobatic aircraft, a decision was made to control each aileron individually with a servo mounted in each wing half between the 9th and 10th ribs. This permitted ample room for a side mounted servo and hatch cover access.

Volledige verslag :Carl Goldberg Super Chipmunk

Groeten, Luc

helaas heb ik gekozen voor een servo in de vleugel dit was voor nij het eerste vliegtuig dat ik bouw inmiddels wel al anderen tussendoor gebouwd omdat ikmijn brevet nog niet had en er toch nog niet mee mocht vliegen maar het zal met een servo ook wel werken.

robert

maak de poten langer en dikker verstevig wel de ribben waar de balk in vast zit ,probeer er een multiplex rib nog overheen te lijmen, je kan zeok naarvoren buigen ,maar dan komt hij wel lager bij de grond,dat is zo ,een 15 cc is prima ,je zult er veel plezier mee beleven ,maarfolie hem wel zo als op de doos alde andere schemas vind ik een aanslag op deze kist

ik ben het juiste kleurschema van de chip kwijt (doos weggegooid) ben al een tijdje op zoek naar een goed voorbeeld maar zelf op de site van Garl goldberg kan ik dit niet goed vinden weet jij toevallig waar ik dit kan vinden?

Het origineel, met de originele piloot, Art Scholl:

[URL="
- Aerobatics by Art Scholl Reno 1983 (Norman Greenbaum - spirit in the sky)[/URL]
Wat vlogen ze toen nog mooi! Niks van dat ADHD geprut van tegenwoordig....

1088518M.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
de deuken zijn er uit dit is gedaan door hout aan de binnenzijde te plakken

:thumbsup: voila, weeral opgelost.
Ik wou deze kit ook bestellen maar, maar hij is niet meer bij de invoerder van Europa in voorraad....dus levertermijn minimum 7 weken !:cry:
Dit is bevestigd in 2 winkels.
Zal dan maar eerst iets anders bouwen denk ik. pfffff...

Luc

He Robert.

Zie dit nu pas.
Maar weet je wel hoe het komt die deuken.
Want daar hoor ik niemand over.
Zeker het hout nat opgeplakt.
Zeg maar Ja.
Nooit doen nat plakken eerst Natvormen dan laten drogen,
en dan pas plakken.

Succes verder met bouwen.

Han.

He Robert.

Zie dit nu pas.
Maar weet je wel hoe het komt die deuken.
Want daar hoor ik niemand over.
Zeker het hout nat opgeplakt.
Zeg maar Ja.
Nooit doen nat plakken eerst Natvormen dan laten drogen,
en dan pas plakken.

Succes verder met bouwen.

Han.

Hallo,

Ik weet niet de oorzaak van de deuken zoals ik eerder al zei,dat de deuken op het eerste gezicht helemaal niet zichtbaar waren ik zag ze toevallig op de foto's.
ik heb zeker het hout er niet nat opgeplakt!!!.
Hier de foto's van hoe ik het opgelost:
full

full

klaar voor bespannen

Hij is klaar om te worden bespannen zal wel een intensief werkje worden met al die strepen dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan heeft iemand nog tips hiervoor?
hij moet hetzelfde worden zoals op eerdere foto's in deze discussie.
full

full

full

chipmunk

zo als jullie kunnen zien begint hij al aardig te vorderen

full

full

en al vast begonnen met de bovenkant van de vleugel.

full

ziet er goed uit!

Met de 15cc 4T gaat ie zeker goed vliegen, die van mij gaat ook met 15cc 4T en een 14x8 apc met gemak recht omhoog, dus vermogen zat!

Ik zie dat jij de versie zonder flaps hebt gemaakt. Ik heb zelf de versie met flaps, ben er nog niet helemaal uit of ik met flaps landen prettig vind of niet. Met flaps wordt ie wat onrustig, misschien moet ik de flaps nog goed afstellen dat het dan minder wordt. Heb jij er bewust voor gekozen om de versie zonder flaps te bouwen?

Verder vliegt de super chipmunk erg strak! Heb er vorige week sinds een aantal maanden weer mee gevlogen en was ondanks de kou helemaal gelukkig;)

veel succes met de verdere afbouw!

)
Sig heeft er ook één , een kleinere, maar die lijkt op de foto's blijkbaar niet op de super chipmunk (het lijkt of de neus te lang is).
Deze?
yy1SIGCL19.jpg

Hier staat er nog een (EK 1981)
2385094993_734567a2a0.jpg

Hier staat de beschrijving, zie je meteen waarom de neus deze lengte heeft....

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit!

Met de 15cc 4T gaat ie zeker goed vliegen, die van mij gaat ook met 15cc 4T en een 14x8 apc met gemak recht omhoog, dus vermogen zat!

Ik zie dat jij de versie zonder flaps hebt gemaakt. Ik heb zelf de versie met flaps, ben er nog niet helemaal uit of ik met flaps landen prettig vind of niet. Met flaps wordt ie wat onrustig, misschien moet ik de flaps nog goed afstellen dat het dan minder wordt. Heb jij er bewust voor gekozen om de versie zonder flaps te bouwen?

Verder vliegt de super chipmunk erg strak! Heb er vorige week sinds een aantal maanden weer mee gevlogen en was ondanks de kou helemaal gelukkig;)

veel succes met de verdere afbouw!

ik heb er niet echt bewust voor gekozen ik heb eigenlijk op geen een toestel flaps zitten dus ik mis ze ook niet denk ik zo.
ben bebieuwd of het echt zo vliegt als iedereen zegt dan zou het een makkelijke eerste laagdekker zijn!

grt robert

Yep, die bedoel ik

Luc
Als je de link hebt gevolgd die ik onderaan had geplaatst, dan zie je daar de naam van Dave Fitzgerald die eind jaren '70 deze kist (met succes) vloog.
Afgelopen jaar werd hij voor het eerst wereldkampioen (met een heel ander model, uiteraard).

Laatst bewerkt:
Back