Monkey,
Grappig,heb ik 2 jaartjes geleden als kleine jongen ook een keer gevraagd,of li-ion accutjes niet bruikbaar kunnen zijn voor de modelbouw.
Dan wel voor de grotere motoren.
Dit heeft Niek geschreven:
Als de vraag is of je li accus' kunt gebruiken voor (indoor) vliegtuigen;
Li-ion accus hebben meestal een metalen huls, en zijn beveiligd tegen te hoge stromen met extern printje en daarmee gelijk voor elektrovliegen niet echt bruikbaar, en zonder dat printje bij te hoge stromen zelfs gevaarlijk. (Beng!)
Dit type kan niet echt leuke stormen leveren waar je bijv een sp280 mee kunt voeden.
Dus,
Kan het weleens vergeleken worden met een "trekrotje" bij te hoge stroom,wat dus niet bij kokams gebeurd-->"beng"
Verder,
Veel,ontzettend veel info, is er te vinden op rcgroups,waaraan ik als amateur toen onzettend veel info vandaan heb gehaald.
Na onzettend veel info,contacten met buitenland,en veel msn "gezeur" :wink: bij joost(dankje Joost

) is het me uiteindelijk ook gelukt om een vliegend dubbeldekkertje.en vleugeltje te laten vliegen.
(zie tread van joost)
De Fets heb ik helaas nog niet in Nederland gevonden,en heb deze gratis kunnen overnemen van een of andere Duitser.
Om wat voor een auto gaat het eigenlijk? een mini auto met 2 motoren? en 100Mah celletje? De goedkope bensu's hebben 80mah cel,plus één motertje.. tankje heeft wél 2 motertjes,maar ken het accu verder niet.
grotere auto's,lijkt me 100mah cel beetje sterk..
???...
Maar,probeerse

.. en,ik wikkel een spoeltje met de boormachine.
2 ronde schijfjes triplex(1mm) boutje ongeveer 3cm lang,met moertje,en dikte van bout is afhankelijk van jou"gat" die je erin wilt hebben..
Pak bout,schijfje erop duwen,stukje papier om de bout rollen(anders gaat de draad in het schroefdraad zitten,en het houd de schijfen van elkaar),daarna andere schijf erop,moertje erop,zachtjes aandraaien,en wikkelen maar..
Het accutje? een 145 mah cel kosstte mij 10.95,ladertje heb ik zelf gemaakt.. Kost je 4.50 aan onderdelen,en is echt door iedereen zelf te maken.
www.technobox.nl
Voorderest,
Probeer het,maar denk beetje verstandig voordat je wat doet..
:wink: