Klein vliegtuig zoekt leuke motor.

Ik dacht dat de titel duidelijk genoeg was?

Hij hoeft niet HEEL snel, maar ik wil toch wel flink kunnen klimmen. Maar dat moet ook niet betekenen dat je em in platte vlucht op de fiets bij kunt houden! :lol:

Ik ben dat gevecht voor et opstijgen n beetje beu, ik wil es lekker op et gas stampen en gelijk op hoogte schieten, zonder eerst een zooi klimmende rondjes te vliegen. Ik weet niet of dat met alle electro kisten is, maar al mijn vorige modellen moeten enorme moeite doen om te klimmen. Een stijg hoek van 30' is soms al teveel voor die dingen. Ik wil met mijn nieuwe toestel minstens 70' omhoog kunnen zonder stalls.

Ik zoek n beetje n toestel dat lekker n beetje kan stunten met n leuke snelheid.

Heeft Himax niks? Of is dat rommel?

ik heb een warbird van ik schat 700 gram met een himax 2025-6300 met de cobri gearbox 1:6 vertraagd, met een 9X6 APC E prop,de controller is een CC25, jij bent een hele erge knappe jongen als jij die op de fiets of zelfs met een snelle scooter bijhoud :D

ook vertikaal gaat ie zonder enig limiet, maar voor dat leuks betaal je nu eenmaal.

verder sluit ik me bij bert aan, als je je buget niet even op wil noemen zullen de mensen stoppen met je te helpen :( niet iedereen heeft zin om maar iedere combi op te noemen om telkens "te veel" van jou te horen.

75 a 100 euro vind ik wel genoeg voor n motor/esc combotje.

Hij hoeft geen rondjes rond de hubble telescoop te vliegen, maar hij moet wel kunnen laten merken dattie brushless heeft. ;)

Tsja, wat beschouw je als "snel"?
Ik wil gewoon graag iets wat niet zo moeilijk doet alsie moet klimmen, maar et moet ook toch net weer n klein beetje sneller dan n parkflyertje.

Hier is n filmpje van wat mij wel n aardig vlieg gedrag lijkt kwa kracht en snelheid.
Trick 800 op sp300 (Quicktime 9.8mb)

Ik denk dat ik dan meer voor trekkracht kies, want zo te zien heeft dat vliegtuigje n enorme propellor en n vertraging van 1:7, bovendien heb ik al veel snellere modellen gezien. Maar de snelheid van die Trick800 vind ik wel voldoende. Ik weet alleen niet hoe dat dan moet op dat toestelletje van mij, of ik moet n hele dure planetaire gearbox erop zetten? Of hebben de meeste brushless voldoende power om 1:1 te trekken met n kleinere propellor?

Moah, sneller mag altijd natuurlijk, maar ik ben ook nog maar net "uit de luiers" met modelvliegen. ;) Ik heb net de Space Scooter onder de knie. En das maar n simpele parkflyer. Et aileronsturen ligt mij bijzonder goed, maar dr zit totaal geen snelheid in die dingen. Klimmen moet met veel pijn en moeite in n spiraal omhoog, zodat de helft van de accu al leeg is door et klimmen.

Ik wil gewoon iets wat lekker n beetje kan raggen, de oracover hoeft er voor mij nog niet af te vliegen, maar hij moet wel lekker voorbij kunnen scheren. :P Ik bedoel dr geen enge dingen mee, maar een gemiddelde vogel moet ie wel bij kunnen houden. :lol:

Ik heb eens n filmpje gezien van iemand die in n lui stoeltje zat met zn zonnebril op, en die had gewoon zn kleine (ongeveer etzelfde als et mijne) vliegtuigje in zn fietskar gehangen met de grote vleugels leunend op de randen met de neus omhoog. Hij gaf n spuit gas, en weg wassie. Geen geren en gegooi, nee, gewoon lekker op je gat zitten, en die hendel omhoog. Fantastisch toch? :P Gewoon ladertje in je koffer, accu onder je stoel, en pret hebben. In de zomer is et meestal toch te warm om te sjouwen en smijten.

Maar ik heb zomaar eens n idee he, als je nou es gewoon 2 propellors koopt? Eentje voor de speed en de andere voor de power? Kun je op t veld gewoon kiezen "Nu wil ik blarentrekkend snel voorbij jassen, en straks wil ik effe lekker prophangen en klimmen als n berggeit.". Of gaat dat niet zo gemakkelijk? (Gearing enzo)

ik heb een pylon racer wel eens zien prophangen. :P Maar dat terzijde.

De trick800 is inderdaad van piepschuim, maar de mijne is van gelamineerd balsa, dus dat kan al wel ietsje vlotter. :P

Jij kan et mischien zonde vinden om een goedkopere brushless te kopen, maar ik vind et weer zonde om 100 euro aan zon motortje uit te geven, want kapot gaat ie uiteindelijk toch wel. Bij iets als n zender ofzo vind ik duur niet erg, want dat gaat tot in de eeuwigheid mee, maar zon motortje verslijt toch? Als je dr ieder weekend n uurtje mee vliegt minimaal, dan issie aant eind van et jaar toch klaar voor de schroot? Of is brushless veel taaier dan dat?

Sterker en en sneller vind ik natuurlijk ook wel leuker, maar et moet niet al te gek worden vind ik. Ik moet straks ook nog es lipo gaan kopen, hoe moet ik dat allemaal ooit betaald krijgen, als ik ook nog es 200 ballen kwijt ben aan zon motortje..

Prophamgen moet je niet willen met een pylon racertje.

Verticaal met een pylonracer is dus
Zoef! over t veld heen, beetje up, en dan richting de maan. (of hubble)
Dus inzetten op snelheid.

Ok, ik heb nu zolang even een sp300 setje, en dat vliegt denk ik ook nog wel leuk, maar niet super spectaculair.

Prophangen wil ik niet perse, maar ze kunnen et wel. ;)

Maar met snelheid en dan omhoog gooien heb je wel een goed punt. Nu weet ik t zelf ook nietmeer. :?

Kun je voor mij eens een lijstje maken met spullen om er een spectaculair brushless pylonnertje van te maken? Dan maak ik wel een spaarpotje om ervoor te sparen, want mijn salaris is niet echt n vetpot. :P

Dan vlieg ik zolang wel even door met standaard kit, om dan in de zomer ofzo pas over te stappen op een kickass brushless pakketje.

Gaat een goeie brushless JAREN mee zeg je?? Verslijten die windsels en lagers dan niet snel met die extreme RPM?

Dat racen is nu nog even ver weg voor mij. :P Ik zoek eigenlijk niks anders dan n lekker vlot aileron toestelletje.

vlotte aileron modelletjes zijn er genoeg.
Nummer 1. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14407

nummer 2. maar is iets moeilijker te vliegen. http://www.titanic-airlines.de/matplan/tumble.htm

Ik heb beide gevlogen en ze vliegen allebei goed. De eerste is een soort trainer met meer mogelijkheden en de 2de is meer een ragbak met goede kunstvlucht eigenschappen.

Voor een pylon racer in de speed 400 klasse kijk dan eens op de site van Paulraaf en van Jonas Leander. Of zoek hier eens op Speedster of Rapster. Dan heb je al de keuze uit 3 verschillende eenvoudioge speed 400 pylonracers. Mijn rapster wordt binnenkort aangepast aan de moderne tijde en voor zien van een buitenloper Typhoon 6/13 met 3s?p lipo's.

Voor die eerste 2 modellen, ik heb liever iets wat er mooi uit ziet. :P (nofi)

Ik heb al een leuk toestelletje gekocht dat ik nog op moet halen (Zie post 1 van dit topic), daar zit zolang een sp300 motor bij, maar dat wil ik graag n beetje opfokken. Hij schijnt zelfs omgebouwd te kunnen worden naar S400 size motoren, maar ik denk dat brushless et verstandigst is.

Bovendien heb ik een klein vermoedde dat steven (te bedenker en bouwer van et toestelletje dat ik gekocht heb), ook een paar ideetjes heeft gehaald uit de rapster. Hij lijkt er best wel op, behalve de vleugel, die is bij hem wat vierkanter en met die servo op zn dak.

Dat sloopt inderdaad je motor, en geeft je n vliegtijd van.. 4 minuten ofzo? :P Ik vlieg em wel even als n trainertje op die sp300 met 7 AAA 700mAh cellen, dan doe ik dr later wel brushless in.

Back