Klein vliegtuig zoekt leuke motor.

Ik heb al n spaarpotje te grote van n baksteen staan die al half vol zit. Die had eigenlijk nog geen doel, maar nu wel. ;)

Et zal wel uitdraaien op zon mega 16/15/3, met en Castle Creations ESC, en euh, 2 of 3cell 1300mAh. ?

Wat is n goede combinatie volgens jou? Ik denk dat ik inderdaad beter af ben met snelheid (Mits dat ook betekend dattie niet moeilijk doet met n beetje wind op zn snuit.), want alsie eenmaal opgang is, behaal ik etzelfde effect na een horizontaal sprintje van 200 meter, en dan met de neus omhoog, toch? Hoe maakt me niet zo uit, zolang ie maar snel op hoogte zit.

Ik heb mijn modelbouw spaarvarkentje es leeggeschud en ik heb 101,59 euro om uit te geven.

Is dat genoeg om mijn pylon racertje te voorzien van prop, motor, esc, en 1 of 2 lipo accutjes? Of moet ik nog eventjes door sparen?

Ik heb een leuk motortje gevonden:
EBM-850 Borstelloze Motor
KV: 3800
Voltage: 7,4 - 11,1V
Gewicht: 50 gram
Afmetingen: 20 x 40mm
As diameter: 2,3mm

EBM-850.jpg

27.50EUR

Zoals je ziet, monteerd als een brushed motor, en is net iets kleiner dan een S280. Zn gewicht is ook wel aardig goed denk ik.

Volgens de calculator:
Gear: 4:1
Prop: 10x8
Battery: 2cell lipo
Thrust: 15oz
Rate of climb: 1500 feet\minute.
Flat speed: 40mph.
Current: 14A

Ik weet niet wat t betekend, maar de amerikaan die et voor me heeft zitten besnuffelen was behoorlijk opgefokt over die nummertjes. :P

Wat denken jullie?

Speed mototoren NIET vertragen, on nodige weerstand en verlies :)

Wat je ook kan doen : Mega 16/15/4 :) Ga ik ook in mijn spark gooien. op 3s lipo trekt die 14A met een 4.7x4.7. Lekker zuinig maar toch aardig snel. Wil je meer power dan kan je ook een 5.2x5.2 nemen dan zit je op 20A. Dan hoef je ook geen super lipo's te hebben en blijft alles een beetje koel en heel. 16/15/3 trekt al snel 25-30A met een 3s lipo en 4.7x4.7 Dan moe tje toch wel sterke lipos hebben en daar is vaak geen ruimte voor.

Nah, das veel te groot voor zon klein beestje denk ik..

Dat motortje wat ik liet zien is brushless trouwens hoor, geen speed motortje.

met speed bedoel ik ook snel en geen brushed zooi hoor ;)

En te groot? Speed 400 past er toch in? Hoe dan ook, meer dan 3000 kv is te veel. Vertraging is onnodig zwaar en verlies. Heb je een motor van 60 gram of minder dan 20A max en dus iets van 2500 k/v max!

Tsja, maar niet iedereen wil alleen maar speed he. :P Ik wil ook nog dattie n beetje kan klimmen. Aan speed heb je niet zoveel met zon piepklein ding, dat zie je veel te snel niet goed meer.

Zon mega mormel is ook ongezond duur bovendien.. Speed400 past niet, daarvoor moet ik dat ding openlubberen. Standaard issie gemaakt voor S300.

k, mp-jet? die hebben ook leuke kleine snelle motoren die speed 300 diameter zijn ;) En klimmen doe hij echt wel zodra je snelheid hebt, dan krijgt zo'n speed prop meer grip op de lucht en meer trekkracht. Vergeet niet dat een grotere prop sneller breekt.

Mja, maar et fijt dattie maar 70cm is, en niet 2 meter zoals al die andere rete snelle pylonners, wordt hier wel erg snel over t hoofd gezien vind ik. Hij is dan wel schreeuwend groen aan 1 kant, maar is dat genoeg om et ding n beetje te volgen alsie met 150km\u voorbij ragd. :P

Ik denk dat je deze bedoelt:
http://www.modellbau-bichler.com/pr...=3869&osCsid=754106f71a5ce002ef89303af535a99c

Hij past, maar hakt wel flink in mijn budget. Hij is ook behoorlijk zwaar, en et ding valt niet te koelen in een vliegtuig als t mijne. Ik denk niet dat dit motortje gaat lukken, of heb je nog n plan? :P

Er zijn ook kortere van +/- 60 gram ;)

En 70cm is erg gangbaar :) Zetten ze vaak een 100 grams hacker B20 motor in met 8 cellen 500 NiCd. Mijn spark is 90cm en da's groot.

Zichtbaar is ie wel ;) en als hij 100 gaat mag je al blij zijn, 150 is al erg snel hoor.

Moah, die amerikaan had em al op 120mph staan met die ene goedkope motor hoor. :P Alleen klimmen doet dat ding dan voor geen meter meer. Maar 70cm is toch al heel snel heel klein? Ik heb et liefst iets waarmee ik niet n eeuw hoeft te cirkelen voor ik hoogte heb om te gaan stunten.

Die korte heeft bichler ook, maar die kosten ruim 70 euro. Dan blijft er al helemaal niks meer over. Want die lipos zijn ook godkolere duur.

Bovendien heb je dan nogsteeds n probleem met koeling, dr moet zo te zien zon maffe ring op, maar daar is absoluut geen plaats meer voor.

speed 300 of permax 280 BB race kan ook :) flinke snelle motoren maar die dingen worden HEEEEEL heet als je er vermogen uit gaa trekken. De levensduur is dan dus ook erg kort, zeg maar een paar minuten ;)

Er zijn ook van die goedkopere motoren. Kwestie van proberen. Brushless ontkom je niet aan. Lipo's hoef niet perse. Die maken het wel lekker duur.

Wat is er dan niet goed aan die brushless van 27,5 euro?

En weet jij toevallig hoeveel je uit een goedkope AAAcell kunt trekken zonder gevaar voor beschadigen? Van die dingen heb ik nog hele bakken, maar ik denk niet dat ze een redelijke brushless aan kunnen.

Ik snap overgens totaal niet waarom die brushless allemaal zo bezope duur moet zijn hoor... Et steld echt geen donder voor, ze zijn zelfs eenvoudiger te maken dan brushed. :roll:

hehe, tja het is duur omdat.... kogel lagers? meer magneten? geen idee verder. Moet winst uit gehaald worden gok ik. Vaak is de behuizing ook uit alu ipv staal.

Elke brushless zal wel goed zijn. Zolang de magneten maar van goede kwaliteit zijn en hij niet teveel k/v heeft. Je wilt echt geen vertraging ;)

En AAA's... die kunnen vaak 10A MAXIMAAL aan. Soms heb je er boven 5A al weinig meer aan. Kan je net zo goed een speed 300 nemen ;) Die heeft bij die stromen ook nog wel rendement.

Ik ga em dinsdag ophalen met een S300 motor erbij, ik zal eerst eens kijken hoe die daar mee vliegt.

Ik ben tot nu toe alleen nog maar parkflyers en wings gewend van dat dikke EPP schuim, dus wieweet bevalt de climbrate van mijn aller eerste balsa toestelletje me wel zo goed dat ik dr even mee door vlieg op brushed tot ik genoeg heb voor brushless. ;) Heb ik tenminste ook nog wat aan die AAAcell accus. ik heb ze in verschillende maten dus ik kan dr lekker mee experimenteren. Ik heb ze van 4 tot 8cells. Ik denk dat ze met 6 of 7 nog t lekkerst zal vliegen, en dat meer cells eigenlijk et gewicht niet meer waard zal zijn.

Ik denk dat ze nog zo duur zijn omdat et "nieuw" is. Als iedereen met zon ding vliegt, zullen ze wel weer gaan zakken. Zo ging et ook met die digitale servos, en lipoly, en brushless gaat daar denk ik achteraan.

Ooit zal ik aan et veld staan met mijn nieuwe brushless vliegtuigje, en dan begint de pret pas echt. :) "I have a dream.."

Ik vlieg mijn spacescooter ook met 6v S400 op 8cells. :P Dat gaat nu al zon 10 flights van ruim 20 minuten goed. :P En wel door powermanagement. Alleen die extra cell gebruiken in geval van nood, dan heeft die motor et wel goed. Je moet dat extra celletje zien als n klein flesje NOS, zei een amerikaan eens tegen me toen ik met die spacescooter bezig was.

Maar ik ben benieuwd hoe dit lichtgewicht toestelletje gaat presteren met die s300. Voor mij issie mischien wel geweldig snel, want ik heb nog nooit met snel spul gevlogen, tot nu toe waren et allemaal 500grams parkflyertjes met S400 op 3:1 vertraging, bij te houden op de fiets.

Volgens mij is et ook niet slim om gelijk met hele dure brushless te gaan brullen, want ik ben nog maar net uit de trainers. :P Die spacescooter was eigenlijk mijn aileron trainer, maar dat lag me zo goed, dat ik de stap wel durfde te maken naar n balsa kistje (Waarom zeggen mensen dat je moet beginnen met rudder control?? De overstap naar ailerons was alsof ik ineens teugels aan mijn paard had zitten!). Maar als je n foutje maakt met zon dikke mega erin, en die lipo flubberd helemaal open, dan wordt je denk ik 2x zo klein bij zon dure "brainfart". Dan nog liever even wennen met n goedkoop s300 prul van 8 euro en wat taaie nimh packje van 10 euro voor n dozijn. :lol:

Maargoed, De maiden flight staat volgend weekend of de maandag dr na gepland, en er zal een camera aanwezig zijn. :P For your entertainment. Ik hoop dat ik em heel houd. :oops:

Freakazoid zei:
Tsja, maar niet iedereen wil alleen maar speed he. :P Ik wil ook nog dattie n beetje kan klimmen. Aan speed heb je niet zoveel met zon piepklein ding, dat zie je veel te snel niet goed meer.
.

Hallo, zoals al gemeld, je hebt een pylon racer!
Die gaat op snelheid ("zoef') omhoog, niet op grote vertraagde hangprop zoals bij een 3D shockflyer

Back