Kleindelen Shockflyers ook apart als setje te koop???

Kan iemand mij vertellen of de gehele set kleindelen die normaal bij een Shockflyer zit,ook los te koop is?
Op de Ikarus-site zie ik wel wat onderdelen los te koop,maar dan heb je bv alleen maar roederhoorntjes of scharnieren.

Groeten,
Marcel

Komop, roerhoorntjes kopen??? triplex genoeg in de winkel..... En wat zit er nu echt bij dat je niet zelf kan maken?

AHT Modelbouw in Almelo had dat altijd in de verkoop
Zou ze even bellen, ze verzenden ook :)
Heb wel de indruk dat Ikarus tegenwoordig veel meer rekent voor die setjes...

http://www.ahtmodelbouw.com/

Peter

Ja okee, ik ben ook geen bouwer maar wat onderdelen voor een shock.... je bouwt alles zelf van triplex en een plaat depron in 2 avonden....

hebben jullie de prijs al gezien van die setjes ????

kun je bijna een hele SchokFlyer voor kopen !!!

ik heb voor het dilemma gestaan:

of zelf iets bouwen en dan de Ikarus wielen en roerhoorn bestellen Of
een nieuwe kist kopen bij Ikarus.

Uiteindelijk een nieuwe kist gekocht omdat dit totaal net zo duur is en je meteen een bedrukt model hebt heb. Als ik hem nu crash heb ik onderdelen voor een zelfbouw ;-)

inderdaad, Uheeft gelijk voor 29 - 33 euro heeft U een bedrukt model + alle stangjes enz. nadien kan men overwegen om iets zelf te bouwen bij totale breuk

Toch in het algemeen vind ik het wel een nuttige vraag:
Waar kun je nu al dat kleine (lichte!) grut vinden voor parkflyers als je van een tekening wilt werken?
Tuurlijk kun je een hoop zelf maken, maar wat b.v. te denken van platte 3mm brede koolstof strips zoals die ook bij een shockflyer worden bijgeleverd ter versteviging van de 3mm depron veugel? Ik kan wel aan rond koolstof komen, zelfs tot 1,5 mm, bij de vliegerwinkel, maar plat .... daar had de beste man nog nooit van gehoord.

Groeten,
Peet

Die platte koolstof strips heb ik bij Hobby-in gekocht in Waalwijk.
Ze hebben ook ronde,in allerlei diktes.

Groeten,
Marcel

Klopt, plat koolstof is er wel maar is niet zo gemakkelijk te verkrijgen. Als alternatief kun je dan een ronde massiefe staaf koolstof van 3 mm splitsen en dan heb je zelfs 2 voor de prijs van een. Velen ronden de neus lijst van die shock-flyers toch wer af door er een dun stukje rond balsa voor te lijmen. Volgens mij heeft Pjottr zelfs een hulpstukje gemaakt om die koolstof makkelijker te splitsen.

Roerhoorntjes zijn zelf heel gemakkelijk te maken van triplex of dun epoxyplaat (oude printplaat). En wielen kan men heel goed maken van isolatie buis en wat depron.

3 mm koolstof splijten, doe je dat gewoon met een mes? Graag een beetje uitleg hoe ik dat fiks, klinkt heel aantrekkelijk om het op die manier aan te pakken.

Groeten,
Peet

idd, de koolstof op de grond zetten en met een scalpelmesje precies in het midden van de kopse kant lichtjes duwen. Met een beetje kracht lukt het vrijwel direct.

Bij mij ging splijten 3 mm rond niet goed, geen rechte snede maar deel spiraal.

In hoofddorp is iemand die appart koolstof voor interessante prijzen verkoopt, info Dick of Pjottrrr.

Ron ("fly4u") verkoopt (plat) koolstof en de superieure Strecker brushless motoren voor aantrekkelijke prijzen...
Koolstof splijten gaat trefzeker indien je een messing of koolstof buisje gebruikt waar het te splijten (3mm) kookstof precies in past..
Van het buisje maak je een simpel gereedscapje door er precies in het midden een zaagsnede in te zagen en daar een hobbymesje in te klemmen/lijmen, dit jas je dan over de koolstof stang heen, deze kan dan geen kant heen en splijt in twee halfronde delen :)

Voor België kleindelen te verkrijgen op volgende sites

www.home-flyer.com (verzendt ook per post)

www.rc-modelshop.be (ik weet niet dat deze man verzendingen doet, mailen kan absoluut geen kwaad, hij heeft wel erg veel kleinspul in voorraad, heb ik al ondervonden.)

http://www.gws-online.com/home.php Ietsje verder van de deur, maar postdiensten doen de rest, lijkt me erg goedkoop, zeker nu de Euro zo sterk staat tegenover de Dollar. (Dit is de Amerikaanse basis van GWS vermoed ik.)

Back