Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Ik heb hem helaas zelf niet...
Vond hem zelf ook erg mooi en kwam dat filmpje tegen...

Wie weet ishet iets voor de toekomst...
Vind de maat echt super mooi!

hier is ie volgens mij goedkoper...
PW-RC

Ik heb hem helaas zelf niet...
Vond hem zelf ook erg mooi en kwam dat filmpje tegen...

Wie weet ishet iets voor de toekomst...
Vind de maat echt super mooi!

hier is ie volgens mij goedkoper...
PW-RC

Daar is die inderdaad goedkoper. Vreemd genoeg verzend ready2fly niet naar nederland dus dat was al geen optie.

Giant FMS EPO P-51.....NICE - RC Groups op rcgroups staat ook een thread van de P-51. Vanavond ga ik die eens lezen of ik geen kat in de zak ga kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds vandaag mag ik mezelf ook een trotse eigenaar van een Art-Tech Spitfire noemen.
Ik ben echt onder de indruk van de details van deze warbird.

Nu zag ik dat de achtervleugel gelijmd moet worden.
In de doos zit 2 componenten lijm.

Kan iemand mij mischien in het kort uitleggen hoe ik deze lijm het beste kan gebruiken ?

Bedank!

Dennis

Zo, ik heb vandaag de maiden gehad van de mustang...:D

Heb mezelf 1 maand geleden leren vliegen met een brushless Wing dragon, en heb vandaag de gok gewaagd om de mustang in de lucht te krijgen....

Stijgen en landen vanaf het asfalt ging prima.
In de lucht doet de kist precies wat ik wil..... belangrijk detail is wel dat je er wat snelheid in moet hebben.. heb daarom grootste gedeelte met 70% gas gevlogen..
Vliegen ging daarmee prima..

Vond alleen dat hij niet heel erg snel vliegt.. daarom wil ik op aanraden van rcgroups eens de parkzone p51 spinner en 2 blads prop proberen.

LAnden ging trouwens prima.. rustig aankomen vliegen in de goede baan, beetje down geven en gas rustig terug... prachtige landing..:D (heb stuurbaar staartwiel gemaakt voor het gemak)

Al met al al erg te spreken over de mustang...
Bij de volgende heldere dag met weinig wind... gaat hij weer de lucht in..

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een paar vraagjes,

De mustang vliegt echt prima!
Vind hem alleen niet zo snel (mijn wing dragon brushless gaat sneller).
Vliegt hij veel sneller zonder landing gear?

Wat zijn bij jullie de instellingen op de klikaansluitingen op de roeren en servo's?

Ik vind de rolls een beetje traag gaan en hierbij verliest hij hoogte (geen mooie rol om as)
Kan dit liggen aan het zwaartepunt?
Hij vliegt wel mooi prachtig rechtdoor zonder trim.

En is er iemand hier die zijn wielen helemaal niet gebruikt?
Want ik ben 1 van de zijplaatjes kwijt.. en vind het er niet zo mooi meer uitzien zo.

heb je 1 of 2 servo's op je rolroeren .
zo te horen maken je rolroeren zowel naar boven als onder gelijke slagen .
en je moet tijdens het rollen wel corrigeren met rudder en down

heb twee servos voor de rolroeren..
voor elk roer 1 dus.

Moeten ze niet naar onder en boven gelijke slagen maken dan?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat de slagen eventueel anders worden? (is gewoon een standaard cheapo vliegtuig met zenderset)

als er een elcheapo zende bij zit is er ook niks te programeren . dan is er enkel mechanisch wat te doen

Je hebt daar echt geen computer zender voor nodig hoor!
Het kan ook heel makkelijk mechanisch.

Je wilt dus dat de rolroeren meer naar boven uitslaan als naar onderen.
Je servo's zitten onder in de vleugel, als de servo duwt gaat het roer omhoog, trekt hij dan gaat het roer omlaag.
Monteer het armpje op de servo niet haaks op de servo maar laat het iets naar voren wijzen, niet veel, 10 a 20 graden is voldoende.
Je zult nu zien dat bij gelijke verdraaiing van de servo de omhoogslag veel groter is als de neergaande slag.

P.S.
Deze methode werlkt ook goed als je maar 1 rolroerservo hebt en toch differrentiaal uitslag wil hebben.

Succes Willem

Sinds vandaag mag ik mezelf ook een trotse eigenaar van een Art-Tech Spitfire noemen.
Ik ben echt onder de indruk van de details van deze warbird.

Nu zag ik dat de achtervleugel gelijmd moet worden.
In de doos zit 2 componenten lijm.

Kan iemand mij mischien in het kort uitleggen hoe ik deze lijm het beste kan gebruiken ?

Bedank!

Dennis

de bijgeleverde epoxy meng je 1:1.
Ik doe dit meestal op een deksel van de chinees bakjes.
Ik leg een rupsje van de ene tube en dan leg ik er een 2e direct naast van de andere tube die net zo lang is. dan is het globaal 1:1 gemengd.

Heb laatst een parkzone p51 2blads prop besteld....

De mustang vliegt daar echt super goed mee!!...:D
Wat een snelheid heeft hij nu... en misschien nog wel meer power... klimmen recht omhoog gaat ook beter...

Helaas bij een lage fly-by kwam de wind er vreemd onder en sloeg hij ineens ondersteboven en ging recht naar beneden tegen de grond...

De hele romp aan stukken....:(
Motorschot is eruit gebroken.. schade aan motor weet ik nog niet..
De vleugel is nog wel heel, en het achter stabilo ook...
Dus mocht iemand een romp over hebben????

Of heeft iemand onderdelen nodig... stuur mij even een berichtje..(misschien dat ik de schade nog een beetje recht kan trekken)

de rtr miniversie van de spitfire/mustang, kun je daar probleemloos een andere motoren en regelaars in proppen?
of is er niks uit te wisselen?

Parkzone prop

Hoi Crashburn,

Waar heb je die Parkzone prop vandaan? ik zie ze eigelijk alleen maar op Ebay ( kosten niet veel trouwens zelfs met shipping).

En tweede vraagje, past hij er zo op of moet ik een hele neus kopen?

alvast bedankt ;)

Hey,

De parkzone prop heb ik inderdaad van ebay.. vond het vrij goedkoop...
Ik heb er ook de parkzone spinner bij besteld.. ook heel goedkoop..

Alles past zonder aanpassingen!!
Ben benieuwd naar je resultaat..

Bij mij gaat de 4blads voorlopig niet terug..:D

Back