KM Racing H-K1 (budget) de auto..

Beste allemaal,

Met de komst van het aluminium in de 200mm klasse, komen er steeds meer mooi ontwerpen die in aanmerking komen om langer dan 1 jaar mee te gaan. Dit met stukken minder onderhoud dan de oude kunststof generatie auto`s. De oude plastic onderdelen van het chassis moesten vaak vervangen worden omdat het schroefdraad weer uitgelubberd was..

Daarom wil ik jullie ook niet de plaastjes van mijn H-K1 van de KM GROUP onthouden, er is in het ontwerp van het Chinese bedrijf veel gebruik gemaakt van carbon en titanium, standaard zijn alle assen en pushrods van titanium. De auto gaat erg goed op grote wedstrijden in Azië en er wordt geregeld gewonnen. Auto kost slechts 285 euro.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, echt overal zit koolstof!

De prijs is erg aantrekkelijk, waar heb je hem gekocht? Misschien ook een optie voor mij voor volgend jaar ipv de 733.

Ik dacht dat ik met m'n stomme kop naar de bigscale afdeling stond te kijken :mrgreen: Vond de prijs al een beetje laag voor een bigscale:p

Ziet er goed uit inderdaad. Waar is dit te verkrijgen en hoe zit het met de reserve onderdelen?

M.v.g. Mark

Mark,

op de website van KM Racing staat op de home pagina, helemaal onderaan links een lijst met distributeurs. In Nederland is er nog geen dealer, wel in Duitsland en zij hebben alles op voorraad (Robitronic), zelf kocht ik de auto bij RcMarket.com.hk

Hier een paar adressen:
KM GROUP
KM Group - H-K1

Robitronic Shop*-*KM H-K1 Nitro 1/10 Touring Car
Robitronic Shop*-*Spareparts KM HK-1
Robitronic Shop*-*Tuning parts KM H-K1

RC Market
RC Market

Dus plaatsen zat om te kopen, wie weet ook wel in NL met de tijd...Prijzen van de onderdelen zijn ok, optionele stabies kosten bv. 1,35 euro/stuk, spur tandwielen 3 euro, compleet setje cvd assen voor 25 euro, bodypost rondom (5x) 3,30 euro und so weiter..

Laatst bewerkt:
Hier ook nog een linkje naar een draadje over de auto op RcTech:
KM Racing HK-1 - R/C Tech Forums

Standaard uit de doos is er 1 probleem dat je naar mijn mening zou willen aanpakken, in het oosten rijden ze met een 10% overdrive op de voorwielen.
Dit is voor mij niet geschikt, ik heb dan ook een ander voorste zijkant pulley gekocht. Standaard is dit 23t, koop de 25t voor een 50/50% (2mm split) aandrijving, hierbij moet je ook een nieuwe zijsnaar hebben, standaard 387mm, je moet dan de 390mm versie kopen. In Australië rijden ze ook veel met de auto, de ervaring daar leert dat de standaard snaren niet zo ok zijn, hier hebben ze teveel op bezuinigd, je kan beter meteen een setje optionele snaren erop zetten, ze noemen dit het type "bando", daarnaast schijnen de outdrives van de diff`s sneller te slijten als normaal, daar gebruiken ze allemaal Xray outdrives, dit kan 1 op 1 overgenomen worden. Standaard gebruikt de kit een batterij pak met 5x AAA cellen, deze kan je omruilen voor bv. het LRP 1700 lipo RX pak, deze past qua afmetingen. Dit zijn eigenlijk wel de meeste dingen die je moet weten....Verder alles met locktite vastzetten, ook de lagers die in een aluminium huis zitten, zelf gebruik ik locktite 290 en 603, voor de voorste downstops kan je beter de inbusjes met een intern 1.5mm gat, veranderen voor een normale schroef met kop en 2mm gat...koste mij al een compleet voorste aluminium bulkhead...daarnaast raad ik aan om alles wat voor langere tijd vastmoet, stevig aan te draaien met een nieuwe hudy inbus draaier, die locktite blijft lastig, je wil niet dat de schroef al meteen half versleten is door de oude schroevendraaier..(edit: koop ook gewoon nieuwe Xray schroeven...)

Ook de meeneem gaatjes van de remschijf iets groter maken, zodat de schijf vrij draait als de boel in elkaar zit.

Voor de rest zijn er na 1 jaar gebruik nog geen problemen tegengekomen in Australië. Ze zijn zeer te spreken over de auto en de prestaties. Slijtage van de overige parts is minimaal en alles voelt nog strak na veel gebruik.

Laatst bewerkt:
Mark,

op de website van KM Racing staat op de home pagina, helemaal onderaan links een lijst met distributeurs. In Nederland is er nog geen dealer, wel in Duitsland en zei hebben alles op voorraad (Robitronic), zelf kocht ik de auto bij RcMarket.com.hk

Hier een paar adressen:
KM GROUP
KM Group - H-K1

Robitronic Shop*-*KM H-K1 Nitro 1/10 Touring Car
Robitronic Shop*-*Spareparts KM HK-1
Robitronic Shop*-*Tuning parts KM H-K1

RC Market
RC Market

Dus plaatsen zat om te kopen, wie weet ook wel in NL met de tijd...Prijzen van de onderdelen zijn ok, optionele stabies kosten bv. 1,35 euro/stuk, spur tandwielen 3 euro, compleet setje cvd assen voor 25 euro, bodypost rondom (5x) 3,30 euro und so weiter..

Leuk maar voor 399,- is die niet zo interrresant, kun je hem beter voor die 285,- in hongkong kopen denk ik. Wat met behalve de kwaliteit wel opvalt is dat het chassis voorkant en achterkant met een klein beetje aluminium aan elkaar zit. De batterij zit in de breedte en dan houd je heel weinig bodemplaat over. Vraag me af of die dan niet gauw krom gaat met een aanloopje tegen iets.

Leuk maar voor 399,- is die niet zo interrresant, kun je hem beter voor die 285,- in hongkong kopen denk ik. Wat met behalve de kwaliteit wel opvalt is dat het chassis voorkant en achterkant met een klein beetje aluminium aan elkaar zit. De batterij zit in de breedte en dan houd je heel weinig bodemplaat over. Vraag me af of die dan niet gauw krom gaat met een aanloopje tegen iets.

Hee JW, dat bij de batteryplaat was ik ook erg bang voor, maar als je even goed kijkt in het manual, zie je dat de radioplaatsteuntjes doorlopen over dat smalle stuk, dit zorgt ervoor dat er dus veel materiaal zit. (voor de liefhebber) Het traagheidsmoment is daar vele male groter dan andere punten van de bodemplaat, de spanning in het materiaal is dus kleiner, de steuntjes zorgen dat het weerstandmoment ook veel groter is op die plaats, dus buiging op dat punt is ook veel minder dan elke andere dwarsdoorsnede van het kale chassis.

Weinig alu voor en achter zegt mij niet zoveel, de praktijk zal het uitwijzen, de auto voelt heel stijf aan, of het te weinig alu zal zorgen voor het breken of buigen van dat alu, die kans is denk ik klein aangezien de kunststof ophanging veel eerder zal sneuvelen bij een klapje.

Denk dat zelfs voor 399 de auto nog interessant is, maar ja...

Laatst bewerkt:
Ja Roy, het blijft een heel leuke auto ook voor 400,- euri, maar 285 is nog leuker.:D Mogelijk dat anderen hem ook gaan rijden op de MACH dankzij jou fotoos.

Het zou wel gaaf zijn JW, maar dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten,
mijn mening is dat deze auto niet mis staat naast de bekende merken, de geometrie is die van een NT1.

Even dubbelklikken op het filmpje zodat je naar youtube gaat.....
Dan op het filmpje in youtube dubbelklikken voor groot scherm...
Even op pauze zetten en ipv. 360p, rechtsonder de film de kwaliteit instellen op 1080p............dan is het allemaal wat beter te zien....

Even dubbelklikken op het filmpje zodat je naar youtube gaat.....
Dan op het filmpje in youtube dubbelklikken voor groot scherm...
Even op pauze zetten en ipv. 360p, rechtsonder de film de kwaliteit instellen op 1080p............dan is het allemaal wat beter te zien....

Jij hebt aandelen KM-racing? ;)

Op die auto`s en onderdelen valt geen cent te verdienen Bart, ja als ze 2 maal over de kop gaan....maar die tijd is volgens mij wel voorbij in onze niche....

Laatst bewerkt:
Koop dan een N12T1 voor het clubseizoen "wimp"
Dan zullen het zien....
gewoon om even de rangen en standen te bepalen.....lol

Zit eraan te denken een webshop te beginnen.....:)

Back