Knight Hauler B-double 'ice-road edition'

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door sjon_r, 2 jan 2008.

  1. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    kijk,kijk,kijk.......daar heb ik wat aan!!!
    Dat wordt weer ff brainstormen van't weekend. :)
    Maar eens ff door de bouwmarkt strunen vanavond.
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    diepladerbandjes

    hoi allemaal
    voor dieplader wielen moet je wedico wieltjes nemen de kleine versie ervan band en velg zijn er ook met kogellager erin en in grijs of chroom,en dan willen jullie ook de nrs weten zeker,haha hier volgen de getalletjes;
    velgen;747 6 euries per twee,diam=29mm,plastic grijs
    velgen;745 8 euries per twee,diam=29mm,chroom
    bandjes;746 10euries per twee,diam 51mm br 15mm multitone fulda 245/70
    dit zijn prijzen uit catal.2005 dus kan verandert zijn,en tja het is even een uitgave maar ik heb een 5 asser semi-dieplader gebouwd statisch in opdracht en het was echt een realistisch gezicht en als ik er weer eentje ga bouwen neem ik weer deze wielen,ik weet geen andere zo mooie oplossing,en ik haal het bij hobma die heeft alles van wedico zo op voorraad dus geen ge... van kom maar eens een keertje terug,dan hebben we het misschien binnen,daar hou ik niet van,zo komen mn projecten nooit af,en je ziet altijd wel wat wat je nodig hebt met een project,en als je er niet uitkomt helpt rob je wel met ideeen of tips en/of de onderdelen ervoor
    veel succes met de bouw van de dieplader,
    mvg markioo
     
  3. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    Hey Markioo,

    Bedoel je die van wedico, dat daar ook kogellagers in kunnen ?
    Dat zou wel beter zijn ;)
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    diepladerbandjes

    yep,er kunnen lagertjes in,dus loopt als een trein,maar dan in de vorm van een dieplader natuurlijk,bekijk de wielen maar eerst,ik weet niet of ze op t net staan,zal wel bij wedico,of zaterdag bij hobma 10 jarig bestaan dus feest en chinese hapjes en de gelegenheid om de wieltjes te bekijken.
    mvg markioo
     
  5. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    He Markioo,

    Bedankt voor de tip. maare, heebn ze ook assen?! Ik vind de site van Wedico nogal onoverzichtelijk..............
    Ik wil eigenlijk gestuurde assen eronder bouwen.
     
  6. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    wedico bandjes

    hallo allemaal
    tja die site van wedico is ..... (mijn mening)
    en ze hebben trailerassen,maar dat is recht,en als je gestuurd wil maken moet je bij hobma om de kunstof stuurblokjes vragen van de vooras en wat er tussen zit is een metalen asje 5/6 mm rond geloof ik en dat kun je zelf goedkoper maken van een staaffie metaal en zelf op je lengte maken
    de bevestiging zit in het kunstof stuurblokje dat zijn 2 gaten waar je de boutjes doorheen doet,klinkt ingewikkeld zoals ik het uitleg maar als je het ziet zeg je oohh bedoeld hij het zo,en als het goed is heeft hobma het op voorraad,ik heb er geen nr of prijs van,
    trouwens een ander iets eigenlijk moet het bij te koop maar ik zeg het jullie maar alvast ik heb 2 kolomboormachines te koop 1 nieuwe middelmaat 50 euries,en een prof industrie kolom + extra kop 150 euries.
    ik stuur ze niet op want dat kan de postduif niet hebben,dus op te halen in middenmeer,ik zet het ook nog onder te koop.
    met vriendelijke groeten markioo
     
  7. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Weer een kleine update:
    Ik lag wat overhoop met de zwaailampen die ik wou hebben. Ben dinsdag ff zo'n leuk klein electronicazaakje binnengelopen met mijn probleem....... Wist niet zo goed hoe ik de ledjes wou laten knipperen. Wat ik nu gedaan heb is 1 knipperledje (3mm) in serie gezet met 2 normale ledjes (ook 3mm) dat samen gesoldeert op een elec. plaatje en ziedaar.........Aan elke kant van de lichtbalk (gewoon die van bruder die op de mercedes zit) zo'n plaatje gemonteerd en ze knipperen onafhankelijk avn elkaar. Ik vind zelf dat het goed lijkt. en zeer goedkoop, was voor € 5,= klaar. Geen gedonder met printplaatjes enzo. Hoop dat het duidelijk is zo. Zal ff kijken om foto's te plaatsen.
     
  8. Dieter Poppe

    Dieter Poppe Guest

    Interessant, kan je ook een filmpje plaatsen van de werking?
     
  9. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Zal van't weekend ff kijken of me dat lukt.
    hier alvast een schematische tekening.......:

    [​IMG]
     
  10. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Filmpje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HIerbij het filmpje van mijn (zelf gefabriceerde) zwaailampen, lof & kritiek is welkom.

    RAIM5NoatuQ[/media] - Zwaailamp

    GreeZz Sjon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    ZO, van't weekend weer ff bezig geweest. Allereerst heb ik een kist gemaakt voor het vervoer van mijn truck:
    [​IMG]

    is nog niet helemaal klaar, komt nog een klep voor en noppenschuim erin voor de zekerheid.

    Ook de trailer bvegint vorm te krijgen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    GreeZz Sjon
     
  12. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    Ziet er netjes uit Sjon ;)

    Al iets kunnen bedenken voor het uitschuiven van de trailer ?
    Of blijft die zo als die nu is ?

    Ben benieuwd...
     
  13. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Hij blijft eerst ff zoals hij nu is. gewoon verlengd, ik denk dat ik later (als ik wat meer ervaring heb....) misschien eens met uitschuifbaar ga beginnen. Heb de trailer alleen vastgebout, geen lijm kan dus zo weer los.
     
  14. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    Hey Sjon,

    Inderdaad wel verstandig... eerst ff ervaring opdoen ;)
     
  15. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    afgelopen week een zending binnengekregen van CTI,Aichtal. CTI-Aichtal-Online-Shop
    De PS4b module, daarmee ga ik mijn knipperlichten werkend maken. :eek:k
    Verder ga ik een scheidingswand maken tussen de cabine en de sleeper, daar kan dan de hele elektronika meuk achter weggewerkt worden. Het is nu 1 grote salade..... hahaha

    foto's volgen

    Sjon
     
  16. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Update !!!!!!!!!!!!!!

    Zo, heeft weer ff geduurd maar dan toch. Eerst ff wat foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Bovenste spreekt voor zich....Op de onderste foto kan je links onder de stekker zien voor de verbinding tussen de cabine en het chassis. Voor de bijrijdersstoel heeft mijn nieuwe (kleinere!!!) 6 kan. ontvanger een plekkie gevonden en de bedrading + diverse printplaatjes en module van CTI hebben hun plek achter de stoelen gevonden. Om het uit het zicht te halen hang ik een gordijn op achter de voorstoelen, wel zo netjes !!!
    Hier een klein filmpje van de verlichting:
    Yg8-dsr07Y8[/media] - Knight Hauler II

    Vragen, opmerkingen en complimentjes zijn altijd welkom !!!!
    GreeZz Sjon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Zo, zondag voor het eerst mijn mijn Knight Hauler over een echte baan gereden, dank MBVP !!!! Was super.
    Vandaag het grote licht maar eens geinstaleerd, helaas geen filmpje en/of foto.....accu van de camera leeg !! Houden jullie dus nog tegoed.
    Wel heb ik een foto van mij breedteborden, deze komen op de trailer. Hoe en wat is nog onduidelijk.
    [​IMG]

    edit: net de uitlaatpijpen ook ff aangepast....foto's volgen !!!

    GreeZz Sjon
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2008
  18. sjon_r

    sjon_r

    Lid geworden:
    16 okt 2006
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Dr88
    Sound module

    Hallo,
    ik heb wat hulp nodig tav een sound module, ik wil mijn Knight Hauler uitrusten met een realistisch geluid (Motor,toeter....) Omdat ik de verlichting zelf gemaakt heb heb ik dus niets aan een MFC module van Tamiya. Wie weet wat er nog meer te koop is, oftewel wat jullie mij zouden aanraden?!
    Heb een module gevonden van Gewu, heeft iemand hier ervaring mee?! hoe hij klinkt, aangesloten moet worden (extra kanaal fozo?) dat soort dingen.
    Hoor graag van jullie.

    GreeZz Sjon
     
  19. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg
    Er was toch nog een merk dat dit soort printjes maakt? Ben nu het merk even kwijt, ik zal eens hard nadenken...

    Mooie truck trouwens!
     
  20. Mark-013

    Mark-013

    Lid geworden:
    10 jul 2007
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Tilburg

Deel Deze Pagina