Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je werkplaats ziet er heel netjes uit buurman, ik had de hele inrichting nog niet gezien. Ik kom binnenkort even buurten...
Het heeft heel wat uren tekenwerk gekost. Mijn eigen project is er stil door komen te liggen.Geweldig! Ik ben het aan het doornemen, nu tot page 16. Mooi project, ben benieuwd wat de standtijd is van een dergelijk ontwerp. Pushing the envellope!![]()
Hoi,
net je hele verslag door zitten spitten nadat ik er beetje per ongeluk op terecht kwam.
Ik heb hier nog een oudere graupner jet liggen en een 26cc zenoah pum.
Vandaar mijn interesse in je project.
Maar mbt de foto hierboven;
waarom zet je de middelste twee riemschijven niet op 1 centrale as en gooi je die splitterbox er niet tussenuit?
De jets lopen toch beide dezelfde kant uit toch?
De ene riem ligt dan iets voor de andere riem,maar die ruimte heb je zo te zien.
Ik zou bij toerental boven de 10.000rpm zo min mogelijk draaiende delen willen hebben.
Een centrale as met koppelingen vanaf de motor,goed gefundeerd en gelagerd.
Daarop twee riemschijven achter elkaar.
Daarna twee riemschijven rechtstreeks op jets indien mogelijk.
En anders nog een kort asje per jet,met daarop de tweede riemschijf.
Mooi om weer wat te zien aan progressie!
Wat een werk om die HK jets goed te krijgen [emoji14]
Zit de smeernippel nu binnenin het lager?Inmiddels zij de excentrische eindlagers (lagerbrons), en de smeernippels (RVS) in stators geplaatst. Hier een foto van een van de smeernippels:
Bekijk bijlage 259624
Zit de smeernippel nu binnenin het lager?
En het is net alsof de statorbladen geen spoed hebben? Of komt dat door de foto?
Super project dit! ik volg je al een tijdje.
Ik ben zelf ook een jet aan het bouwen en kan veel van je leren. Jouw bouwverslag heeft me veel inspiratie gegeven, dank daarvoor. Mede hierdoor heb ik besloten om ook een bouwverslag te plaatsen.
succes met de bouw, ik blijf je volgen.