KNRM Valentijn Class scale 1:7

Dat is gaaf!

De exentrciteit opmeten is te doen aan de hand van het excentrische lager in de stator denk ik. Geen idee wat de minimale wanddikte moet zijn om een "collapse" van de wear-ring te voorkomen, en eris natuurlijk ook een zekere wanddikte nodig om een grub-screw van voldoende vlees te voorzien zodat de wear-ring niet mee gaat draaien met de impeller en alles akelig vastloopt...

Is PETG wel sterk genoeg in mijn toepassing? Het is toch een behoorlijk flexibel materiaal dacht ik.

Mijn 45mm impeller jet is er van geprint. Alleen de impeller is van RVS/brons.
2,0kW aan vermogen is geen probleem gebleken. Zelfs stator-vinnen van 1,5mm dik blijven heel (zolang er geen rotzooi in de jet gezogen wordt door het rooster heen ;)

Ik schat dat een millimeter minimaal wel moet werken. Het kan iets overmaat geprint worden zodat het een klempassing wordt.
Uiteraard even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wellicht is het helemaal niet nodig. Meer een optimalisatie voor na de eerste proefvaart

Het is best stijf. PLA is wel nog stijver, ook een optie (is wel meer hygroscopisch dan PETG, alleen hoe groot is dat probleem bij een model wat maar kort in het water ligt?)

Back