Kontakt gezocht !!!!

Niet langer mieren Eric en gewoon even naar krikke een stuk .3 mm snijdraad kopen en je kunt jaren vooruit!!!

Nee as donderdag geen Veendam maar een week later.

Dit weekend (bijna) niets gedaan. Ik zit op het punt om de romp af te maken en dit moet in 1 keer met de vleugelbevestiging anders kom ik straks in de problemen. En dat is het nu juist. Die vleugelbevestiging is erg lastig. Het is inderdaad een pen in gat verbinding echter die pen waar het draad in zit voor de breekbout moet je wel op de romp kunnen bevestigen, en daar loop ik vast!!!! Want als ik dat ga doen door er bv roving om te lamineren kan de bus die in de vleugel zit er niet meer overheen!!!!
Had ik dit probleem eerder gezien dan had ik direkt een heel andere romp gebouwd met een vleugelzadel.
Ik heb al een vraag gezet op Yahoo salglider forum en inmiddels 1 reaktie van iemand die met hetzelfde probleem zit.

Snijden kan ik doen. Maak zelf alvast je schuimblokken op maat door de afmetingen van mijn negatieven te maken en dan maken we een afspraak.

Erg deprimerend allemaal als je leest dat iemand die hele SuperGee in 1 week bouwt.

Tekening van hoe ik het ga doen, zodra ik weer een vleugel heb ;)

afb728.jpg

Eric,

Ik heb de bevestiging er in zitten. Heb het net zo gedaan als jou echter met aluminium buis. in de 6 mm buis heb ik M5 draad getapt.
Zal binnenkort een foto plaatsen.

afb731.jpg

afb732.jpg

Bij deze twee fotos van de vleugelbevestiging. De stekker voor de rolroerservo's moet nog geplaatst worden en dan alleen nog de servos in de romp. Het alu buisje op tafel is dus het buisje (afstandhouder) wat in de vleugel gelamineerd word en over het 6mm buisje met draad schuift. Door simpel een ringetje te plaatsen tijdens de montage van de vleugel om het 6mm busje kan met de instelhoek van de vleugel geexpirimenteerd worden.

Let op Eric dat je voor het plaatsen van de buisjes een mal gebruikt. Niet alleen voor deze ene keer moet de vleugel er goed op passen maar ook als je bv met een tweede romp of vleugel wil wisselen moet alles goed passen. EEN HALVE MILLIMETER VERSCHIL IS VOLDOENDE om het hele spul NIET op elkaar te kunnen wisselen.

Er gaat veel tijd verloren met het maken van alle mallen.

Rompje weegt op dit moment zoals op de foto 75 gram.
:lol: :P En dit is mijn honderdste bericht :P :lol:

zo dat moest ik even kwijt

De mallen maak je maar eenmaal. (nou ja een keer of wat, tot ze goed genoeg zijn)

Maar het kost inderdaad veel tijd, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Als je ervanuit gaat dat we met 5 A4'tjes zijn begonnen...

Ook bij jouw begint het te lijken, nog even en we vliegen ;)

Heb het schuimsnijden nu (redelijk) goed onder de knie.

Heb de afgelopen dagen 3 vleugels gescheden, heb mijn snijboog nu eindelijk goed. (voeding 24V/1000Ma, snijdraad 70cm, staaldraad 0,4mm/gevlochten van de hengelsportwinkel, kan 8Kg aan, lekker strak)

Hoewel ik zeker geen 3 vleugels nodig heb, kost het ombouwen van mijn werkruimte bijna een dag tijd, dan maar meteen een paar maken.

Daar 1 van de vleugels niet aan alle kwaliteits eisen voldoet, heb ik hem maar als "probeer" vleugel ingezet.

Ten eerste als test of ie ook zonder koolstof "T" in de vleugels sterk genoeg is. Hiervoor alleen de koolstof stroken op de vleugels geplaatst "=". Hoewel het best sterk is, mis is toch dat beetje extra wat ik in vleugel #1 wel had.

De 1e vleugelhelft zit in de zak en om 10 uur gisteravond aan de pomp gehangen. ik heb een schakelklok tussen de pomp gezet die om de 10 minuten de pomp 1 minuut aan zet. Zo word de pomp niet te heet en blijft het spul goed vacuum mits de zak heel is.

Ik heb 1 strook 125grams koolstofband om de neuslijst gelamineerd. Dit geeft de vleugel meer stevigheid. Tevens twee stroken onder en op de vleugel. kom nu wel in problemen met het plaatsen van de servo's. Ik heb geen sleuven geschuurd voor het band wat schteraf toch wel nodig is denk ik want er onstaat ondanks het dunne band een randje.

Als ligger heb ik de vleugel in de lengte helemaal middendoor gesneden en ook hier een strookje koolstofband in gelamineerd.

Vanavond alles uit de zak en maar hopen dat het wat gelukt is. Voor m'n gevoel heb ik te weinig epoxy gebruikt maar we zullen zien.
Als alles meezit nog twee weekjes en dan vliegt het (hoop ik)

Donderdag in Veendam Eric? dan neem ik het spul mee.

Denk wel dat ik even mijn neus laat zien in Veendam. Heb alleen niet zoveel om te laten zien, zal eens kijken wat ik meeneem.

Daarnaast krijg je nog 5 Eur van mij ;)

2 Weken is krap, maar misschien lukt het. Zal mijn best doen.

Gisteren van Theo zijn SuperGee gezien.....

Een ding is duidelijk: Geen woorden maar daden.

Tijd om te stoppen met denken en eindelijk eens wat te doen. Vandaag beide vleugels in de zak, staartvlakken gemonteerd, accu klaargemaakt.

Zal vast hier en daar nog wat fouten hebben gemaakt, maar beter 1 vliegtuig in de lucht, dan 10 in je hoofd.

Denk dat ik nu net zover ben als Theo afgelopen donderdag was.

De romp is bijna klaar, alleen nog een paar kleine dingetjes.
De vleugelhelften zijn ook bijna klaar.....

Helaas geen tijd om foto's te plaatsen, woensdag verder.

De rolroeren uitgesneden en de vleugel aanelkaar geplakt. Boven op de schroefplekken een stukje koolstofband en een stuk over de ligger. Nu moet nog de definitieve glasmat er over die het middenstuk verstevigd. Makkelijker gezegd dan gedaan. Alles wat er bij de vleugel op komt doet afbruek op de gladde finisch. Er moet een andere oplossing komen maar dat is een zorg voor de volgende vleugel. Ik zal kijken of er toch nog wat te redden valt bij deze vleugel door op 1 of andere manier de vleugeldelen toch onder vacuum te krijgen., en anders maar niet.

Woensdag hopen op goed weer, dan moet het gebeuren.

Iemand nog een ontvanger "over", volgens mij is die van mij overleden.

(richtingsroer reageert op het hoogtekanaal, kleine tiktjes dan. Het hoogteroerkanaal doet helemaal niks meer)

Eric van Dijken zei:
Iemand nog een ontvanger "over", volgens mij is die van mij overleden.

(richtingsroer reageert op het hoogtekanaal, kleine tiktjes dan. Het hoogteroerkanaal doet helemaal niks meer)
:offtopic:
staat je zender weg goed geprogrammeerd/ingesteld??

@Joost

Denk het wel, hoewel ik het niet gecontroleerd heb. De dag daarvoor (voordat ik het zaakje inbouwde) werkte alles 100%. Daarnaast is de uitslag van het hoogteroer(servo) niet constant... meer trillen dan werkelijke uitslag.

(Willens en wetens toch nog een reply, hoewel OT)

Eerst even iets recht zetten, mijn richtingsroer servo reageert (bibbert) als ik mijn hoogteroer activeer....
Het hoogteroer, beweegt/reageert niet.....

De stuurstang heb ik gecontroleerd, lijkt goed.

Antenne door de koolstofbuis liggen...... :?
Probeer de antenne eens haaks (via de vleugel)
Koolstof parralel aan de antenne is een bekende bron van storingen.

Indien de storingen veroorzaakt worden door een defect in de ontvanger, krijg je van mij een niuwe 8) :!:

Back