Kontakt gezocht !!!!

Al heel wat afgelezen en gezocht op internet naar info over F3K ofwel het discuslaunch gebeuren. In Nederland blijkt dat het (haast) niet beoefend wordt want ik heb al wat mailtjes en oproepen verstuurd en tot op heden geen enkele reaktie gehad. In het buitenland is men echter zeer aktief.

Nu loop ik al een half jaar rond met de gedachte om een dergelijke kist aan te schaffen en voor deze winter staat een zelfbouw gepland. Graag zou ik met iemand in kontakt komen die met dergelijke plannen rondloopt of met iemand die wat ervaring heeft in het DLG/SAL gebeuren.

:!: Ik kan me niet voorstellen dat er niemand rondloopt in Nederland die .... :!:

Als electro vlieger niet direct plannen, maar ik weet wat je bedoelt. in Harsewinkel was een groep die zwevertjes aan de tip zo hoog slingerde dat ze anderhalve minuut konden zweven, of (meestal) een aantal loops en rollen voor de "handing". Heel spectaculair. :twisted:

Zwevertjes hadden piepschuim vleugels (dun profiel 7 of 8%, grote slankheid door kleine koorde), daarop in diagonaal ruitstructuurtje koolstofrovings om de 2-3 cm en afgewerkt men glas (vakuum geperst). flapereons.
Rompjes van koolstof. buisje als staartboom, V staartje.

Ik heb foto's en video's, maar even geen tijd om die beschikbaar te maken :( . Even wachten.

He Harold, ik stond misschien wel naast jou. Ik zag het daar ook voor het eerst. Ik ben echter vergeten te vragen welk model ze hadden. Het was eigenbouw dat weet ik wel. Weet jij met welk model ze vlogen?

kwam ik ooit eens tegen op het wereld wijde web...:

75.jpg

http://www.bludartar.com/twister/twister.html (met launch filmpjes)

(http://www.bludartar.com/)

>> Kontakt gezocht !!!!

Baah, weer geen blonde schone die geen bezwaar heeft tegen liefhebbende vliegtuigmodelbouwende zweverige man..

Flauw hoor..

Was zelfbouw. Niet perfect, maar voldoende netjes.

(Ik probeer hier Niek even opvallend te negeren :lol: )

Hoi Theo,

Alleen niet denk ik, maar ik heb mijn twijfels of nederland wel geschik is voor DLG. Je hebt denk ik na de lauch een hoogte van een meter of 30. Dan moet je wel direct in een goeie bel zitten. Anders ben je zo weer beneden.

Ik hou het eerst nog even mijn mijn electo/lier zwevers.

Groeten, Eric.

Eric,

Ik heb gelezen dat er al een gemeten hoogte bereikt is van 60 meter. Bij wedstrijden in Amerika is de gemiddelde hoogte rond de 50 meter. Ook op de diverse video's op het net is te zien dat er een aanzienlijke hoogte bereikt wordt. Daar komt bij dat de kistjes zo licht zijn dat ze op het minste geringste al blijven drijven of zelfs stijgen.

Ik geef de moed niet op!

Trouwens, dat DLG/HLG niet voor Nederland geschikt zou zijn geloof ik niet! Welk land dan wel? Je gooit het vliegtuig lijkt mij toch altijd op een open veld ergens? Dan lijkt NL me zelfs uitermate geschikt 8)

60m is trouwens wel een eind de lucht in zeg! Dan moet je wel goeie kans hebben op thermiek lijkt me zo hahaha... Ik gooide eens een 250gr zwevertje in de thermiek (ik geef toe, na +20 keer gooien :D) maar dat ding krijg ik (geschat) echt niet hoger dan 15m..... :(

Groet,

Bob

Over je vraag wat betreft DLG en HLG kan ik je vertellen dat er iemand in Gilze-Rijen vliegt met een DLG model.
Dat weet ik omdat ik in aug dit jaar meegevlogen heb met Hollandglide, en ik aanbood om eens een keer te gooien.
Hij was namelijk bezig om zijn model in te vliegen.
Hoe het model heet of waar hij het gekocht heeft weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om kontakt op te nemen met de modelvliegclub op de militaire vliegbases in Gilze-Rijen.
HLG wordt wel degelijk gevlogen en er waren zelfs plannen om een nederlands kampioenschap te organiseren, maar wegens slecht weer en nu nog te weinig deelname is deze wedstrijd afgelast.
Dus er is wel degelijk belangstelling voor DLG en HLG in Nederland.

Groetjes: Adrie :D :D

Inderdaad een superkistje! Staat bij mij boven op de verlanglijst om zelf te bouwen. Vraagt echter heel wat nieuwe technieken zoals vacuumbagging. Dit heb ik laatst geprobeerd met zo'n zak waar je de stofzuiger op zet. Redelijk resultaat.
Ben momenteel bezig met de Fan, een HLG die ik omgebouwd heb tot DLG. Na de eerste tests bleek toch rolroeren nodig. Zit nu te wachten op de bestelde servo's.
Ik hou je op de hoogte

Prima site Theo...

Misschien dat ik toch maar eens een DLG/HLG moet gaan maken. Nu mijn voorraad wat groter is geworden, kan ik weer wat gaan experimenteren. Heb nu 20m2 Floormate 200-A, dus ik kan weer wat vleugels gaan maken.

Wat gebruik jij als "pomp"?

Back