Zo, het klussen aan huis is weer even gebeurd ... weer verder met m'n Koolhoven!
Ik moest nog een enkel cabinespantje maken en ben toen de romp eindelijk maar eens gaan samenvoegen. Bouwplaat uitgevlakt en middellijn erop getekend. Ik was een beetje angstig ... hoe het allemaal uitgelijnd te krijgen en te houden?
De staart was recht gebouwd, de cabine gebogen, dus ik kon het best met de staart beginnen. Hiervoor maakte ik eerst een mal, een trapeze vormige kartonnen doos (onder de bakstenen), waarop ik de rompzijkanten vlak, in de richting van de staart en exact gespiegeld kon bevestigen. Toen ik één zijde had gedaan, kon ik het geheel probleemloos van de plank halen en omdraaien om de andere zijde te doen.
Toen de staart gereed was, kartonnen mal verwijderd en voor verdere bewerking aan de kids gegeven :rainbow1: ... doet nu dienst als elfjes-huis.
Voor het naar binnen buigen van de neus en het plaatsen van de cabinespanten, heb ik de staart ook weer vastgezet in op de bouwplaat uitgelijnde kartonnen platen.
Het is prima gegaan ... kaarsrechte romp!

roost:
Nu het motorschot en de motorbok. Daarvoor heb ik een van triplex gelamineerde kegel in gedachten in plaats van een 'box'. Zo zit de carburator afgeschermd en heb ik voldoende ruimte voor een demper op de kegel (de F.K.41 had een uitlaat naar boven).