Koolhoven F.K.41, PH-AGQ 'Sunlight Zeep'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik had de lamineer-tip uit het menu gehaald, omdat die gelamineerde delen veel te zwaar waren geworden. Daarom leek het me achteraf geen goede tip voor modelvliegtuigen.

Iemand die me kan adviseren?

Het probleem is inmiddels uitgedokterd ... alleen nog wat details waar ik wel uitkom.

Laatst bewerkt:
Henri, die romp ziet er mooi uit! Mijn F.K.41 ligt nog te wachten, maar daar ga ik binnenkort wel weer mee bezig. Ik heb besloten om de vleugel uit schuim te maken, bekleed met spanpapier, om zo het gladde oppervlak van de triplex vleugel na te bootsen. Dus geen zichtbare ribben. Het meeste hoofdbrekens geeft nog steeds het instrumentenpaneel. Ik moet gewoon maar eens iets maken hiervoor en kijken hoe het staat.

Met enig schaamrood ga ik nu vertellen dat ik m'n F.K.41 een tijd opzij leg.
Door de lastige voorbereiding ben ik nu al zo lang met het ding bezig, dat ik even een frisse wind nodig heb. Plus dat er een aantal details zijn die nog een hele kluif gaan worden.
Ik heb een mooie vierkante houten kist met linnen vleugels gezien, die wat eenvoudiger te realiseren is. Daarna weer terug naar de F.K.41.

En je kan ons natuurlijk niet lekker maken met een verhaal over een mooie vierkante houten kist met linnen vleugels en er dan geen verslag van maken heh! :rolleyes:

... en er dan geen verslag van maken

Ik zou niet durven! ;) Dat verslag komt er wel, maar ik ga nu nog niet zeggen wat voor kist het is. :p

In ieder geval is documentatie bij deze kist geen probleem en er bestaat een replica, dus de voorbereiding moet vlot gaan. Ik heb al een hoop foto's en krijg er nog wat meer. Een goede 3view komt er ook aan, die ik alleen even moet 'oppoetsen' in Photoshop en dan tekeningen maken.

:confused:
Wat kan dat zijn??? :-?
jan.

Bleriot????

Bleriot_XI.jpg

Frank :mrgreen:

Door de lastige voorbereiding ben ik nu al zo lang met het ding bezig, dat ik even een frisse wind nodig heb. Plus dat er een aantal details zijn die nog een hele kluif gaan worden.
Tsja, dat hebben we allemaal wel eens......;)

Ik heb een mooie vierkante houten kist met linnen vleugels gezien, die wat eenvoudiger te realiseren is. Daarna weer terug naar de F.K.41.

Nóg meer houten doos in het kader van nederlandse brouwsels.....weet alleen niet of er een replica van bestaat;
fokker-e1.jpg

Grtz,
Gerald

Frank, een Bleriot vraagt een beetje teveel van mijn huidige vliegkwaliteiten, ben ik bang. Ook niet eenvoudig te bouwen trouwens, dus ... nee.

Gerald, bedankt voor het begrip! ... maar een Fokker wordt het ook niet. De E-III had ook geen houten romp, toch? Je zal mij trouwens nooit iets militairs zien bouwen.

Nee, "kist" gebruikte ik niet zozeer als de algemene aanduiding voor vliegtuig. Het vliegtuig waar ik nu aan begin heeft echt een houten kist als romp en daar een stel vleugels aan. En het is natuurlijk geen voor de hand liggend model. En het is niet van Vaderlandsche Bodem dit keer.

Leuk spelletje!!! :D

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het er eentje uit de Pander reeks is, die zou ik graag eens zien op dit forum!

Groeten, Ralf

Leuk spelletje idd! :D

Nee, geen Nederlandse kist dit keer. Zal ik een beetje richting geven? ... oostwaarts.

Ik ga 'm, denk ik, op schaal 1:3,5 bouwen en dan wordt het geen bakbeest, want het origineel had/heeft een spanwijdte van slechts 10,08 m. en een romplengte van 5,86 m.

Laatst bewerkt:
Kan niet anders zijn dan de AVIA BH-I

Prima keuze prachtige kist hoewel ik de BH-5 toch nog iets leuker vind.

4876.jpg

5888.jpg

BH-1

10526.jpg

AVIA BH-5

Ton

Ja, daar was ik al bang voor ... Ton gaat het vast wel raden. ;)

Ja, de BH-5 is ook mooi, maar ik vind dat blank gelakte hout van de BH-1 zo mooi ... de romp van de BH-1 wordt zoiets als het bouwen van een klassieke houten zeilboot! Dat Avia logo erop is ook heel mooi.

Ik ga het samen doen met een Tsjech (van RCSB) die in Amerika woont en werkt. We hebben elkaar 'aangestoken'. Hij is er ook langs geweest tijdens een thuisland-vakantie en heeft contact met de bouwer/piloot. Hij gaat 'm wat groter bouwen, want hij heeft een wat grotere motor.

M'n plan is om er geen super-schaalmodel van te maken ... geen gedetailleerde cockpits bijv. ... meer fun.

Laatst bewerkt:
All the way ... aan de buitenkant wel, maar niet de cockpits, want ik vind de moderne inrichting van de replica niet zo fraai en van het origineel weten we het niet.

Die video kende ik al, maar bedankt!

RCSB link is er nog niet ... volgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back