Kooltje

Na een mislukt vleugel vacuum pers experiment, heb ik afgelopen zondag met hulp van Roel (clubgenoot) een nieuwe poging gewaagd.
Deze heeft een stuk beter uitgepakt. :D

Hier een sneak preview: 8)

sneakpreviewvw2.jpg

Hij komt net uit de mal, dus de randen zijn nog niet afgewerkt.
Een nieuwe romp is ook in de maak. Hierover later meer.

Hopelijk krijg ik dit kistje nog af voor ik op 1 oktober de sleutels krijg van ons nieuwe huisje. Want dan wordt het pas echt hobbiën (maar niet aan modelvliegtuigen deze keer).

Greetz,
Jurgen

maaskie zei:
Hopelijk krijg ik dit kistje nog af voor ik op 1 oktober de sleutels krijg van ons nieuwe huisje. Want dan wordt het pas echt hobbiën (maar niet aan modelvliegtuigen deze keer).

Greetz,
Jurgen

Als je dan eerst maar je hobbykamer (daar waar de vliegtuigen gebouwd worden) in orde maakt. De rest kan later en tussendoor. :D

Ik wacht de foto's af.

Loet

Maaskie zei:
Hopelijk krijg ik dit kistje nog af voor ik op 1 oktober de sleutels krijg van ons nieuwe huisje.
Moet dat niet zijn: Hopelijk krijg ik dit kistje nog af voor ik op 30 september mee doe aan de laatste F3K wedstrijd in Zoetermeer :wink:

Je hebt je ingeschreven, zie ik. Maar met welke kist :?:

Kijk, Wubbe snapt het :-)

En Loet, m'n bouwkamer zal er zeker op vooruit gaan: hij wordt 2x zo groot (de hele zolder)

De komende 1.5 week wordt het schipperen tussen zaken regelen en uitzoeken voor het huis en daarnaast ook nog bouwen.
Als ik eenmaal in het huis aan de gang ben, verwacht ik even een aantal maanden geen tijd meer te hebben voor modelbouw.

Foto's volgen snel :-)

Heee Jurgen,

Een nieuw geheim wapen?? Wat er nu van te zien is, lijkt het mooi.

Is het een 1,0 of 1,5m klasse kist? Met ailerons die nog uitgesneden moeten worden? Ben benieuwd..

Peter

Peter,

niet heel geheim, maar zeker wel een nieuw wapen :-)
Deze valt nog binnen de 1m klasse. Ik zie het nog als een experiment, wat de opstap moet zijn naar een 1.5m zelfbouw kist.

Gister heb ik de randen bijgewerkt en vanochtend ff een fotootje gemaakt met mijn GSM (bagger kwaliteit).
Hier dus even een deel van de sluier opgelicht:

vleugelsrandenbijgewerkpi4.jpg

Er lijkt hier een rare vlek op de vleugel te zitten, alsof er niet genoeg epoxy in zit. Maar dit is zeker niet het geval. Er zit zelfs iets te veel in.
Gewicht is acceptabel, maar kan beter.

wat noem jij acceptabel?

ziet er best stoer uit... gaat denk ik een flinke technische slag aankomen bij de mini's. Ik heb ook al weer nieuwe ideën, maar dan nog wel in glas...

Acceptabel = 78 gram voor de vleugel.
Hopelijk wordt het rompje niet te zwaar :-)
Doel is om niet boven het totaal van 150gr te komen voor deze kist (zonder ballast).
In de praktijk vlieg ik toch bijna nooit zonder ballast.

gaat denk ik een flinke technische slag aankomen bij de mini's

Sietse,

Daar zou je wel eens gelijk aan kunnen hebben.....de "EVO" staat op papier ...
de profielen worden op het moment genanalyseerd ...en dan na Zoetermeer bouwen.....
op naar het volgende seizoen :D

Cheers

Bart

PS : Jurgen.....mooi... :worship:

:lol:
Fijn dat Jurgen (en een andere clubgenoot) al bezig zijn met dit soort vleugels...
Mijn kernen zijn klaar en ik kan hopelijk alle dingen die zij geleerd hebben toepassen bij het maken van mijn set 1m vleugels.
Romp wordt ook state of the art.
Misschien gaat Jurgen daar ook vast heel snel een tipje van oplichten, of ik moet eerder een foto maken...
Voor mij is een en ander ook als leerschool voor 1.5 meter kisten, maar zeker ook "omdat het kan!", en het hopelijk een erg toffe mini wordt.
Daarnaast moet er ook nog hard worden gewerkt aan een nieuwe Wakefield waar deze methode ook bruikbaar moet zijn dankzij 52 grams koolstof doek.

Zo nu snel weer verder.

crins zei:

Misschien gaat Jurgen daar ook vast heel snel een tipje van oplichten, of ik moet eerder een foto maken...

Nou, oke Erik, een tipje dan :wink:

ruweromphelftdf8.jpg

Dit is de neus van de onderste helft van de romp. Hij moet nog afgewerkt worden, want er zit nog een hoop overtollig materiaal aan de rand.
De bovenste helft moet ik nog persen. Vaag op de achtergrond ligt een deel van de bovenzijde, waar ik een luikje uit ga snijden. Dit luikje leg ik dan weer in de mal als ik de bovenste romphelft ga persen. Zo krijg je een mooi verzonken luikje, dat altijd precies past.

maaskie zei:
crins zei:

Nou, oke Erik, een tipje dan :wink:

Dit is de neus van de onderste helft van de romp. Hij moet nog afgewerkt worden, want er zit nog een hoop overtollig materiaal aan de rand.
De bovenste helft moet ik nog persen. Vaag op de achtergrond ligt een deel van de bovenzijde, waar ik een luikje uit ga snijden. Dit luikje leg ik dan weer in de mal als ik de bovenste romphelft ga persen. Zo krijg je een mooi verzonken luikje, dat altijd precies past.

Mag ik me inschrijven voor een rompje??? Ik heb geen haast.

Loet

Heee Jurgen,

Is da nieuwe kool? Wist niet dat er 52 grams kool was... Interessant. Is het een fijn weefsel, lust ie veel epoxy en wordt het oppervlak een beetje strak?

Mooie vleugel trouwens, gewicht lijkt me ook perfect!

Peter

Back